וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד: מאבטח מנהיג הימין הקיצוני הדליף מידע ל"כנופיית מרוקאים"

23.2.2017 / 12:28

סוכן בצוות שאמור לסרוק מקומות שבהם מופיע חירט וילדרס, שצפוי לנצח בבחירות בחודש הבא, נעצר בחשד שגילה פרטים רגישים. "אני לא יכול לתפקד ככה", אמר וילדרס, שכינה את המרוקאים במדינה "חלאות"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

סוכן חשאי שהיה חלק ממערך האבטחה האחראי על הגנת חירט וילדרס, מנהיג מפלגת הימין הקיצוני בהולנד שצפוי לנצח בבחירות בחודש הבא, הושעה מתפקידו בחשש שהדליף פרטים על מיקומו לארגון פשיעה – כך מסר אתמול (רביעי) השירות החשאי. וילדרס, שמנהל קמפיין על בסיס מצע אנטי-מוסלמי שקורא לסגירת מסגדים ולאיסור הגירה ממדינות מוסלמיות, גינה את הפרצה במערך האבטחה. לדבריו, הוא אינו יכול לתפקד ללא אבטחה מספקת.

העיתונים "דה טלגראף" ו"הנדלסבלד" ורשות השידור הלאומית דיווחו כי החשוד הוא איש ביטחון חסר ניסיון בשנות ה-30 לחייו. ראש השירות החשאי בהולנד אריק אקרבום אמר כי הוא אינו יכול לאשר את זהותו של הסוכן, אולם אישר את הדיווחים שלפיהם יש לו "שורשים מרוקאיים". הוא אמר בריאיון לרדיו כי "ככל שאנחנו יודעים", ביטחונו של וילדרס לא היה בסכנה.

עוד על הבחירות בהולנד
מנהיג הימין הקיצוני בהולנד מתעמר שוב במרוקאים: "רובם חלאות"
מנהיג הימין הקיצוני בהולנד פרסם תמונה מזויפת של יריבו: "תומך חמאס"
מחשש לבחישה רוסית בבחירות, הולנד חוזרת לספירת קולות ידנית

מנהיג הימין הקיצוני בהולנד חירט וילדרס בעצרת בספייקניסה, ליד רוטרדם, 18 בפברואר 2017. רויטרס
בשירות החשאי טוענים כי לא נשקפה לו סכנה. וילדרס, שבת/רויטרס

מנהיג הימין הקיצוני תקף לעתים קרובות את הגורמים הקיצוניים בקהילה המרוקאית בהולנד, והבטיח לפעול נגד "החלאות המרוקאיות". הוא טען כי הם הפכו את הרחובות ללא בטוחים עם פתיחת הקמפיין שלו ביום שבת לקראת ההצבעה ב-15 במרץ. הסוכן שהושעה היה חלק מצוות שהופקד על סריקת המקומות שאליהם אמור היה להגיע וילדרס ולשאת נאומים בפני קהל תומכיו. לפי ראש השירות החשאי, החשוד לא היה חלק ממעגל האבטחה הפנימי.

"אלוהים ישמור אם אני לא יכול לסמוך בעיניים עצמות על השירות שאמור להגן עליי, לא אוכל לתפקד ככה", כתב וילדרס בחשבון הטוויטר שלו. ראש ממשלת הולנד מארק רוטה נפגש עם וידלרס, יריבו העיקרי בבחירות, כדי לדון בנושא. סוכנות הידיעות ההולנדית דיווחה כי ראש הממשלה סירב להגיב אחרי שנועד עם וילדרס ועם שר המשפטים סטף בלוק. "אני לא יכול להגיד דבר על שיחות כאלו", אמר רוטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully