וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבתי הספר מוחים נגד אלימות: חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

22.2.2017 / 6:15

בשני בתי ספר בטירה ובבאר שבע ישבתו במחאה על אלימות כלפי מורים. לפני 20 שנה פורסמו הממצאים על שיבוטה של הכבשה דולי. בעולם יציינו את יום הצופים הבינלאומי ועוד שני דברים שאתם צריכים לדעת היום

שביתות מחאה על אלימות בבתי ספר

שערי אשכול הגנים העירוניים נעול עקב השביתה. חולון, 21 בדצמבר 2016. אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה!
בית ספר נעול/מערכת וואלה!, אור רביד, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

אתם צריכים לדעת שהיום ישבית ארגון המורים העל יסודיים את בית הספר למדעים "טומשין" בטירה למשך כל היום. זאת, בעקבות אלימות מילולית ופיזית של אם אחת התלמידות כלפי מורה. במקביל, מורים בבית הספר ברנקו וייס בבאר שבע יקיימו אספת מחאה בעקבות אלימות מילולית קשה של תלמיד נגד מורה. הלימודים בבית הספר יחלו בשעה 10:00 בבוקר. "מידי יום אנחנו עדים למקרי אלימות כלפי מורים. לפי שעה, שר החינוך לא נוקף אצבע על מנת למגר את התופעה", אמר יו"ר ארגון המורים רן ארז.

הגשם חוזר

מזג אוויר חורפי, תל אביב. פברואר 2017. ראובן קסטרו
הוציאו מטריות/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום צפוי הגשם לשוב לביקור קצר. משעות הצהריים ירד גשם מקומי, בעיקר בדרום. מלבד הגשם ייתכנו גם סופות רעמים. בנוסף לכך, קיים חשש לשיטפונות במקומות המועדים. עם זאת, לא יחול שינוי ניכר בטמפרטורות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

20 שנה לפרסום ממצאי שיבוטה של הכבשה דולי

הכבשה דולי. AP
סוגיות אתיות רבות טמונות בנושא. הכבשה דולי/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 20 שנה, ב-1997, פרסמו מדענים בסקוטלנד את ניסוי השיבוט של הכבשה דולי, מה שעורר הדי מחאה נרחבים בנוגע לסוגיות אתיות ומוסריות שעלו כתוצאה מהשיבוט. הכבשה דולי, שיבוט הגנטי הראשון בעולם של יונק הנוצר מתא בוגר, נוצרה ב-5 ביולי 1996, אך דבר קיומה נשאר בסוד במשך כמעט שנה. דולי אמנם המליטה שישה טלאים אך לא האריכה ימים ומתה בשנת 2003, כשהיא בת שש בלבד. היא הורדמה והומתה משום שסבלה ממחלת ריאות. יצירתה של הכבשה דולי מהווה פריצת דרך בעולם המדע בתחום השיבוט הגנטי אך בשל החשש משיבוט בני אדם מדינות רבות חוקקו חוקים מגבילים.

יום הולדת לרש"י

ציור המיוחס לרש"י. Creative Commons
הפרשן הראשון לתורה שבכתב ושבעל פה/Creative Commons

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 977 שנים נולד רש"י, גדול פרשני התלמוד והמקרא בימי הביניים. רבי שלמה יצחקי נולד בצפון צרפת בשנת 1040 והלך לעולמו בשנת 1105. רש"י היה הפרשן הראשון לתורה שבכתב ולזו שבעל פה. פרשנותו נכתבה באופן מקיף ושיטתי כשלנגד עיניו עמדו המשימות של הפצת התורה ברבים, איחוד המחנה היהודי וניהול הוויכוח עם הנצרות שהיה ער וסוער בתקופה שבה חי. רש"י גם היה בעל ידע רב בלשון והוא חידש יותר מ-1,300 מילים בעברית.

יום הצופים הבינלאומי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נקרא גם "יום המחשבה". חניכי התנועה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום יציינו בעולם את היום הצופה הבינלאומי של תנועת "הצופים". מדובר בתאריך יום ההולדת של רוברט באדן פאוול, מייסד התנועה ב-1907. היום נקרא גם "יום המחשבה" שבו שמים דגש על ההדרכה ועל חשיבות החברות בתנועה. ביום זה בדרך כלל מתקיימים פרויקטים עולמים לחיזוק קשרים בין תרבויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully