וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה הכנסת מסרבת לדון ב"הדרת" העובדות מאירוע ליום האישה?

22.2.2017 / 10:30

נשיאות הכנסת דחתה את בקשתם של כמה ח"כים לכנס דיון על ההחלטה שנחשפה בוואלה! NEWS, לפיה עשרות עובדות חיצוניות הודרו באירוע במלון "מצודת דוד". מנכ"ל המשכן: "אין בכנסת עובדות קבלן". ח"כ לוי-אבקסיס: "במקום לשמש דוגמה, הכנסת מוסיפה חטא על פשע"

צילום: דוברות הכנסת, עריכה: שמרית גולדשטיין

(בשבוע שעבר: חגיגות יום הולדת למשכן הכנסת)

נשיאות הכנסת דחתה בשבוע שעבר את בקשתם של כמה חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה לקיים דיון על ההחלטה שנחשפה בוואלה! NEWS להדיר עשרות עובדות במשכן מאירוע לרגל יום האישה שיתקיים מחר (חמישי) במלון מצודת דוד בירושלים. הנהלת המשכן לא חוזרת בה מהחלטתה, והשבוע הסביר מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ כי הנושא הוא מנהלי בלבד, ולכן לא ראוי לדיון בוועדות הכנסת.

סחרוביץ הגיב לפניותיהם האחרונות של חברי הכנסת אלי אלאלוף (כולנו) ויואב קיש (הליכוד), שהצטרפו לפניותיהם של הח"כים אורלי לוי-אבקסיס, יוסי יונה (המחנה הציוני) ויגאל גואטה (ש"ס), בדרישה לקיים דיון על כך שעשרות עובדות לא הוזמו לאירוע. לדברי סחרוביץ, מדובר בעובדות של חברות חיצוניות המעניקות שירותים לכנסת. עם זאת, טען המנכ"ל כי "אין בכנסת עובדות קבלן".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי מחאת החצאיות בכנסת: קוד הלבוש יישאר, ויוקם מנגנון אכיפה
רגע לפני יום הלהט"ב בכנסת - נדחתה שורת חוקים למען הקהילה
ביקורי תלמידים, ברכות ועקיצה לבתי המשפט: הכנסת חוגגת יום הולדת

משכן הכנסת. פברואר 2016. נועם מושקוביץ
"הגיע זמן שהכנסת תהווה מגדלור לשוק העבודה". משכן הכנסת/נועם מושקוביץ

לאחר שנדחתה הבקשה לדיון, הח"כים יצאו נגד דבריו של סחרוביץ וטענו כי הוא משתמש ב"הגדרה מכובסת שנועדה לברוח מהזמנתן". הח"כים ביקשו לכנס דיון בנושא בוועדת הכנסת, בראשותו של ח"כ קיש, אולם טרם נקבע מועד לכך. ייתכן כי הוועדה תתכנס בימים הקרובים כדי לדון בהיעדרות העובדות מהאירוע, ובהדרתם של עובדים ועובדות בהעסקה קבלנית משלל הפעילויות בכנסת.

"הסוגיה שהצפנו של הדרת עובדי ועובדות הקבלן מהפעילויות שמפעילה הכנסת לטובת עובדיה, היא סוגיה ששבה וחוזרת ואין אנו מוכנים להשלים עמה", אמר ח"כ יונה. "הגיע הזמן שכנסת ישראל תעביר את עובדיה להעסקה ישירה ותהווה מגדלור גם לשוק העבודה הרחב בישראל".

ח"כ לוי-אבקסיס ציינה כי "כאשר אנו מדברים על העסקה קבלנית במשכן אליו נשואות עיני החברה הישראלית, הוא, במקום לשמש דוגמה ולצמצם את ממדי ההעסקה הזו, מוסיף חטא על פשע ומפחית ממעמד העובדות והעובדים". לדברי ח"כ גואטה, "מחובתנו לשנות את ההחלטה הפוגענית ולתת להן את המגיע להן בזכות ולא בחסד, שתוכלנה להיות גם מהצד שמקבל ולא רק מהצד הנותן".

עוד באותו נושא

דוח: יותר משני מיליון שקל לא שולמו לעובדי קבלן במשרדי הממשלה

לכתבה המלאה

"המנכ"ל יציג את עמדת הכנסת בדיון בוועדה"

מהכנסת נמסר בתגובה: "הכנסת אינה מעסיקה עובדי קבלן באמצעות המנגנון הקבוע בחוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם. בדומה ליתר משרדי הממשלה, גם הכנסת רוכשת שירותים באמצעות מיקור חוץ, ולשם כך מתקשרת עם חברות בתחומים שונים. אולם, מובן כי אין מדובר בהעסקה קבלנית כמשמעותה בחוק האמור".

ח"כ יואב קיש, וועדת הכנסת בדיון על הסרת חסינותו של ח"כ באסל גטאס, הכנסת. 21 בדצמבר 2016. דוברות הכנסת איציק זוהר, אתר רשמי
יכנס דיון בנושא. ח"כ קיש בדיון ועדת הכנסת/אתר רשמי, דוברות הכנסת איציק זוהר

"על אף האמור לעיל, הכנסת עושה מאמצים רבים על מנת לאפשר לעובדים בחברות מיקור החוץ להשתתף בחלק מהפעילויות המאורגנות על ידי הכנסת", עוד נמסר. "עם זאת, ברור כי לא ניתן לאפשר השתתפות בכל הפעילויות, שכן בסופו של דבר אין מדובר בעובדי הכנסת אלא בעובדים של חברות שונות המספקות שירותים לכנסת, ופעמים רבות אף מקיימות עבור עובדיהם פעילויות מקבילות".

עוד הוסיפו בתגובה כי "על אף שהנושא קשור למנהל הכנסת ואינו נמצא בסמכותן של ועדות הכנסת, ככל שייקבע דיון בנושא זה באחת מוועדות הכנסת, המנכ"ל ישתתף בו ויציג את עמדת הכנסת, כפי שפורטה לעיל. לבסוף נדגיש כי בכוונת הכנסת להמשיך לפעול בעתיד על מנת שגם העובדים בחברות מיקור החוץ, שלכנסת יש התקשרות עמן, יוכלו ליהנות מאירועים המתקיימים בכנסת, ככל שהדבר יהיה אפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully