וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד ש"זימר" והמטענים שהוחבאו: כך נחשף מחסן הנשק בבניין המגורים

בתום ארבעה ימי חקירה הצליחו השוטרים לדובב עצור בפרשת הנחת המטענים. החשוד חשף את קיומה של דירת המסתור, והוביל אותם אליה לפני שנגרם אסון גדול. במוקד החקירה: מאמץ לגייס עד מדינה שיחשוף מי הזמין את המטענים. תושבת בבניין שפונה: "השכנים לא נראו עבריינים"

צילום: דוברות כיבוי אש

(בווידאו: הרחוב שפונה בראשון לציון בגלל גילוי מחסן נשק בדירה, אמש)

לאחר ארבעה ימי חקירה, הצליחו אתמול (שלישי) חוקרי המשטרה לדובב את אחד העצורים בפרשת המטענים. הנחקר הוא שהוביל אותם לדירה ברחוב מאירוביץ' בראשון לציון, שבה התגוררו שניים מהמעורבים בחוליה שבראשה לפי החשד עומד העבריין אבנר הררי. בדירה שעליה השתלטו העצור אבישי בן דוד ונחקר נוסף, נמצא מטען חבלה רב עוצמה, והיא ככל הנראה שימשה כמחסן נשק לחבריה החוליה.

הדירה הייתה ריקה, אך לצורך הטיפול במטען נאלצה המשטרה לסגור את הרחוב, לפנות עשרות דיירים ולהיערך עם ניידות כיבוי ואמבולנסים, והשוטרים נאלצו לעבוד במשך מספר רב של שעות כדי לנטרל את המטען. אם הוא היה מתפוצץ, העריכו במשטרה, הוא היה גורם נזק רב בבניין המגורים.

עוד בוואלה! NEWS:
"לא מחכים למדינה": ראשון לציון תקים בעצמה קו של הרכבת הקלה
פרשת המטענים: מטען אותר בדירה בראשל"צ ששימשה את אחד העצורים
דיווח: חיל האוויר תקף מטרות של צבא אסד וחיזבאללה ליד דמשק

מטען חבלה אותר בדירה בראשון לציון, פברואר 2017. ניב אהרונסון
הרחוב שנחסם בראשון לציון בגלל מטען בדירה/ניב אהרונסון

המטען התגלה בעקבות חקירת החוליה החשודה בהנחת מטענים במכוניותיהם של איש העסקים מאיר שמיר, הזמרת מרגלית צנעני ושחקן הכדורגל קובי מוסא. החוליה, בראשותו של אבנר הררי ושבן דוד חלק ממנה, נעצרה בסוף השבוע. על פי הערכה, המטען היה ברשותו של בן דוד והוא שהניח אותה בדירה.

בשישי, לאחר שנעצרו חברי החוליה, נערכו חיפושים בדירה ובסביבתה, אך המטען לא נמצא. במשטרה חוששים שחלק ממזמיני מטעני החבלה לידוענים, ביניהם הכדורגלן קובי מוסא, יחפשו שכירי חרב להשלמת המשימה. במשטרה משוכנעים כי נגד מוסא הוצא חוזה לרצח, בעוד שאת המפורסמים האחרים שהיו קורבנות להנחת המטענים, מרגלית צנעני ומאיר שמיר, ניסו להפחיד.

החוקרים מנסים לגייס את אחד העצורים כעד מדינה, או לשכנעו להסכים לעסקה של מסירת מידע תמורת עונש מופחת. במשטרה הביעו שביעות רצון לנוכח העובדה שהמטען אמש אותר בזכות תשאול אחד העצורים ועכשיו מקווים שהלחץ יחשוף גם את זהותם של מזמיני המטענים.

אבנר הררי בבית המשפט פברואר 2010. אורי לנץ
אבנר הררי/אורי לנץ

"השכנים נראו נורמליים - לא היה כתוב להם 'עבריינים' על המצח"

"שמענו ניידות ומלא צעקות, חששנו שקרה משהו חמור", אמרה לאה וילצ'קן, המתגוררת בבניין הסמוך לבניין בו אותרו אמש חומרי נפץ הקשורים לפרשת המטענים, "תחילה הצצנו מהחלון כי לא הבנו מה פשר כל ההמולה בשעה יחסית מאוחרת", בעלה דוד הוסיף, "זאת הרגשה לא נעימה, המחשבה הזאת שגורמים עבריינים הסתובבו פה, ממש לא הבית שלנו, לא נותנת לנו מנוחה".

"זה לא כפר שמריהו פה, ודירה בבניין ישן שמרושתת במצלמות כבר מעלה שאלות וחששות, אבל דאגתי לביטחוני ולביטחון ילדיי אז העדפתי להתרחק", סיפרה לוואלה! NEWS שכנה שמתגוררת באותה קומה בה נמצאו חומרי החבלה וסירבה לחשוף את שמה. היא נזכרת ברגע שגורמי הביטחון הגיעו והוציאו אותה מביתה, "בסביבות השעה 19:00 דפקו לי על הדלת שני גברים בלבוש אזרחי ואמרו לי שמפנים את הבניין כי יש בדירה שמולנו ככל הנראה חומרי נפץ, פחדתי".

"מזל שאחותי גרה בעיר אז נסעתי אליה לכמה שעות, ב-11 בלילה חזרתי הביתה", היא משחזרת. "אחרי שפרסמו שנמצאו חומרי חבלה בדירה. מה אגיד לך מפחיד, השכנים נראו די נורמליים, זה לא שהיה כתוב להם 'עבריינים' על המצח".

(עדכון ראשון: 10:00)

הזמרת מרגלית צנעני לאחר שרכבה הפפוצץ בחניון באזור, 10 בינואר 2017. דודו בכר, הארץ
מרגלית צנעני אחרי הפיצוץ ברכבה/הארץ, דודו בכר
ביתו של אבישי בן דוד בו נמצא מטען חבלה, ראשון לציון, 22 בפברואר 2017. אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, אור רביד
חלון הדירה בה התגלה במטען בראשון לציון/אור רביד, אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully