וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש בסיני קיבל אחריות על ירי הרקטות למועצה האזורית אשכול

בסוכנות הידיעות "אעמאק" של הארגון נמסר כי שתי הרקטות שנחתו בשטחים פתוחים בישראל "נורו על ידי לוחמי המדינה האסלאמית". הירי מגיע לאחר שדאעש האשים את ישראל בחיסול חמישה פעילים בתקיפת מל"ט

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אתמול אחריות על ירי שתי רקטות מחצי האי סיני לשטח ישראל. ב"אעמאק", סוכנות הידיעות של הארגון, שביסס בשנים האחרונות את אחיזתו בחצי האי המצרי, צוטט גורם צבאי שמסר כי "לוחמי המדינה האסלאמית תקפו אמש את תושבי אזור אשכול הישראלי בשתי רקטות מסוג קטיושה, בדרום פלסטין". הבוקר (רביעי) פורסמו ברשתות החברתיות תמונות של השיגור.

ירי הרקטות, שהתפוצצו שלשום בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה מבלי לגרום לנפגעים, הגיע פחות מיממה לאחר שבהודעה רשמית של דאעש בסיני, האשים הארגון הסוני את ישראל בהריגת חמישה מאנשיו בתקיפה אווירית. על פי הודעת הארגון, הפעילים חוסלו במתקפת מטוס ללא טייס באזור הכפר שיבאנה.

עוד בוואלה! NEWS:
תשובה לאיום הרחפנים: ניסוי מוצלח במערכת ליירוט מטרות אוויריות
הירי של דאעש משטח מצרים מצריך מישראל ללכת בין הטיפות
דאעש: חמישה נהרגו בתקיפת מל"ט ישראלי ברפיח

לוחמי דאעש משגרים רקטות מחצי האי סיני, מצרים, לעבר ישראל, 20 בפברואר 2017. טוויטר, צילום מסך
הרקטות ששיגרו לוחמי דאעש אל ישראל/צילום מסך, טוויטר
לוחמי דאעש משגרים רקטות מחצי האי סיני, מצרים, לעבר ישראל, 20 בפברואר 2017. טוויטר, צילום מסך
לוחמי דאעש משגרים רקטות מחצי האי סיני, מצרים, לעבר ישראל, 20 בפברואר 2017/צילום מסך, טוויטר

לאחר ירי הרקטות מסיני לאילת לפני כשבועיים, נהרגו שני פלסטינים בתקיפה אווירית בגבול חצי האי סיני ורצועת עזה. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי כוחות חיל האוויר הישראלי הם אלה שתקפו, אולם בצה"ל הכחישו. על פי אחד הדיווחים, ההרוגים, חוסאם חמיד אל-סופי, בן 24 מרפיח, מוחמד אנוואר אל-אקרע, בן 38 מעזה, שהו במנהרה בזמן הפגיעה.

בליל 9 בפברואר נורו לעבר אילת ארבע רקטות. שלוש יורטו בידי מערכת כיפת ברזל והרביעית נפלה בשטח פתוח. ארבעה בני אדם שלקו בחרדה פונו לבית החולים לקבלת טיפול רפואי. שלוחת "המדינה האסלאמית" בחצי האי סיני קיבלה אז אחריות על השיגור, ומסרה כי "המלחמה תעשה רע ליהודים ולנוצרים".

בשנתיים האחרונות מרבה שלוחת דאעש בסיני לאיים לפגוע בישראל. בסוף דצמבר אמר אבו האג'ר אל-האשמי, מנהיגה החדש של שלוחת הארגון בסיני, כי "סופה של ישראל קרוב". בנאומו, הבטיח אל-האשמי לפעול מול ישראל "ולהבעיר את האדמה מתחת לרגליהם של היהודים, אשר פוחדים מלוחמי הג'יהאד משום שהם יודעים שקצם קרב".

(עדכון ראשון: 23:40)

רקטות נורו לעבר ישראל מחצי האי סיני והתפוצצו בשטח פתוח, מועצה אזורית אשכול, עוטף עזה. פברואר 2017. שי מכלוף
זירת נפילת הרקטות, שלשום/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully