וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר על תנאי לעוזרתו של השר לשעבר בן אליעזר: "פגעה באמון הציבור"

21.2.2017 / 9:51

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את בקשת איילת אזולאי לביטול הרשעתה במרמה ובהפרת אמונים, וגזר עליה בנוסף עבודות שירות ותשלום 5,000 שקלים. בהחלטתו, כתב השופט כי אזולאי "פגעה בטוהר המערכת השלטונית"

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: איש העסקים ג'קי בן זקן העיד במסגרת בפרשת בן אליעזר, ינואר)

בית משפט המחוזי בתל אביב דחה היום (שלישי) את בקשתה של איילת אזולאי, שהייתה עוזרתו האישית של שר הביטחון לשעבר בנימין בן אליעזר, לביטול הרשעתה, וגזר עליה 200 שעות עבודות שירות, מאסר על תנאי ותשלום מסים בסך 5,000 שקלים. בהחלטתו, כתב השופט בני שגיא כי מעשיה של אזולאי, שהורשעה במרמה ובהפרת אמונים, "פגעו פגיעה לא מבוטלת באמון הציבור, בעובדי הציבור ובטוהר המערכת השלטונית".

אזולאי הורשעה לאחר שהודתה במעשיה שלא במסגרת הסדר טיעון. היא הודתה בהעברת מידע חסוי לאיש העסקים ג'קי בן זקן, הנוגע להחלטת מועצת הנפט על רישיון הקידוח של חברת שמן שהייתה בבעלותו. על פי כתב האישום נגדה, אזולאי, שעבדה תחת בן אליעזר החל משנת 1992 כמזכירה, עוזרת, מנהלת לשכה ויועצת פרלמנטרית, "הייתה יד ימינו ובת בריתו של בן אליעזר, קידמה את האינטרסים שלו, ובמקביל את שלה, ופעלה כזרועו הארוכה". כיום, עובדת אזולאי עבור ח"כ אראל מרגלית.

עוד בנושא:
סגן יו"ר הכנסת העיד לטובת איילת אזולאי: "טעתה אך אינה מושחתת"
איש עסקים במדי אסיר: ג'קי בן זקן התייצב לעדות בבית המשפט

דיון בעניינה של איילת אזולאי, פרשת פואד בן אליעזר, בימ"ש מחוזי ת"א. פברואר 2017. מגד גוזני
אזולאי בדיון הטיעונים לעונשה, בשבוע שעבר/מגד גוזני

בעוד סנגוריה של אזולאי ביקשו לבטל את הרשעתה בשל הודאתה, בפרקליטות דרשו לגזור עליה עונש מאסר של עד שנה וחצי. "התנהלות שיטתית של ניצול כוח ההשפעה של לשכת פוליטיקאי בכיר, הן בתוך משרדי ממשלה וחברי מועצת הנפט והן כלפי גורמים פרטיים", טענו נציגות הפרקליטות בדיון הטיעונים לעונשה שהתקיים לפני כשבוע.

מפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) נמסר בתגובה להרשעתה של אזולאי כי מדובר בהרשעה תקדימית, שבמסגרתה לראשונה מורשע עובד ציבור בהדלפה מתוך ישיבה פנימית. "בזמן שכיהנה אזולאי כעוזרת בכירה ומנהלת לשכתו של השר בן אליעזר, ביצעה שורת פעולות המהוות הפרת כללים החלים על עובדת ציבור, על ידי שימוש וניצול של מידע פנימי שדאגה שיגיע אליה מכוח היותה עובדת ציבור", נמסר. "אזולאי ניצלה את תפקידה, מעמדה, סמכויותיה והאמון שנתן בה הציבור, וביצעה מעשי מרמה והפרת אמונים מתוך כוונה להיטיב עם אינטרסים כלכליים זרים".

ג'קי בן זקן במדי אסיר במחוזי תל אביב. יותם רונן
קיבל מידע חסוי מאזולאי ונושא עונש מאסר בעצמו. בן זקן בבית המשפט, ינואר/יותם רונן

עוד נמסר מהפרקליטות כי בקביעת עונשה של אזולאי, לקח בית המשפט בחשבון את העובדה כי היא פעלה בשליחות אחרים. "הרשעתה מעידה כי עובד ציבור שישתמש לרעה בכוח שניתן לו, בקשרים והשררה שצבר לאור שנים רבות של עבודה בשירות הציבורי - יעמוד לדין פלילי, יורשע ויישא בעונש המתאים בנסיבות", נכתב בתגובת הפרקליטות.

מטעם עו"ד יעל גרוסמן ושרון בן צבי, שייצגו את אזולאי, נמסר: "בית המשפט אמנם הרשיע את איילת, אבל התחשב בייחודיות נסיבות העבירה, ובזכויות הרבות העומדות לאיילת בשל פעילותה למען הציבור, ולכן הטיל עליה עונש מתון מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully