וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב המחאה: אנשי עמותת "איילים" זומנו לפגישה במשרד האוצר

23.2.2017 / 14:24

אנשי העמותה הפועלת להתיישבות בארץ זומנו לשיחה עם מנכ"ל משרד האוצר כדי לדון בעיכוב תקציבם. משרדי האוצר והמשפטים מעכבים העברת 12 מיליון השקלים לעמותה משום שמייסדה חשוד בפרשת ישראל ביתנו

עמותת איילים. צילום מסך
משבר מאיים על הפעילות. כפר "איילים"/צילום מסך

אחרי שהקימו מאהל בגן הוורדים במחאה על עיכוב תקציבם, זומנו היום (חמישי) אנשי עמותת ההתיישבות "איילים" לפגישה עם מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד ביום ראשון הקרוב. אנשי העמותה מקווים שבפגישה יימצא פתרון למשבר המאיים, לדבריהם, על המשך פעילותם.

משרדי האוצר והמשפטים מעכבים את העברת תקציבה של העמותה בסך 12 מיליון שקלים, משום שמייסדה, מתן דהן, חשוד במעורבות בפרשת השוחד במפלגת ישראל ביתנו. כיום, דהן אינו חלק מהארגון ופרש מכל עשייה בארגון.

עמותת "איילים" הוקמה ב-2002 ופועלת מאז לחיזוק ההתיישבות. היא הקימה 22 כפרי סטודנטים ו-17 גרעיני התיישבות, שבהם מתגוררים כ-1,200 סטודנטים ומתנדבי שנת שירות בפריפריה. בעמותה דורשים מהממשלה גם לייצר תקנה לשנת 2018, להקמה והפעלה של כפרי סטודנטים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית.

לפי הנתונים שבידי העמותה, כ-40% מבוגריה נשארים להתגורר בכפרים לאחר שנת הלימודים שלהם והישארותם מחוללת "שינוי בר קיימא במציאות הסוציו-דמוגרפית של מדינת ישראל". הסטודנטים גם מתנדבים עם יותר מ-20 אלף ילדים וכן יוזמים פרויקטים כמו שיפוץ בתי ספר, מועדוניות בשכונות ובניית בוסתנים בעיירות פיתוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully