וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של אזריה: "נערער חד-משמעית, הוא חף מפשע; שרון גל מלאך"

צ'ארלי אזריה אמר בריאיון לאיילה חסון ב-103FM כי המשפחה צפויה לערער על העונש שנגזר על בנו, שנה וחצי מאסר בפועל. לדבריו, "זה אולי לא עונש כבד לנאשם שביצע עבירה, אבל לחף מפשע ולמשפחתו זה כבד מאוד"

צילום: שי מכלוף, מאצ'י הוף, יותם רונן, עריכה: ניר חן

צ'רלי אזריה, אביו של החייל אלאור אזריה שנידון לשנה וחצי מאסר לאחר שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון, אמר היום (חמישי) כי הוא מתכוון לערער באופן "חד-משמעי. זה אולי לא עונש כבד לנאשם שביצע עבירה, אבל לנאשם שחף מפשע זה עונש מאוד כבד. גם לו וגם למשפחתו", אמר הרב בריאיון לעיתונאית איילה חסון, בתכניתה ברדיו 103FM.

אזריה דיבר בשבחו של חבר הכנסת לשעבר והעיתונאי שרון גל, שנרתם לסייע למשפחה וגייס עבורה כסף בקמפיין למימון המונים, וזכה לביקורת נרחבת על אמינותו. "שרון גל הוא מלאך", אמר אזריה. "כנראה כואב להרבה אנשים שעדיין יש אנשים כמוהו שעוזרים, באהבת חינם הוא תומך בנו מתחילת האירוע".

הקראת גזר דינו של החייל אלאור אזריה בקריה, 21 בפברואר 2017. תומר אפלבאום, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
האב והבן בבית המשפט, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, תומר אפלבאום, הארץ

ביום שלישי גזר בית הדין הצבאי המיוחד בקריה שנה וחצי מאסר בפועל, עונש מאסר על תנאי והורדה לדרגת טוראי. ההחלטה התקבלה ברוב של שני שופטים לעומת אחד, שטען כי יש מקום להחמיר בעונש. עורך הדין אייל בסרגליק מצוות ההגנה אמר כי הם יערערו על גזר הדין, וכי הסיכויים שיתקבל טובים מאוד. אזריה יחל לשאת את עונשו ב-5 במרץ.

לאחר מתן גזר הדין אמר התובע, סגן-אלוף נדב וייסמן, כי יש לכבד את העונש. "בית הדין העביר היום מסר חשוב לכלל המפקדים והחיילים בצה"ל באשר לערכי צה"ל ולחשיבות השמירה על טוהר הנשק. ברור לנו כי זה לא יום קל עבור הנאשם ובני משפחתו, אבל את הדין צריך לעשות והדין נעשה. ההליך הזה היה הליך חשוב שחובה היה לבצעו לאור נסיבות המקרה", אמר מחוץ לאולם בית הדין.

ראשת הרכב השופטים, אלוף-משנה מאיה הלר, פתחה את הקראת גזר הדין בתיאור הידרדרות מצבה של המשפחה לאורך המשפט, שנפתח לאחר הירי במרץ אשתקד. היא הוסיפה את עמדות הצדדים: התביעה הדגישה כי מדובר בהריגה, עבירה חמורה שכללה פתיחה באש בניגוד להוראות ולערכי צה"ל, בעוד ההגנה מבקשת לזקוף לזכותו את היותו חייל מצטיין ומצבה הקשה של משפחתו.

הקראת גזר דינו של החייל אלאור אזריה בקריה, 21 בפברואר 2017. תומר אפלבאום, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
אזריה ואמו בבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS, תומר אפלבאום, הארץ

הלר הדגישה כי התשתית הראייתית שהובא בפני חבר השופטים לא מסבירה באופן ברור מה גרם לאזריה לירות במחבל. עם זאת, היא הוסיפה כי יש נסיבות מקלות שיש לקחת בחשבון: העובדה כי האירוע התרחש בסביבה עוינת; מדובר באירוע המבצעי הראשון שבו השתתף אזריה, דקות לאחר שחברו נפצע על ידי מחבל; הנאשם לא קיבל פקודות קונקרטיות מהמפקדים; והעובדה כי אזריה כבר שהה במעצר פתוח יותר מעשרה חודשים. "מדובר בכישלון חד פעמי של הנאשם", אמרה.

לדבריה, מפקדיו של אזריה כשלו גם לאחר כניסתו למעצר פתוח. "מצאנו מקום להתחשב בתקופה זו. מפקדיו לא פעלו לביקורו בעת תקופת המעצר. היה מצופה ממפקדיו ליצור עמו קשר".

היא הוסיפה ביקורת נוקבת על שר הביטחון לשעבר משה יעלון, שגינה את מעשיו של אזריה זמן קצר לאחר הירי, כמו גם על הרמטכ"ל גדי איזנקוט. "ההגנה טענה שלאזריה נגרם דימוי שלילי מתוך דבריו של שר הביטחון דאז. השופטים בתגובה טוענים שלא ירדו לסוף דעתה של ההגנה... לא יכולה להיות מחלוקת שהדרג הצבאי רשאי, ולעתים חייב, להביע דעה. אולם על הדרג הצבאי ראוי להמתין ולסייג את האמירות עד להתקדמות וסיום החקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully