וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון נדיר לאופוזיציה ברוסיה: מתנגד של פוטין ישוחרר ממאסר

איגור דאדין היה האדם הראשון שהורשע בעקבות חוקים דרקוניים המגבילים את הזכות להפגין, אולם בית המשפט העליון קבע כי יש להשתמש בהם בצורה "מידתית". הפעיל יזכה בטיפול רפואי, אחרי שסיפר כי עבר עינויים בכלא

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

בית המשפט העליון של רוסיה הורה היום (רביעי) על שחרורו מהכלא של פעיל האופוזיציה אידאר דאדין, שהיה הראשון שהורשע על בסיס חוקים חדשים המגבילים את הזכות להפגין. בית המשפט קבע כי יש לבטל את האישומים נגדו וכי יש לו זכות לעבור טיפול רפואי. דאדין בן ה-34 נשלח לשלוש שנות מאסר - שהופחתו לשנתיים וחצי לאחר ערעורו - בדצמבר 2015, אחרי שערך הפגנות יחיד נגד הקרמלין.

הפסיקה התקבלה לאחר שבית המשפט החוקתי הורה ב-10 בפברואר לבחון מחדש את הרשעתו של פעיל האופוזיציה, בטענה כי החוק שמגביל סוגים שונים של הפגנות צריך להיות מיושם בצורה מידתית יותר. החוק התקבל ב-2014 בעקבות מחאות המוניות נגד הנשיא ולדימיר פוטין, ולפיו אין להפגין יותר מפעמיים בתוך 180 ימים. בנובמבר האחרון טען דאדין כי הוא עבר עינויים בכלא בצפון-מערב רוסיה. הגורמים במתקן דחו את הטענות, אבל פעיל האופוזיציה הועבר בסופו של דבר לכלא אחר.

לקריאה נוספת בנושא
שנתיים אחרי שנטען שהורעל: פעיל אופוזיציה רוסי שוב בתרדמת
מנהיג האופוזיציה ברוסיה הורשע במעילה - ולא יתמודד בבחירות

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 10 בפברואר 2017. רויטרס
לא אוהב ביקורת. פוטין/רויטרס

בתחילת החודש הרשיע בית משפט במדינה במעילה את מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני במשפט חוזר וגזר עליו מאסר על תנאי למשך חמש שנים. ההרשעה הקודמת של נבלני, שהתקבלה ב-2013, בוטלה על ידי בית המשפט האירופי לזכויות אדם, שקבע כי הוא לא זכה למשפט הוגן. בעקבות זאת, הוא לא יוכל להתחרות בבחירות לנשיאות בשנה הבאה. פוטין יכול להתחרות על כהונה נוספת, אולם טרם הכריז אם יעשה זאת.

בשימוע שהתקיים בבית משפט בעיר קירוב הורשע נבלני, בן 40, במעילה בסכום של 500 אלף דולר. מנהיג האופוזיציה הכחיש את הטענות נגדו ואמר כי הן פוליטיות. התביעה דורשת לגזור עליו חמש שנות מאסר על תנאי, אך טרם התקבל גזר הדין. נבלני, שהיה אחד ממארגני ההפגנות הנרחבות נגד הממשלה ב-2011 וב-2012, הכריז בדצמבר על כוונתו להתמודד בבחירות בשנה הבאה והוא החל לגייס כספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully