וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיק הפלילי נגד היועצת של נתניהו ייסגר; תפוטר ותשלם קנס במקום

23.2.2017 / 11:50

הפרקליטות הודיעה כי הגיעה להסדר עם פרח לרנר, שנחשדה בעבירות של מרמה והפרת אמונים. במסגרת ההסדר, היא תורחק מהשירות הציבורי למשך חמש שנים ותשלם קנס של 20 אלף שקל. "אני מודה לבורא עולם"

פרח לרנר, עובדת בכירה במשרד ראש הממשלה. מיכל פתאל, הארץ
תעבור למגזר הפרטי. פרח לרנר/הארץ, מיכל פתאל

פרקליטות המדינה הודיעה היום (חמישי) כי היא תסגור את התיק הפלילי נגד פרח לרנר, יועצת של ראש הממשלה בנימין נתניהו שנחשדה בעבירות של מרמה ושל הפרת אמונים במסגרת הסדר מותנה. לרנר תפוטר מתפקידה, תורחק משירות המדינה לחמש שנים ותשלם קנס בסך של 20 אלף שקל. במסגרת ההסדר, לרנר הודתה כי קידמה בלשכת ראש הממשלה עניינים של כמה לקוחות של בעלה, אבי לרנר שניהל משרד יחסי ציבור. טרם התקבלה החלטה לגביו.

לרנר אמרה כי היא "מודה לבורא עולם" וכי היא "שמחה לשים את הכול" מאחוריה". היועצת של נתניהו הוסיפה כי היא מודה לנתניהו על האמון, שלדבריה העניק לה. "זכות גדולה נפלה בחלקי לשרת לצדו למעלה משש וחצי שנים, ולסייע בידיו בניהול המדינה ובהובלת תהליכים משמעותיים וחשובים למען אזרחי ישראל", אמרה.

לדבריה, "לקחתי אחריות על טעויות שנעשו על ידי בתום לב ומתוך חוסר תשומת לב, שנבעה בין היתר מהעבודה האינטנסיבית סביב השעון בלשכת ראש הממשלה. אני פונה היום לדרך חדשה ומאתגרת במגזר הפרטי, ואין לי ספק שאמשיך לתרום בדרכי למדינת ישראל בעתיד".

סנגורה של פרח לרנר, עו"ד רועי בלכר, מסר כי "אנו מברכים על החלטתה". לדבריו, "כפי שטענו לכל אורך הדרך, לא נפל כל פגם פלילי בהתנהלותה של לרנר. פרח פעלה בתום לב ומתוך כוונות ראויות וענייניות, והיא אחת מעובדות הציבור המסורות והחרוצות שנתקלתי בהן בכל עיסוקי המקצועי. אני מקווה, כי השירות הציבורי יוכל ליהנות מכישוריה וממסירותה גם בעתיד".

לקריאה נוספת בנושא
המשטרה ממליצה להעמיד לדין יועצת בכירה במשרד ראש הממשלה
חשד לקלון: היועצת של נתניהו שחשודה במרמה הושעתה מתפקידה
הממליץ על יועצת נתניהו שנחקרת: המשנה ליועץ המשפטי לממשלה

לרנר שימשה בין 2009 ל-2015 יועצת ראש הממשלה לענייני חקיקה וכנסת. בהודעת הפרקליטות, נמסר כי היא הייתה גורם מרכזי ומשפיע בעבודתו של נתניהו ושל לשכתו, והיה לה משקל משמעותי והשפעה על פגישות של גורמים שונים עם ראש הממשלה והחלטות אחרות שמתקבלות בלשכתו.

לפי הודאתה של לרנר, בעלה - העוסק במתן שירותים של יחסי ציבור וקשרי ממשל דרך חברת "לרנרקום" שבבעלותו, המתמחה בחברה הדתית-לאומית - חלק מלקוחותיו שכרו את שירותיו כי ידעו שרעייתו עובדת בלשכת נתניהו ומקורבת אליו. זאת מתוך כוונה כי תהווה "ערך מוסף" ותסייע להם. לרנר, לפי הודאתה, ידעה בשני מקרים כי לקוחותיו של בעלה משתמשים בה כדי לזרז עניינים במשרד.

לרנר נכנסה לתפקידה ללא עריכת הסדר ניגוד עניינים אחרי שהצהירה שהיא או בעלה לא בעמדה שעלולים להעמידם בניגוד עניינים. היא התחייבה לעדכן על שינוי במצב זה, אולם היא נמנעה מלדווח על עיסוקו של בעלה ולא עדכנה על לקוחותיו העשויים להעמידה במצב של ניגוד עניינים.

לאחר שזה נחשף, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה דרשה מלרנר להעביר את רשימת הלקוחות של בעלה, אך לרנר נמנעה מלעשות כן במשך שלושה חודשים על אף כמה פניות מצד היועצת המשפטית. בסופם, כבר לא היה צורך ברשימה, משום שהיא הייתה צפויה לעזוב את תפקידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully