וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע האישום בשוחד: ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני השעה את עצמו

שמעוני, שהואשם בשבוע שעבר בקבלת שוחד של מאות אלפי שקלים מיזמי נדל"ן, כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי הוא מתפנה מעיסוקיו על מנת להוכיח את חפותו: "לא נוטש את המערכה". שעה קלה לאחר מכן הודיעה הוועדה להשעיית ראשי רשויות כי החליטה להשעותו לשנה

עריכה: שמרית גולדשטיין

ראש העיר אשקלון איתמר שמעוני המואשם בעבירות שוחד הודיע הבוקר (שלישי) כי הוא משעה את עצמו מתפקידו. "בכוונתי להתפנות מכל עיסוקיי כדי להוכיח את חפותי ולשוב בהקדם לתפקיד", כתב בעמוד הפייסבוק שלו.

לדבריו, מדובר בהפסקה זמנית שנועדה לאפשר לו להוכיח את חפותו. "כעת הגיע הרגע שבו צריך לקבל החלטה קשה, ואין מנוס מלעשות את זה. החלטתי להקדיש את החודשים הקרובים למאבק המשפטי שאני צפוי לנהל, למשפחה שלי ולאנשים היקרים לי. כמובן שאני לא נוטש את המערכה".

כתב האישום נגד שמעוני הוגש בשבוע שעבר לבית משפט השלום בראשון לציון. בשנת 2014, נטען, קיבל שמעוני מכתבי דרישה משתי נשים שהעלו נגדו טענות לפגיעה מינית מצדו. לאחר משא ומתן, הוא חתם עמן על שני הסכמי פיצוי, שבמסגרתם נדרש לשלם להן יותר ממיליון שקלים. כדי לגייס את הכסף, פנה שמעוני לאחיו עופר ולנאשם נוסף בפרשה, מנשה פונטה. השניים פעלו לגיוס הכסף מיזמים ומקבלנים שונים הפועלים באשקלון.

לקריאה נוספת:
האישום נגד שמעוני שעשוי להדאיג את רה"מ: סיקור חיובי הוא טובת הנאה
עקב הפרסום בוואלה! NEWS איתמר שמעוני מבהיר: "לא עברתי על החוק"
ראש עיריית אשקלון הקודם: "יש להדיח את איתמר שמעוני"

איתמר שמעוני, בית משפט מחוזי תל אביב. 14 בפברואר 2017. מגד גוזני
משעה את עצמו. שמעוני בבית המשפט בשבוע שעבר/מגד גוזני

בכתב האישום מתואר כי שמעוני קיבל שוחד בסך מאות אלפי שקלים מאנשי העסקים יואל דוידי וגבי מגנזי, שפעלו בתחום הנדל"ן. בתמורה לסכום, פעל שמעוני למתן הקלות משמעותיות בשלושה פרויקטים גדולים בעיר, תוך הפעלת לחץ על מהנדס העיר ואדריכל העיר.

שמעוני, בניגוד להמלצת המשטרה, לא הואשם בעבירות מין שיוחסו לו בתחילת הפרשה. לצד כתב האישום החמור נגדו, שמייחס לו עבירות שוחד, הפרת אמונים, מס והלבנת הון, ביקשה הפרקליטות לאסור על המשך כהונתו כראש עיר.

שעה קלה לאחר פרסום הפוסט של שמעוני הודיעה הוועדה להשעיית ראשי רשויות בתום דיון שקיימה כי החליטה להשעותו לשנה בהסכמת הצדדים. זאת לאחר ששמעה את טענותיהם של שמעוני ושל הפרקליטות.

בוועדה להשעיית ראשי ערים, בראשות השופט משה גל, חברים מרים רוזנטל, לשעבר פרקליטת מחוז תל אביב, ומוטי אביסרור, לשעבר ראש עיריית ירוחם. היא כונסה בעקבות הנחיית היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

(עדכון ראשון: 11:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully