וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: המורדים הנתמכים בידי טורקיה כבשו את רוב מעוז דאעש

הארגונים שהיו מעורבים בקרבות הודיעו כי הצליחו להשתלט בסיוע צבא טורקיה על מרכז אל-באב, שנחשבת למעוז האחרון של הארגון במחוז חאלב. היעד הבא של אנקרה - א-רקה ומנבג'

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של צבא סוריה החופשית, עריכה: שניר דבוש

המורדים הנתמכים בצבא טורקיה כבשו היום (חמישי) את מרכז העיר אל-באב מידי ארגון "המדינה האסלאמית" - כך הכריזו הארגונים הנלחמים במסגרת מבצע "מגן הפרת" שבו פתחה אנקרה באוגוסט שעבר. שר ההגנה של טורקיה פיקרי אישיק אמר כי מרבית שטחה של העיר נמצא בשליטת המורדים. נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר בשבועות האחרונים כי היעדים הבאים במבצע יהיו מנבג' וא-רקה.

סוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו דיווחה כי המורדים מטהרים את רחובות העיר ממוקשים ומטענים שהטמין דאעש. עוד דווח כי 1,900 קמ"ר בצפון סוריה שוחררו משליטת הארגון הקיצוני. "כ-85% עד 90% מהעיר נמצא בשליטה", אמר לרויטרס לוחם מארגון "בריגדת סולטאן מוראד", חלק מאותה קבוצת ארגונים הנלחמת תחת דגלו של צבא סוריה החופשי.

לקריאה נוספת בנושא
חיילים טורקים נהרגו בשוגג בתקיפה רוסית בסוריה; פוטין התנצל
שיתוף הפעולה מתהדק: רוסיה וטורקיה תקפו יחד בסוריה בפעם הראשונה

מורדים סורים בפאתי העיר אל-באב, 8 בפברואר 2017. רויטרס
מורדים סורים בפאתי העיר אל-באב, החודש/רויטרס

טורקיה פתחה במבצע במטרה להדוף את הארגון הקיצוני מגבולה ולמנוע מהכוחות הכורדיים להשתלט על שטחים נוספים באזור. אל-באב נחשבת למעוז האחרון של דאעש במחוז חאלב, אולם הוא עדיין שולט בחלקים נרחבים ממחוזות א-רקה ודיר א-זור שבמזרח המדינה.

דאעש נתון למתקפות מצד כלל הגורמים המעורבים במלחמת האזרחים בסוריה מרובת החזיתות, כולל מצד הקואליציה האמריקנית, רוסיה ומשטרו של בשאר אסד. בסוכנות התקשורת הצבאית של חיזבאללה דיווחו היום כי מטוסים רוסיים וסוריים תקפו עמדות של הארגון בעיר דיר א-זור, שרובה בשליטת דאעש.

(עדכון ראשון: 14:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully