וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנתיים: שלט "העבודה משחררת" שנגנב מדכאו הושב למחנה הריכוז

השלט, שאותר לפני כחודשיים בנורבגיה, ייחשף באפריל, ביום לציון 72 שנה לשחרור המחנה ויוצב במוזיאון שבשטחו. שר התרבות המקומי: "זהו יום חשוב להנצחה". טרם נתפסו חשודים במעשה

שלט הברזל "העבודה משחררת" בכניסה למחנה הריכוז בדכאו. רויטרס
"לא ניתן לו לחמוק ממבטנו". השלט שנגנב/רויטרס

שלט הברזל שהוצב בכניסה למחנה הריכוז דכאו שבגרמניה, שבו נכתב "העבודה משחררת", הוחזר אתמול (רביעי) למחנה הריכוז, שנתיים לאחר שנגנב. השלט אותר בנורבגיה "במצב תקין", כפי שהודיעו הרשויות לפני כחודשיים, והוא אותר לאחר שהמשטרה קיבלה מידע אנונימי על מיקומו. עדיין לא נעצרו חשודים בכניסה.

השלט ייחשף באופן רשמי על מחנה הריכוז באפריל, ביום לציון 72 שנה לשחרור המחנה. הוא לא ישוב למקומו המקורי מעל לשער הכניסה, אלא יוצג במוזיאון שבשטח מחנה הריכוז. "זהו יום חשוב להנצחה", אמר לודוויג ספנלה, שר התרבות במדינת בוואריה. כעת, אמר, "אתר ההנצחה יוכל להירפא". קרל פרל, שמנהל את אתר ההנצחה בדכאו, אמר כי הוא "שמח ואסיר תודה". "כעת, כשהשער שוב בידינו, לא ניתן לו לחמוק ממבטנו".

גובהו של השלט 1.87 מטר ומשקלו 108 קילוגרמים. ביום הציון ל-70 שנה לשחרור המחנה על ידי ארצות הברית, הוצב העתק של השלט במקומו של המקורי.

שלט הברזל "העבודה משחררת" בכניסה למחנה הריכוז בדכאו. רויטרס
טרם נתפסו חשודים בגניבה/רויטרס

במחנה הריכוז דכאו, שהוקם על ידי הנאצים שבועות אחדים לאחר עלייתו של אדולף היטלר לשלטון, כלאו תחילה יריבים פוליטים. עם תחילת מלחמת העולם השנייה הפך המחנה לריכוז יהודים ושימש דוגמה למחנות נוספים. במהלך המלחמה יותר מ-41 אלף בני אדם נספו במחנה.

גניבתו של השלט בדכאו לא הייתה הפעם הראשונה שבה שלט עם הכיתוב המאפיין את מחנות הריכוז הנאציים, "העבודה משחררת", נגנב. בדצמבר 2009 נעלם שלט עם הכיתוב הזה מהכניסה למחנה אושוויץ בפולין ונמצא לאחר כחודש, כשהוא מנוסר לשלושה חלקים. במקומו, הוצב שלט חלופי שהיה במחסני המחנה ולאחר שהשלט המקורי שוחזר, הוא הוחזר למקומו.

(עדכון ראשון: 23:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully