וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת המטענים: מטען אותר בדירה בראשל"צ ששימשה את אחד העצורים

22.2.2017 / 0:23

המשטרה חוקרת אפשרות שהדירה שימשה מחסן נשק עבור החוליה, ובודקת מי סיפק את המטען שהתגלה בה. דיירי בניינים באזור פונו עד סיום עבודת החבלנים בדירה, שקשורה לאבישי בן דוד, החשוד המרכזי בפרשה

צילום: דובר רשל"צ

מטען חבלה אותר אמש (שלישי) בדירה בראשון לציון, שברשותו של אבישי בן דוד, אחד העצורים בפרשת הנחת המטענים ברכביהם של שלושה ידוענים, וככל הנראה שימשה למחסן עבור החוליה. הדירה הייתה ריקה ולמקום הוזעקו כוחות משטרה, ובהם חבלנים. עם הגעת הכוחות, נתבקשו דיירי הבניין ובניינים סמוכים להתפנות עד לסיום עבודת החבלנים. לאחר שנוטרל המטען, הורשו הדיירים לשוב לבתיהם.

"היינו במכולת ואז הגיעו שוטרים ואמרו שצריך לפנות את האזור כי יש מטען חבלה", סיפרה תושבת העיר שנקלעה לפעילות השוטרים ברחוב מאירוביץ' שבמרכז העיר. למקום הוזעקו, כצעד בטיחותי, כוחות של כיבוי אש ומד"א וכלבנים סרקו את הרחובות והחצרות באזור.

לקריאה נוספת:
פרשת המטענים: המשטרה במרוץ נגד השעון לאיתור חוליות שיצאו לדרכן
המשטרה טענה כי יו"ר הפועל פ"ת לשעבר אינו חשוד - בעת שכבר נעצר
מעצרו של אבנר הררי הוארך בשבוע: "ידיי נקיות, מרגול כמו אימא בשבילי"

מטען חבלה נמצא סמוך לבניין מגורים ברחוב מאירוביץ בראשון לציון. 21 בפברואר 2017. דוברות כב"ה
כלבנים סורקים חצרות, כוחות מד"א וכבאות הוזעקו. הזירה בראשון לציון, אמש/דוברות כב"ה

המטען התגלה בעקבות חקירת החוליה החשודה בהנחת מטענים במכוניותיהם של איש העסקים מאיר שמיר, הזמרת מרגלית צנעני ושחקן הכדורגל קובי מוסא. החוליה, בראשותו של אבנר הררי ושבן דוד חלק ממנה, נעצרה בסוף השבוע. על פי הערכה, המטען היה ברשותו של בן דוד והוא שהניח אותו בדירה, ששימשה מחסן למטעני חבלה של החוליה.

במשטרה בודקים מה הקשר של בן דוד לדירה, כיצד הובא המטען למקום ומי סיפק אותו. עוד אמרו במשטרה כי מציאת המטען התאפשרה בעקבות חקירה מאומצת של חוקרי ימ"ר תל אביב, שחוקרים את תיק הנחת המטענים.

השכנים סיפרו כי ביום שישי האחרון הגיעו כוחות משטרה לבניין וערכו חיפוש בביתו של בן דוד, שגר במקום, לאחר שהשתלט לטענתם על בית של קשישה שעברה לבית אבות. "הם הסתובבו עם כלבים וחבלנים בכל הרחוב, בדקו את החצרות, מצאו דברים - אבל פספסו את מטען החבלה", אמר אחד השכנים. "הם היו כאן כמעט חמש שעות ביום שישי. לא מבין איך לא גילו אז את מטען החבלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אבנר הררי בבית המשפט פברואר 2010. אורי לנץ
"ברור לנו שהוא עמד בראש חוליית מניחי המטענים". אבנר הררי/אורי לנץ

במסגרת החקירה, מנסים במשטרה לאתר מי עומד מאחורי הזמנת הפיצוצים במכוניות של הידוענים. "ברור לנו שהררי עמד בראש חוליית מניחי המטענים, כאשר החוליה שימשה כקבלן ביצוע לגורמים אחרים", אמר השבוע גורם במשטרה. "אולם, העובדה שעצרנו את קבלני הביצוע לא מורידה את רמת המסוכנות של הפרשה. אנחנו חייבים להגיע אל מי שהזמין את הנחת המטענים".

בדיון שנערך ביום שבת להארכת מעצרו של בן דוד עלה כי המשטרה ידעה את זהותם של המעורבים זמן רב לפני מעצרם וכבר לפני כחודש פשטה על ביתו בראשון לציון וערכה חיפוש. פעילות זו התבצעה במקביל לפעילות הסמויה שביצעה המשטרה כלפי כל המעורבים, שבמסגרתה השתמשה, בין היתר, בבלשי היחידה הסמויה, בהאזנות סתר ובתצפיות.

(עדכון ראשון: 21:28)

זירת מציאת המטען חבלה סמוך לבניין מגורים ברחוב מאירוביץ בראשון לציון. 21 בפברואר 2017. ניב אהרונסון
הזירה בראשון לציון, אמש/ניב אהרונסון
זירת מציאת המטען חבלה סמוך לבניין מגורים ברחוב מאירוביץ בראשון לציון. 21 בפברואר 2017. ניב אהרונסון
הזירה בראשון לציון, אמש/ניב אהרונסון
זירת מציאת המטען חבלה סמוך לבניין מגורים ברחוב מאירוביץ בראשון לציון. 21 בפברואר 2017. ניב אהרונסון
הזירה בראשון לציון, אמש/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully