וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: הפרלמנט הדיח את ראשת המפלגה הכורדית כי "סייעה לטרור"

21.2.2017 / 18:26

פייגן יוקסקדה, אחת ממנהיגות מפלגת ה-HDP, נעצרה לפני כשלושה חודשים וצפויה לשאת עונש מאסר של יותר מ-80 שנה בכלא באשמת סיוע למחתרת הכורדית PKK. הפרלמנט הודיע כי תישלל חברותה בו לאחר שערעורה נדחה

צילום: רוייטרס

(בווידאו: מחאה בעקבות מעצר מנניגי מפלגת HDP, נובמבר 2016)

הפרלמנט הטורקי הודיע היום (שלישי) כי שלל את חברותה בבית המחוקקים של מנהיגת המפלגה הפרו-כורדית HDP פייגן יוקסקדה, הנאשמת בעבירות טרור. גורם רשמי בפרלמנט מסר כי ההדחה יצאה לפועל לאחר שבית משפט לערעורים במדינה לא קיבל את ערעורה, והיא צפויה לשאת עונש מאסר של 83 שנה, לאחר שהורשעה בעידוד מעשי אלימות ותמיכה בארגון טרור.

בחודש נובמבר בשנה שעברה, נעצרה יוקסקדה ביחד עם שותפה להנהגת המפלגה, סלהאטין דמירטש. יחד עמם, נעצרו עוד 13 מחוקקים מטעם המפלגה. לפי מקורות ביטחוניים במדינה, בכירי מפלגת האופוזיציה נעצרו במסגרת המאבק בטרור במדינה. גורמים אחרים טוענים כי הסיבה למעצר היא סירובם של המחוקקים לסייע במתן עדות נגד "פשעי תעמולה" וכן פעילות הממשלה נגד המפלגה .דמירטש הספיק לצייץ בטוויטר בטרם נעצר וכתב כי מעצרו "מעלה את מאבק הממשלה נגד המפלגה לרמות חדשות".

עוד בוואלה! NEWS:
טורקיה: משאל העם לשינוי החוקה ייערך באמצע חודש אפריל
אחרי המעצרים: המפלגה הפרו-כורדית מחרימה את הפרלמנט בטורקיה
עקב המעצרים באופוזיציה: הדיפלומט הטורקי הבכיר בגרמניה זומן לבירור

פייגן יוקסקדה, מנהיגת מפלגת HDP בטורקיה. AP
נתונה במעצר מעל שלושה חודשים. יוקסקדה/AP

הרשויות בטורקיה מאשימות את המפלגה הכורדית בסיוע למחתרת הכורדית PKK, שמוגדרת על ידי טורקיה ארגון טרור, כמו גם על ידי ארצות הברית והאיחוד האירופי. מפלגת HDP היא המפלגה השלישית בגודלה במדינה. המפלגה הגישה לאחרונה בקשה לבית המשפט לזכויות אדם של האיחוד האירופי בקריאה להורות על שחרורם ממעצר של מנהיגי המפלגה.

בשבוע שעבר דווח בסוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" כי המשטרה עצרה יותר מ-500 בני אדם בחשד לניהול קשרים עם מחתרת PKK. על פי הדיווח, החשודים נעצרו במבצעים נרחבים שהוצאו לפועל אתמול ב-25 מחוזות, ובהם חברים בכירים בארגון. במחוז גזיאנטפ שבדרום המדינה, נעצרו 45 חשודים ממפלגת האופוזיציה HDP.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully