וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון פריצה ודיפלומט מבוקש: חקירת חיסול אחיו של קים מסתעפת

22.2.2017 / 13:20

משטרת מלזיה מסרה כי בכיר בשגרירות קוריאה הצפונית ועובד בחברת התעופה הלאומית חשודים במעורבות בהתנקשות. עוד נטען כי הנשים החשודות בהרעלת אחיו של המנהיג ידעו מה הן עושות: "התאמנו בקניונים". האבטחה סביב חדר הגופות תוגברה

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

משטרת מלזיה הודיעה היום (רביעי) כי דיפלומט צפון קוריאני מבוקש לחקירה יחד עם גורם בחברת התעופה הלאומית בחשד למעורבות ברצח קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של שליט קוריאה הצפונית. קים בן ה-46 חוסל בנמל התעופה בבירה קואלה לומפור ביום שני שעבר, בעודו מתכונן לטיסה למקאו, שם חי בגלות תחת הגנתה של סין. בארצות הברית ובקוריאה הדרומית סבורים כי ההתנקשות בחייו בוצעה על ידי סוכנים צפון קוריאניים.

מפקד משטרת מלזיה חאלד אבו באקר, שעדכן היום על התפתחות החקירה, מסר כי הדיפלומט המבוקר הוא היון קוואנג סונג, המזכיר השני בשגרירות קוריאה הצפונית במלזיה. החשוד החדש הנוסף הוא קים אוק אי, העובד בחברת התעופה "איר קוריו" שבבעלות פיונגיאנג.

לדברי חאלד, הוא סבור ששניהם נמצאים עוד במלזיה, אך הוא לא יכול לאשר שהם נמצאים בשגרירות. "אנחנו מקווים שהשגרירות תשתף פעולה אתנו ותאפשר לנו לדבר עמם במהירות, אחרת נאלץ אותם לבוא אלינו", אמר מפקד המשטרה לכתבים.

עד כה, זיהתה המשטרה המקומית שמונה צפון קוריאנים החשודים במעורבות בהתנקשות. אחד מהם, רי ג'ונג צ'ול, נמצא במעצר מאז השבוע שעבר מבלי שנמסרו החשדות נגדו, ואחר, רי ג'י או, עדיין לא נלכד. מפקד המשטרה אמר כי ישנה סבירות גבוהה לכך שארבעת החשודים הנוספים שבו לקוריאה הצפונית לאחר הרצח של קים. עוד שתי נשים – אחת מווייטנאם והשנייה מאינדונזיה – החשודות בכך שהרעילו למוות את קים נמצאות במעצר.

לקריאה נוספת על ההתנקשות
תיעוד חדש: כך חוסל אחיו של מנהיג קוריאה הצפונית במלזיה
חיסול אחיו של קים ג'ונג און: 4 חשודים קוריאנים נמלטו ממלזיה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רגע החיסול של קים ג'ונג נאם שתועד במצלמות האבטחה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפקד המשטרה אמר כי השתיים מרחו חומר, שהכיל רעל לא מזוהה, על פניו של קים. "הן ידעו שהחומר מכיל רעל. אנחנו רק לא יודעים איזה סוג של חומר כימי זה היה", אמר, כשהוא דוחה את הדיווחים על כך שהנשים סברו שהן היו חלק ממתיחה. "הן השתמשו בידיהן החשופות", הסביר חאלד, שהוסיף כי הן הונחו לשטוף את ידיהן לאחר מכן. לדבריו, הן התאמנו על התקיפה בשני קניונים שונים במרכז קואלה לומפור בטרם תקפו את אחיו למחצה של מנהיג קוריאה הצפונית. משרד החוץ באינדונזיה מסר כי מוקדם מדי לקבוע מסקנות לגבי מעורבותה של אזרחית המדינה.

השגרירות של קוריאה הצפונית במלזיה, מצדה, פרסמה היום הודעה ובה היא קראה לשחרורו המידי של רי ג'ונג צ'ול ושל שתי הנשים, שלטענתה הם חפים מפשע. בהודעה לא הייתה התייחסות לבקשת המשטרה המקומית לתחקר את הדיפלומט. האבטחה סביב חדר המתים שבו נמצאת גופתו של קים תוגברה לאחר ניסיון פריצה אליו במהלך השבוע.

מלזיה דחתה את בקשת קוריאה הצפונית להעביר את גופתו של קים ישירות לשגרירות, והבהירה כי תשחרר אותה רק לקרוב משפחה, אולם איש לא דרש אותה עוד. החקירה גרמה למתיחות בין שתי המדינות, שהיו ביחסים ידידותיים. מוקדם יותר השבוע השיבה מלזיה את שגרירה מפיונגיאנג וראש ממשלת מלזיה נג'יב רזאק תקף את שגריר קוריאה הצפונית במדינה בשל הערות "חצופות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שגריר מלזיה בקוריאה הצפונית בנמל התעופה בקואלה לומפור עם שובו למדינה, 21 בפברואר 2017. רויטרס
מתיחות דיפלומטית. שגריר מלזיה בקוריאה הצפונית עם שובו לקואלה לומפור, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully