וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עברת באדום? אולי תגורש מארה"ב: תקנות ההגירה החדשות של טראמפ

המשרד לביטחון לאומי הציג שורת נהלים חדשים, שכוללת תגבור כוח אדם ברשות ההגירה וגירוש מהגרים ותיקים שחשודים בפלילים. השבוע יציג טראמפ צו נשיאותי חדש על כניסת מוסלמים

צילום: רויטרס, עריכה:

המשרד לביטחון לאומי בממשלת ארצות הברית פרסם היום (שלישי) שורת הנחיות חדשות, שמקלות באופן ניכר על גירוש תושבי המדינה שנכנסו לארצות הברית בצורה לא חוקית. הנהלים החדשים, שמבוססים על הצו הנשיאותי ל"הגברת הביטחון בגבול" שעליו חתם הנשיא דונלד טראמפ ב-25 בינואר – ימים ספורים לאחר כניסתו לבית הלבן – כוללים, בין היתר, תגבור בכוח אדם והרחבת העילות לגירוש.

במסגרת הנהלים, כל מהגר שנכנס למדינה באופן לא חוקי ונחשד, נאשם או הורשע בעבירה כלשהי – כולל, למשל, עבירות תנועה או עבירות פליליות קטנות – יכול לקבל "עדיפות עליונה" לגירוש. התקנות החדשות מציינות גם הונאה של סוכנות ממשלתית או "ניצול לרעה של תכנית כלשהי לקבלת הטבות או דמי רווחה" כעילה לגירוש. זאת, בניגוד לנהלים תחת ממשלו של הנשיא הקודם ברק אובמה, שדרשו הרשעה בפשע חמור או הגדרה כאיום לביטחון המדינה.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: טראמפ יקצה מאה אלף אנשי משמר לאומי לאתר ולתפוס מהגרים
אלפים הפגינו נגד טראמפ ברחבי ארה"ב: "לא הנשיא שלי"
טראמפ לא מרפה משבדיה: עשו לי טובה, ההגירה שלהם לא עובדת

דונלד טראמפ ואנריקה פנייה נייטו נשיא מקסיקו במקסיקו סיטי, אוגוסט 2016. AP
יוחזרו למקסיקו - לא משנה מהיכן הגיעו. טראמפ לצד נשיא מקסיקו אנריקה פניה נייטו/AP

יתרה מכך, הנהלים החדשים נבדלים מאלה שעליהם הורה אובמה, וכוללים גם תושבים ותיקים בארצות הברית, בניגוד להתמקדות כמעט בלעדית במהגרים חדשים תחת אובמה. כמו כן, ההנחיות כוללות דרישה להעביר למקסיקו מהגרים שנתפסו בעת חציית הגבול בין ארצות הברית למקסיקו, ללא קשר למדינת מוצאם.

"החזרה חמה", על פי התקנות החדשות, תתאפשר גם למהגרים שיאותרו בכל מקום במדינה – ולא רק בקרבת הגבול – ועד שנתיים ממועד כניסתם לארצות הברית. עם זאת, ההגנות הקיימות למהגרים שנכנסו לארצות הברית כילדים יותרו על כנן.

גורמים במשרד לביטחון הלאומי הבהירו כי חלק נכבד מהתקנות החדשות לא ייושמו עד לאישור הקונגרס או שיח עם מדינות שכנות – הליך שעשוי לקחת זמן רב. נוהל כזה, למשל, ידרוש בחינה ציבורית לפני שרשויות ההגירה והמכס יורשו להגדיל את מספר המהגרים שמגורשים בשדות התעופה ללא שימוע – החלטה שעשויה להשפיע על מבקשי מקלט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
גבול ארצות הברית-מקסיקו, 17 בינואר 2017. רויטרס
גם מהגרים שנתפסו הרחק מהגבול יורחקו. גבול ארה"ב-מקסיקו/רויטרס

זאת, על רקע הצו הנשיאותי החדש שצפוי טראמפ להציג בהמשך השבוע ויחליף צו אחר שנפסל על ידי מערכת המשפט, ודרש להשעות את הכניסה לארצות הברית משבע מדינות בעלות רוב מוסלמי – איראן, עיראק, סודאן, סומליה, סוריה, לוב ותימן. גורמים בממשל הבהירו כי הנשיא צפוי להציג גרסה "מרוככת" של הצו שנפסל, במקום להמשיך את הערעורים לבתי המשפט.

הצעדים החדשים הם חלק ממאבקו של הממשל החדש בכ-11 מיליון מהגרים החיים בארצות הברית לאחר שנכנסו אליה באופן לא חוקי. עוד הוכרז היום על הוספת 10,000 תקנים לסוכנות ההגירה והמכס, במטרה לזרז הליכים רבים הקשורים לגירוש מהגרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully