וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת המנופאים יוצאת לדרך: "להביא את ההפקרות בענף הבניין לסוף"

23.2.2017 / 2:38

נוכח המבוי הסתום בין ההסתדרות והתאחדות בוני הארץ בנושא תנאי ההעסקה, תתקיים שביתת אזהרה בת יום. ההסתדרות: "אם לא יהיה הסכם בטיחות לא יהיה הסכם שכר". משרד העבודה פשט על חברות המעסיקות מנופאים שלא כחוק

עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: הקלטת שיחה בין עובדת חברת כוח אדם "י.פ מנופאים" שהלינה שכר למעסיקיה)

שביתה של כ-1,200 מנופאים ומפעילי עוגן צריח תתקיים היום (חמישי) במסגרת סכסוך עבודה שהוכרזה לפני שבועיים בענף הבניין. ההסתדרות הודיעה אתמול כי שביתת האזהרה, בת יום אחד בלבד, תתקיים למרות הודעת התאחדות בוני הארץ על הגעה להסדר. השביתה מתקיימת נוכח המבוי הסתום במשא ומתן מול ההתאחדות בנוגע להסדרת תנאי עבודת המנופאים.

במסגרת השביתה יעצרו המנופאים ומפעילי עגורן צריח את עבודתם באלפי אתרי בנייה. "נדגיש כי עד שהסכם הבטיחות לא יבשיל לידי חתימה ויהיה כמקשה אחת עם הסכם השכר למנופאים, לא ייחתם הסכם", אמרו בהסתדרות. בשעה 10:00 בבוקר יקיימו המנופאים כנס מחאה ארצי בתל אביב בתמיכת ההסתדרות והסתדרות עובדי הבניין והעץ. בכנס צפויים להשתתף יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ,יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל ונציגים נוספים.

עוד בוואלה NEWS:
מ"פיגוע של דאעש" ל"אירוע מצער": הדריסה בכפר הבדואי - שלב אחר שלב
מועמד המחלוקת בפנים: נבחרו ארבעה שופטים חדשים לבית המשפט העליון
ללא מזון טרי, בלי יחס למטופלים: הפצצה המתקתקת בבתי האבות בישראל

מנופים באזור בנייה, מרכז הארץ. דצמבר 2016. ראובן קסטרו
כ-1,200 מנופאים ומפעילי עגורן צריח את עבודתם. מנופים באזור המרכז/ראובן קסטרו

רועי ויינשטיין, דובר ארגון מפעילי עגורן צריח, התייחס להודעת התאחדות בוני הארץ: "הם הוציאו הודעה חד צדדית לקבלנים שאומרת שהצדדים הגיעו להסכם והסכסוך הגיעו לסיומו. מדובר בהודעה שקרית, בלתי מבוססת, שמטרתה היא לשבור בניגוד לחוק את ההתארגנות של מנופאי ישראל".

ויינשטיין קרא למנופאים להגיע לכנס המחאה ולהצטרף למאבק: "מחר ניפגש בתל אביב וכל מנופאי שבטיחותו, הביטחון התעסוקתי שלו ובטיחות הציבור שמעליו הוא עובד חשובה לו, צריך להגיע על מנת שמשפחת המנופאים תקיים מחאה בנוגע לצעדים שהם כאזרחים מחויבים לנקוט כדי להביא את ההפקרות בענף הבניין לסוף".

פשיטה על חברות כוח אדם גילתה: עשרות מנופאים לא קיבלו שכר

במקביל, במשרד העבודה והרווחה הודיעו כי מפקחי מנהל ההסדרה והאכיפה פשטו אתמול על חברות כוח אדם המעסיקות מנופאים. זאת, בהמשך לפרסום בוואלה! NEWS, כי חברות כוח אדם "י.פ מנופאים" ו"אלון מור" מלינות את שכרם של עשרות מנופאים תוך שימוש בהעברת בעלויות במטרה להתחמק מתשלום.

חוקרי מנהל הסדרה ואכיפה פשטו על כמה מוקדים של חברות כוח האדם המעסיקות מנופאים, ובדקו חשדות של הפרת זכויות עובדים וזאת לאור מידע מודיעיני ותלונות שהצטברו במנהל בנושא זה. במסגרת הפעילות תפסו המפקחים חוזי התקשרות בין הקבלנים למזמיני שירות וקבלני משנה, וכן מסמכים נוספים הקשורים לתנאי העסקת העובדים. בנוסף לכך, גבו הפקחים עדויות ממעורבים וחשודים בביצוע ההפרות. מהממצאים בשטח עלו כמה חשדות ובהם הלנות שכר ואי תשלום שכר, העסקה בשעות מרובות ואי תשלום גמול עבור שעות נוספות.

במשרד העבודה והרווחה החליטו לתת אפשרות לנותני שירותי כוח אדם של מנופאים להסדיר את חובת הרישיון בהתאם לחוק עד לחודש מאי, שבו צפוי המנהל לפתוח במבצע אכיפה מוגברת נגד קבלני כוח אדם שעוסקים בתחום המנופאים ללא רישיון ונגד מקבלי השירות. עוד נמסר כי כל הפועל בתחום כוח האדם של מנופאים מתבקש להגיש בקשה לקבלת רישיון כחוק.

שר העבודה והרווחה חיים כץ, אמר עם פרסום ההודעה כי "הנחתי את הגורמים המקצועיים במנהל הבטיחות ובמנהל ההסדרה והאכיפה לגלות אפס סובלנות להפרות בטיחות ולעבירות בתחום העסקת כוח האדם בענף הבניה. רק הגברת אכיפה ולצערי קנסות מנהליים מוגדלים יעשו סדר בענף ויורידו בצורה דרמטית את מספר תאונות העבודה".

יפה סולימני, מנהלת מנהל הסדרה ואכיפה, אמרה: "אני רואה בחומרה כל ניסיון של פגיעה בזכויות העובדים. מדובר באוכלוסייה שמבצעת תפקיד קשה ומורכב, בתנאי עבודה לא פשוטים, הזכאית לקבל את מלוא הזכויות המוקנות לה על פי החוק". סולימני הוסיפה כי מעסיקים שלא יפעלו בהתאם לתקנות חשופים לעונש. "הנחיתי את כל גורמי המנהל לפעול ביד קשה נגד כל ניסיון של פגיעה בזכויות המנופאים. מעסיקים שלא יפעלו בהתאם להוראות החוק יהיו חשופים לקנסות כספיים גבוהים ואף להעמדה לדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully