וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חיל האוויר תקף מטרות של צבא אסד וחיזבאללה ליד דמשק

רשת "אל-ג'דיד" הלבנונית דיווחה כי התקיפה בוצעה מהמרחב האווירי של לבנון וכלי תקשורת של האופוזיציה הסורית דיווח כי היעדים היו של הדיביזיה השלישית בצבא אסד ושיירת נשק של הארגון השיעי. בחיזבאללה מכחישים

עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בנאום נגד ישראל, בשבוע שעבר)

חיל האוויר תקף יעדים של צבא סוריה ושל חיזבאללה לאורך הגבול עם לבנון – כך דיווחו היום (רביעי) כלי תקשורת סוריים ולבנוניים. לפי הדיווחים, הותקפו מוצבים של משטרו של בשאר אסד וכן שיירות נשק של חיזבאללה באזור הרי הקלמון הסמוכים לדמשק. בדמשק לא התייחסו לדיווחים והארגון השיעי הכחיש אותם. בישראל סירבו להתייחס.

לפי רשת "אל-ג'דיד" הלבנונית, התקיפה בוצעה מהמרחב האווירי של לבנון. רשת "שאם אל-אחבאריה", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, דיווחה כי הופצצו עמדות של הדיביזיה השלישית בצבא סוריה, מחסני נשק ושיירה של חיזבאללה. לפי הדיווח, כלי הטיס שיגרו שישה טילים מאזור בעלבעק בלבנון אל אזור אל-קטיפה שבסוריה. ברשת א-נשרה הלבנונית צוטטו גורמים שמסרו כי "התקיפה הישראלית כוונה נגד משלוח צבאי".

הדיווחים האחרונים מגיעים ברקע מתיחות מוגברת בין ישראל לחיזבאללה. אתמול אמר מזכ"ל הארגון חסן נסראללה כי "על ישראל לספור עד מיליון לפני שתצא למלחמה בלבנון". בריאיון לסוכנות ידיעות איראנית אמר המנהיג השיעי כי ארגונו מוכן לכל תרחיש, אך הוא נמצא בעמדות הגנה.

עוד בוואלה! NEWS:
נסראללה ממשיך לאיים: "על ישראל לספור עד מיליון לפני שתצא למלחמה"
מעבר לגולן, אסד ורוסיה כותשים את המורדים - שפתחו במבצע נואש
שיתוף הפעולה מתהדק: רוסיה וטורקיה תקפו יחד בסוריה בפעם הראשונה

לוחמי חיזבאללה באזור הרי קלמון – סוריה, 15 במאי 2015. רויטרס
לוחמי חיזבאללה באזור הרי קלמון/רויטרס
תקיפה באזור דמשק. גוגלמפס, עיבוד תמונה
תקיפה באזור דמשק/עיבוד תמונה, גוגלמפס

לפני כחודש, סוכנות הידיעות של המשטר סאנ"א דיווחה כי מטוסים ישראליים תקפו יעדים בקרבת שדה התעופה הצבאי אל-מזה שבקרבת הבירה דמשק. על פי אתר המזוהה עם משטרו של הנשיא בשאר אסד, כמה טילים נורו אל שטח השדה.

צבא סוריה הודיע בהמשך כי על ישראל להיזהר מפני "השלכות התקיפה הבוטה" וכי "יגדע את ידיהם של האחראים לה". על פי הודעת הצבא הטילים נורו משטח ישראל, ונחתו בשטח הבסיס. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי היו נפגעים בתקיפה וכי שמונה פיצוצים עזים הרעידו את האזור אחרי שטילים פגעו במצבור תחמושת בשדה התעופה.

נאום נסראללה בכפר ג'בשית, לבנון, 16 בפברואר 2017. רויטרס
חזר לאיים. נסראללה בנאום בפני תומכיו בכפר ג'בשית/רויטרס

בריאיון לטלוויזיה האיראנית אמר נסראללה כי "נלוכח איומיה של ישראל להשמיד תשתיות בלבנון, לא נציית לקווים אדומים, בעיקר ביחס למכל האמוניה בחיפה ולכור הגרעיני בדימונה", אמר. בנוסף לכך, האשים נסראללה את ישראל בסיוע לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) באמצעות משלוחי נשק וסיוע אווירי. עם זאת, בהתייחסו למצב בסוריה אמר כי "מצבנו בשטח מעולם לא היה טוב יותר".

רק כשבוע לפני כן איים נסראללה כי "בכוחנו לאיים על כל חלק בישראל". הוא התייחס, בנאום משודר לציון יום השנה למהפכה האסלאמית באיראן, להחלטה על ריקון מכל האמוניה בחיפה, בין היתר בשל האיום הביטחוני שבפגיעת טילים בו במהלך לחימה, וקרא: "אני מציע לאויב הישראלי לא רק לרוקן את מכל האמוניה, אלא גם לפרק את הכור בדימונה. יש כאלה שרואים בריקון מכל האמוניה סימן למלחמה, אך זה גם סימן לכך שהאויב מודע ליכולותיה של חיזבאללה".

נשיא לבנון מישל עאון בהשבעתו, ביירות, 31 באוקטובר 2016. רויטרס
קיבל אזהרה מהמנהיגים הערביים. עאון/רויטרס

יומיים לפני כן דווח העיתון הלבנוני "אל-חיאת", מפי גורמים המקורבים ללשכת הנשיאות בביירות, כי שורת מנהיגים ערביים הזהירו לאחרונה את נשיא לבנון מישל עאון - המקורב לחיזבאללה - מפני תגובה צבאית ישראלית חמורה במקרה של תקיפה מצד הארגון. על פי הדיווח, עאון קיבל מסמך בנושא במהלך סבב פגישותיו האחרון עם כמה ממנהיגי מדינות ערב, בעקבות כניסתו לתפקיד בחודש נובמבר האחרון.

בין היתר, טענו הגורמים כי הובהר לנשיא עאון שישראל מוכנה להגיב באופן תקיף לכל מתקפה נגדה משטח לבנון או סוריה או העברות של אמצעי לחימה מתקדמים לארגון הלבנוני. כמו כן, עאון קיבל אזהרה לגבי "היחסים הקרובים" בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארצות הברית החדש דונלד טראמפ, שיאפשרו לישראל חופש פעולה נרחב יותר.

(עדכון ראשון: 7:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully