וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: "ישראל היא גידול סרטני ופרק מלוכלך בהיסטוריה"

המנהיג העליון של איראן תקף את "המדינה המזויפת" בכנס תמיכה באינתיפאדה ואמר כי יהודים הובאו לאזור כדי להתיישב באדמות של פלסטינים. הוא קרא לכל המוסלמים לתמוך ב"תנועת ההתנגדות"

צחי משה - משרד הביטחון

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי אמר היום (שלישי) בכנס תמיכה בפלסטינים כי ישראל היא "אומה מזויפת" ו"פרק מלוכלך" בהיסטוריה. הערותיו של האייתוללה היו מהבוטים ביותר נגד אויבתה של הרפובליקה האסלאמית.

חמיאני אמר כי ישראל נוצרה על ידי הבאת יהודים מרחבי העולם אל האזור כדי שיתיישבו באדמות של פלסטינית. לדבריו, "אחד הפרקים המלוכלכים בהיסטוריה ייסגר, בעזרת האל". המנהיג העליון קרא לכל המוסלמים בעולם לתמוך בפלסטינים ובתנועות "ההתנגדות" - הכינוי המיוחס בין היתר לחמאס ולחיזבאללה.

"הגידול הסרטני הזה, מההתחלה, גדל בהדרגתיות, והטיפול בו צריך להיות הדרגתי", אמר חמינאי בכנס הבינלאומי השישי לתמיכה באינתיפאדה. לדבריו, "אלו שיצרו את המשטר הציוני עכשיו מתכננים מזימות באזור". חמינאי טען כי גל הטרור שהחל בשנה שעברה, שאותו כינה "אינתיפאדה שלישית", יוביל ל"תבוסה נוספת עבור ישראל על אף שהדיכוי התגבר. המשימה מתקדמת לקראת מטרתה הסופית, שחרור כל פלסטין".

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ לנתניהו: "אעשה הכל כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני"
זריף: "פתיחת הסכם הגרעין מחדש תוביל לפתיחת תיבת פנדורה"
המנהיג העליון מאותת לטראמפ: "אף אויב לא ישתק את איראן"

האייתוללה חמינאי בנאום לראשי הצבא האיראני, 7 בפברואר 2017. רויטרס
נאום תקיף נגד ישראל. חמינאי, החודש/רויטרס

נאומו התקיף של המנהיג העליון של איראן נישא במקביל למתיחות הגואה בין טהראן לוושינגטון. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הבטיח לנקוט יד קשה נגד איראן, גם במהלך פגישתו בשבוע שעבר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בכירי ממשלו מחזיקים בעמדות פרו-ישראליות ואנטי-איראניות, ושר ההגנה ג'יימס מאטיס נועד עם שר הביטחון אביגדור ליברמן בוועידת הביטחון במינכן שהתקיימה בסוף השבוע. השניים הסכימו כי איראן מהווה סכנה ליציבות האזור.

למרות הסכם הגרעין שנחתם בין המעצמות לאיראן ביולי 2015, היחסים עם המערב נותרו מתוחים, בין היתר בשל המשך הפיתוח של תכנית הטילים הבליסטיים. בעקבות ניסוי שביצעה בתחילת החודש, הטיל ממשלו של טראמפ סנקציות חדשות על טהראן ואמר כי היא נמצאת "תחת אזהרה רשמית". בכירי ההנהגה באיראן הדפו את האיומים ומאז ערכו משמרות המהפכה סדרת תרגילים, בניסיון "להרתיע את אויביה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully