וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ מהמשפחה, המחשבות על חו"ל: מאחורי הקלעים של הסדר הטיעון למצגר

24.2.2017 / 0:22

כשפרקליטיו של הרב הראשי לשעבר הציגו לו את הסדר הטיעון הוא היה נחוש להיאבק בהאשמות נגדו – מתוך אמונה שיוכל לערער את אמינות עד המדינה. ואולם, מכבש לחצים מצד משפחתו והנטל הכספי הכבד של המשפט היו בין הסיבות שגרמו לו לוותר. "כפו עליי הר כגיגית", אמר למקורביו

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

הרב הראשי לישראל לשעבר יונה מצגר, שעליו נגזרו אתמול (חמישי) ארבע שנות מאסר וחצי בגין עבירות שחיתות, התנגד להסדר הטיעון שנדחה אמש כשזה הוצג בפניו לראשונה – כך נודע לוואלה! NEWS. בית המשפט המחוזי בירושלים הטיל עליו שנת מאסר נוספת, אחרי שקבע כי העונש שנקבע בהסדר הטיעון לא שירת את האינטרס הציבורי.

בתחילה, כשפרקליטיו של מצגר הציגו בפניו את הסדר הטיעון, הוא היה נחוש להיאבק בהאשמות נגדו. זאת, בידיעה כי הראיה המרכזית שהייתה בידי הפרקליטות הובאה מעד המדינה, שמצגר האמין שיוכל לערער את אמינותו. עם זאת, בשל לחצים כבדים שהופעלו עליו מצד משפחתו ובעיקר מצד רעייתו עפרה, מצגר נעתר לבסוף וקיבל את ההסדר.

עוד בוואלה! NEWS:
בכיר בוועד עובדי "דיסקונט" חשוד שביקש שוחד מחברת הביטוח של הבנק
פרשת השחיתות בנתניה: יו"ר אשטרום נחקר באזהרה בחשד למתן שוחד
הותר לפרסום: ראש עיריית כפר סבא הוא הבכיר החשוד בעבירות שוחד

הרב יונה מצגר, בית המפשט המחוזי ירושלים 23 בפברואר 2017. רוני כנפו
"כפו עליי הר כגיגית". מצגר, אתמול בבית המשפט/רוני כנפו

מצגר ספג איומים רבים במהלך כהונתו כרב הראשי בשנים 2013-2003, בהם שלילת כושר לרבנות, השעיה מבית הדין הגדול ומהוועדה למינוי דיינים, שלילת רישיון עריכת חופה וקידושין והדחה מתפקידו לאחר פרשת מלון מצודת דוד. עם זאת, הוא תמיד נאבק עד הסוף וניצח, וכך היה נחוש לעשות גם הפעם.

אלא שבנוסף ללחצים מצד משפחתו, שיקול נוסף שהוביל את מצגר לקבל את ההסדר הוא ההוצאות הכספיות שהיו כרוכות בהליך משפטי ארוך, ובתקופה האחרונה הוא התבטא באוזני מקורביו כי קיבל את הסדר הטיעון אחרי ש"כפו עליי הר כגיגית". הרב הסביר בשיחות אלה כי אין לו כוחות להתנגד לדרישת משפחתו, מה גם שסבר כי במסגרת ההסדר הוא יצא לחופשי אחרי שנתיים ויוכל להתחיל פרק חדש בתפקיד נחשב כרב בחו"ל, אפשרות שבחן בעבר.

שופט המחוזי בירושלים משה יועד הכהן דחה את הסדר הטיעון שהוצג בתיק, שבמסגרתו הורשע הרב הראשי לשעבר בכמה עבירות שוחד, מרמה והעלמת מס, בהיקף של חמישה מיליון שקלים. מלבד עונש המאסר שהוטל עליו, מצגר נקנס גם בסכום העבירה, אותה כינה השופט "מיזם עסקי מסואב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הרב יונה מצגר בבית משפט השלום ראשון לציון. נובמבר 2013. ניב אהרונסון
רגיל להילחם. מצגר/ניב אהרונסון

בכתב האישום המקורי, ששונה בעקבות הסדר הטיעון, נטען כי מצגר קיבל סכומי שוחד בהיקף של כעשרה מיליון שקלים בעת כהונתו. כתב האישום המקורי נגד מצגר כלל גם מגוון גדול של עבירות, בהן הפרת אמונים, גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון ועבירות מס.

במקרים רבים שימש חיים אייזנשטט, נהגו האישי של הרב מצגר, כשליחו לקבלת כספי העבירות. את הכספים קיבל מצגר מכמה גורמים, בהם תרומות שנועדו לעמותות שסייע להן לגייס כספים, עשירים שהשתתף בשמחתם ושילמו לו על נוכחותו, והפניות לגיור לרב גבריאל כהן מלוס אנג'לס, שהפריש לו מהכספים שקיבל.

הפרקליטות הגיעה עמו להסדר הטיעון בין היתר בגלל קשיים ראייתיים בהוכחת כל האישומים נגד מצגר, בנוסף לשיקולים של חיסכון בזמן שיפוטי. עו"ד דניאל ויטמן מפרקליטות מחוז ירושלים אמר לאחר החתימה על הסדר הטיעון כי "הפרקליטות עמדה על כך שיש להטיל על הנאשם עונש מאסר ממושך וקנס כספי גבוה, במיוחד לאור חומרת המעשים המיוחסים למי שכיהן בתפקיד כה בכיר, שאמור לשמש דוגמה ומופת לרבים, ובמסגרת זאת ניצל את תפקידו ומעמדו הרם על מנת לגרוף כספים לכיסו הפרטי".

(עדכון ראשון: 20:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully