וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "בדקתי שלוש פעמים לפני שהצטרפתי לאמירות על הפיגוע"

ראש הממשלה אמר בתדרוך לכתבים באוסטרליה כי "אם הייתה טעות יהיה צריך לומר שטעינו, אבל אני אמתין לדוח רשמי". השר ארדן מסר מוקדם יותר: "התחקיר הצביע על פיגוע, חוץ מהמשטרה לא היה לי מידע אחר"

צלמים זמניים מורשים

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (חמישי) בתדרוך לכתבים באוסטרליה להתפתחויות בחקירת אירועי אום אל-חיראן, לפיהן מסתמן כי לא היה אירוע טרור. "בדקתי שלוש פעמים עם המשטרה לפני שהצטרפתי לאמירות על הפיגוע. צריך להמתין ולבדוק את המקרה ולהגיע לחקר האמת. אם הייתה טעות יהיה צריך לומר שטעינו אבל אני אמתין לדוח רשמי", אמר נתניהו.

מוקדם יותר מסר השר לביטחון הפנים גלעד ארדן דברים דומים. "אם יתברר שלא היה מדובר בפיגוע, אז ודאי שצריך גם להתנצל בפני בני משפחתו", אמר ארדן, בהתייחס למשפחתו של יעקוב אבו אל-קיעאן, שיוחסו לו מעשי טרור וחברות בארגון "המדינה האסלאמית".

לדברי ארדן, "תחקיר המשטרה ועדויות השוטרים בשטח הצביעו חד משמעית על כך שמדובר בפיגוע דריסה שבו נהרג שוטר. אלה היו הממצאים. אין לאף אחד מקור מידע אחר מלבד כוחות המשטרה בשטח ואני, כשר שלא נמצא בזירת האירוע, יכול לסמוך רק על המשטרה. כך זה עובד וחייב לעבוד בכל מסגרת מסודרת, ובין כל ארגון ממשלתי לשר הממונה עליו".

עוד בוואלה! NEWS:
הישג היסטורי לימין במינוי השופטים החדשים לעליון? כלל לא בטוח
התגלית של נאס"א מעודדת את המומחים בישראל: "סיכוי למצוא חיים"
דיווחים בקולומביה: ישראלי שטיסתו עוכבה איים לפוצץ את נמל התעופה

השר לביטחון פנים גלעד ארדן במסיבת עיתונאים בנושא אי הפללת צרכני קנאביס בבימ"ש המחוזי בתל אביב, 26 בינואר 2017. מגד גוזני
"קמפיין אדיר ושקרי נגדי ונגד אלשיך". ארדן/מגד גוזני

כמו כן, ארדן טען כי הוא עדיין מגבה את הארגון. "כל עוד אין שום ממצא אובייקטיבי אחר, חובתי להמשיך לתת גיבוי למי שפעלו לילות וימים כדי לשמור על כולנו וכדי לאכוף את החוק והסדר", אמר. "כשכולנו ישנים בלילה הם יוצאים למשימות קשות ומסוכנות שמחייבות החלטות של שבריר שנייה, ואם בכל פעם שתהיה ביקורת ומתקפה על השוטרים, מהגורם שעליו הם אוכפים את החוק, לא יינתן לכוחות הגיבוי הנדרש אז לא תהיה משטרה ולא יהיה חוק וסדר. אין שום אפשרות שמשטרה תוכל לתפקד אם עמדת מפירי החוק תהיה שקולה לעמדת המשטרה", הוסיף.

ארדן כינה את הביקורת נגדו ונגד המפכ"ל רוני אלשיך "קמפיין אדיר ושקרי", וטען: "ההאשמות כנגד המשטרה כאילו שהיא נוקטת באלימות מכוונת כנגד ערבים החלו מיד לאחר הדריסה.
חברי הכנסת הערבים, בראשות איימן עודה, שהסיתו את תושבי המקום בחודשים שלפני האירוע, הפיקו מסע ציבורי ותקשורתי נרחב שכל מטרתו להרתיע את המשטרה ואותי מהמשך האכיפה כנגד בנייה בלתי חוקית. הם לא בחלו בשום ביטוי מסית כנגד המדינה ונציגיה. ובכן, חברים, זה לא יעזור להם. אני מבין בדיוק מה הם מנסים לעשות וזה לא יקרה. חוק הוא חוק כלפי כולם".

עוד באותו נושא

מ"פיגוע של דאעש" ל"אירוע מצער": הדריסה בכפר הבדואי - שלב אחר שלב

לכתבה המלאה
עימותים בכפר אום אל-חיראן בנגב,  18 בינואר 2017. רויטרס
כוחות המשטרה בכפר ביום הפינוי/רויטרס

ארדן הוסיף: "חבל לי שקמפיין השנאה וההסתה שלהם מצליח בינתיים. כל האמירות מטעם המשטרה כגוף חוקר, כוונו כלפי הנהג הדורס, כפי שזה בכל חקירה. לא היו שום הכללות. עסקו אך ורק בנהג הדורס. בשונה מחברי הכנסת הערבים, לנו באמת אכפת מאכיפת החוק ביישובים הערביים, שתושביהם משלמים מחיר כבד על היקף הפשיעה בהם".

לטענתו, "למרות ההתקפות וההשמצות הפרועות, אני אמשיך לפעול לאכיפת החוק והסדר בכל חלקי המדינה וגם לקדם דו קיום ושיוויון בהם אני מאמין. האירוע באום אל חיראן היה אירוע קשה , בין אם הוא היה פיגוע ובין אם לאו. את המסקנות של מח"ש, יהיו אשר יהיו, נקבל ונפעל לפיהן. ואם יתברר שלא היה מדובר בפיגוע אז ודאי שצריך גם להתנצל בפני בני משפחתו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרכב הדורס באום אל-חיראן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שלישי התייחס ארדן לתקרית לראשונה כ"אירוע קשה ומצער", ולא כפיגוע טרור. "אסור שהאירוע הזה יעיב על היחסים. אסור לתת לאף אחד לנסות לקחת אירוע נקודתי שבו לצערנו גם נהרג שוטר וגם נהרג אזרח ולהשליך ממנו על היחסים בין האוכלוסייה הבדואית למשטרה ולממשלה", אמר ארדן באירוע של משטרת ישראל בבאר שבע. "זה לא נכון ולא מייצג".

ארדן הוסיף כי "לא הייתה אף אמירה, לא של המשטרה ולא שלי, שהאירוע הזה מייצג את כל האוכלוסייה הבדואית בארץ. אנחנו צריכים להפיק לקחים לאחר שיתברר מה בדיוק היה שם ולאחר חקירת מח"ש".

(עדכון ראשון 9:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully