וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: עשרות גופות של מהגרים שטבעו למוות נשטפו לחוף

21.2.2017 / 14:50

הסהר האדום מסר כי לפחות 74 גופות נשטפו אל חופיה של העיר זוואיה שבמערב המדינה. מניין הקורבנות צפוי לעלות מאחר שבסירות כמו אלו שעליהן ניסו להגיע יש לרוב לפחות 120 איש

עריכה: יוסי אלטר

עשרות גופות של מהגרים אפריקנים נשטפו היום (שלישי) לחופיה המערביים של לוב – כך מסר דובר מטעם הסהר האדום של לוב. לפחות 74 גופות נמצאו בחוף העיר זאוויה במה שהיה לאסון האחרון בים התיכון, שחווה בחודשים האחרונים עלייה במספר הטביעות לאורך נתיב הבחרת המהגרים בין לוב לאיטליה.

דובר הסהר האדום מסר כי סירת גומי קרועה נמצאה בסמוך לחוף, והוא מצפה כי גופות נוספות יישטפו אליו מאחר שכלי שיט כאלו נושאים בדרך כלל 120 איש לפחות. סוכנות הסיוע פרסמה בחשבון הטוויטר שלה תמונות של עשרות הגופות שהוכנסו לשקים לבנים ושחורים, שרוכזו לאורך החוף. הגופות יועברו לבית קברות בבירה טריפולי המיועד לקבורת אלמונים.

בשבוע שעבר אמר מנהל סוכנות הגבולות ומשמר החופים של אירופה, פבריס לג'רי, כי מספר שיא של מהגרים לא-חוקיים עבר בנתיב ההברחה בין איטליה ללוב בשנה שעברה. לפי הנתונים הידועים, 4,579 איש טבעו למוות בים התיכון ב-2016, מספר שככל הנראה נמוך בהרבה ממניין ההרוגים האמתי.

הכאוס השורר בלוב מאז הפלת הרודן מועמר קדאפי ב-2011 הפך למלכודת מוות עבור אלפי מהגרים, רובם ממדינות שמדרום לסהרה, המחפשים להימלט מהעוני ולמצוא חיים טובים יותר באירופה. המדינה הצפון-אפריקנית נשלטת על ידי ממשלות מתחרות ומיליציות יריבות, רבות מהן מתקיימות מהברחת מהגרים ומסחר בבני אדם. לוב הייתה אחת המדינות שעל אזרחיהן נאסר להיכנס לארצות הברית בשל צו של הנשיא דונלד טראמפ.

עוד על משבר הפליטים
איטליה: 18 שנות מאסר לאזרח לוב שאחראי לטביעתם של 700 מהגרים
מאות מהגרים טבעו למוות בים התיכון מול חופי לוב
אמנסטי: איטליה מענה מהגרים כדי שימסרו טביעות אצבעות

גופות של מהגרים שנשטפו על חופה המערבי של לוב, 21 בפברואר 2017. הסהר האדום של לוב, צילום מסך
הגופות יועברו לבית קברות בבירה טריפולי/צילום מסך, הסהר האדום של לוב
גופות של מהגרים שנשטפו על חופה המערבי של לוב, 21 בפברואר 2017. הסהר האדום של לוב, צילום מסך
גופות של מהגרים שנשטפו על חופה המערבי של לוב, 21 בפברואר 2017/צילום מסך, הסהר האדום של לוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully