וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

17 שנים בלי עפרה חזה: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

23.2.2017 / 7:00

בשנת 2000 הלכה לעולמה הזמרת והשחקנית כשהיא בת 42 בלבד. בית המשפט המחוזי ימסור את גזר דינו של הרב הראשי לישראל לשעבר יונה מצגר שהורשע בשוחד. אלפי מנופאים ישבתו ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

גזר דין לרב הראשי לשעבר יונה מצגר

נפתח משפטו של הרב הראשי לשעבר מצגר המואשם בקבלת שוחד. גדעון צנטנר
צפוי לשאת עונש מאסר. מצגר/גדעון צנטנר

אתם צריכים לדעת שהיום ימסור בית המשפט המחוזי בירושלים את גזר דינו של הרב הראשי לישראל לשעבר, יונה מצגר שהורשע בקבלת שוחד בהיקף של כחמישה מיליון שקלים. מצגר הורשע במסגרת הסדר טיעון שבו הודה בעבירה וצפוי לשאת עונש של שלוש שנות מאסר וחצי. אם הסדר זה יתקבל היום, יהפוך הרב מצגר לרב הראשי הראשון שיישא עונש מאסר בפועל. השופט יצטרך להחליט אם לקבל את הסדר הטיעון או לשנות את העונש.

שביתת מנופאים

בנייה בפתח תקווה, יולי 2016. ראובן קסטרו
אלפי אתרי בניה יושבתו/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום ישבתו כ-1,200 מנופאים ומפעילי עגורן צריח. זאת, במסגרת סכסוך עבודה שהוכרזה לפני שבועיים בענף הבניין בין ההסתדרות להתאחדות בוני הארץ. מדובר בשביתת אזהרה בת יום אחד בלבד נוכח המבוי הסתום במשא ומתן מול ההתאחדות בנוגע להסדרת תנאי עבודת המנופאים. במסגרת השביתה, אלפי אתרי בניה יושבתו. בשעה 10:00 בבוקר יקיימו המנופאים כנס מחאה ארצי בתל אביב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

17 שנים למותה של עפרה חזה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החלה את הקריירה בגיל 13. חזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום נציין 17 שנים למותה של הזמרת והשחקנית עפרה חזה. חזה, שנולדה בתל אביב, החלה את הקריירה המוזיקלית והתיאטרלית שלה בגיל 13. תחילה שימשה חזה בעיקר שחקנית מחליפה בהצגות ואולם לאחר כמה שנים החלה לתפוס תאוצה, הן כזמרת והן כשחקנית. בשנות ה-80 הפכה חזה לאחת הזמרות המצליחות בישראל עם להיטי ענק כמו "שיר הפרחה", "גשם", "תפילה" ו"סימנים של אוהבים". היא גם השתתפה בכמה סרטים מצליחים, בהם "שלאגר" ו"נערת הפרברים". בשנת 1983 השתתפה באירוויזיון והגיעה למקום השני. חזה זכורה גם הודות ל"מאבק" המתוקשר שלה עם הזמרת ירדנה ארזי. בשנת 2000 הלכה עופרה חזה לעולמה בשל סיבוך של מחלת האיידס, והיא בת 42 בלבד.

118 שנים ללידתו של חיים ארלוזורוב

חיים ארלוזרוב בבית קברות טרומפלדור בתל אביב. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
הרצח שלו הוא תעלומה לא פתורה. אנדרטה בתל אביב/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 118 שנים, בשנת 1899, נולד המדינאי והכלכלן חיים ארלוזורוב. הוא היה מראשי תנועת העבודה ומפלגת מפא"י ושימש ראש המחלקה המדינית של הסוכנות היהודית. אחת התעלומות הגדולות בהיסטוריית ישראל היא השאלה מי רצח את ארלוזורוב ביוני 1933 בחוף בתל אביב. הוא נרצח ביריות בעת שטייל עם רעייתו והחשודים נמלטו. שני פעילי התנועה הרוויזיוניסטית נעצרו אך שוחררו משום שלא היה די ראיות נגדם. כך, התעלומה נותרה פתוחה עד היום.

79 שנים לנמל תל אביב

נמל תל אביב. ראובן קסטרו
הנמל העברי הראשון/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 79 שנים, בשנת 1938, נפתח באופן רשמי נמל תל אביב, הנמל העברי הראשון בעיר העברית הראשונה. את הנמל הוחלט לבנות לאחר המרד הערבי הגדול באפריל 1936, שבמסגרתו הוכרזה שביתה בנמל יפו, וענף הפרדסנות שהתבסס בעיקר על ייצוא סחורות עמד בפני סכנה. בנובמבר 1965 הופסקה פעילותו של נמל תל אביב בעקבות פתיחתו של נמל אשדוד והיום אזור המעגן של הנמל משמש מתחם בילויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully