וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יבנו פה ישיבה": המאבק של ליצמן נגד הקמת מלון בכניסה לשוק בירושלים

21.2.2017 / 8:46

אחרי שאיים לסגור מתחם בילויים בכניסה לשוק מחנה יהודה, מנסה שר הבריאות לטרפד תכנית המיועדת למבנה היסטורי הסמוך לישיבה של חסידות גור. בין היתר, הגיע עוזרו לסיור של חברי ועדת התכנון של העירייה במתחם ואמר: "לא תבנו פה כלום"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
110 חדרים סמוך לישיבה. הדמיית תכנית המלון בכניסה לשוק מחנה יהודה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה שבועות לאחר שאיים לפעול נגד מתחם הבילויים החדש בשוק מחנה יהודה שבירושלים, מנסה שר הבריאות יעקב ליצמן לטרפד תכנית של הרשות לפיתוח ירושלים להקמת מלון בכניסה לשוק. המלון, שבו מתוכננים 110 חדרים, אמור לקום במבנה ההיסטורי של לשכת הבריאות המחוזית, הסמוך לישיבת "שפת אמת" של חסידות גור, אליה משתייך ליצמן. גורם בעירייה סיפר כי השר "מפעיל לחצים גדולים" בנושא ישירות על ראש העירייה ניר ברקת, וכי "ברקת לא רוצה להתעסק איתם, ובטח לא עם ליצמן".

בחצר הישיבה הסמוכה נמצאים קבריהם של שני אדמו"רי גור, הרב אברהם מרדכי אלתר ובנו, הרב פנחס מנחם אלתר. הראשון הלך לעולמו במהלך מלחמת העצמאות ונקבר במקום בחופזה, והשני ביקש להיקבר לצד אביו. המבנה עצמו הוקם לקראת סוף המאה ה-18 בידי משפחה קתולית אמידה עבור בנם, שעמד להינשא. החתן הצעיר מת בבוקר יום נישואיו ומשתה החתונה הפך לסעודת אבל.

הבניין עמד ריק במשך שנים ואף נחשב "מקולל", זאת עד שהשלטונות העותמאניים הקימו בו בית חולים. במרוצת השנים, הפך המבנה למשכנה של לשכת הבריאות המחוזית.

עוד בוואלה! NEWS:
"אות קלון": חוק V15 להגבלת קמפיינים של עמותות אושר בקריאה ראשונה
לשכת נתניהו מבהירה: לא נפר את ההתחייבות כלפי מפוני עמונה
נסראללה ממשיך לאיים: "על ישראל לספור עד מיליון לפני שתצא למלחמה"

ח"כ יעקב ליצמן, הכנסת, מאי 2015. נועם מושקוביץ
לחציו הביאו לדחיית הדיון בתכנית בוועדה לתכנון ולבנייה. ליצמן/נועם מושקוביץ

בשנים האחרונות עובדים ברשות לפיתוח ירושלים על הכנת תכנית בניין עיר (תב"ע) חדשה למבנה ולמתחם שסביבו במטרה להקים במקום בית מלון בגובה שמונה קומות. המבנה היסטורי אמור לשמש המבואה והאזור הציבורי של בית המלון. התכנית הייתה אמורה לעלות לאישור בוועדה לתכנון ולבנייה בשבוע שעבר, אך לחציו של ליצמן הביאו לדחיית הדיון.

בתוך כך, גורמים המעורבים בתכנית אמרו כי שר הבריאות החליט לא לאפשר את יישומה וכי בכוונתו להפעיל לחץ עד שהשטח יועבר לחרדים ואף לטובת חסידות גור. לאחרונה אף התקיים באתר סיור של חברי הוועד לתכנון ובנייה, ועל פי גורם שנכח במקום, במהלכו הגיע עוזרו של ליצמן, מוטי בבצ'יק, ואמר: "אתם לא בונים פה כלום, אתם תבנו פה ישיבה". בבצ'יק אישר לוואלה! NEWS כי הגיע למקום בעת הסיור ומסר כי "הופעתי שם בשם השר".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שוק מחנה יהודה, הכנות לראש השנה. ספטמבר 2015. נועם מושקוביץ
"צעדי ליצמן יביאו להחרפת היחסים בין הציבור המסורתי, החילוני והדתי". שוק מחנה יהודה/נועם מושקוביץ

"על שר הבריאות לעסוק בנושאים שקשורים לבריאות, ולא בתוכנית להקמת מלון, או במתחם התרבות במחנה יהודה", אמר סגן ראש עיריית ירושלים ויו"ר תנועת התעוררות, עופר ברקוביץ'. "הניסיונות הלא עניינים למעורבות ואף פגיעה בתהליכי פיתוח כלכלי בירושלים, בתכנית זו וגם בשוק מחנה יהודה, אינם מקובלים ואינם סבירים. הם יביאו להחרפת מערכת היחסים בין הציבור המסורתי החילוני והדתי לפוליטיקאים החרדים, זוהי חוסר אחריות ומנהיגות לוקה בחסר", הוסיף.

עוד אמר ברקוביץ': "נמשיך לקדם את התוכנית, שמתבססת על מהלך רחב של השמשת מבנים היסטוריים לבתי מלון, עבור אוכלוסיות שונות, כדי לחזק את כלכלת ירושלים, כדי לייצר עוד מקומות פרנסה, כדי לסייע לעלות את דירוגה של ירושלים ברמה הסוציו-אקונומית וכדי לחזק את עצמאותה הכלכלית".

מלשכת שר הבריאות נמסר בתגובה: "הדברים אינם נכונים. בעקבות התנגדות נציגי השכונה והקהילה החרדית באזור להקמת בית המלון, ביקש השר לקיים דיון נוסף, כדי להתחשב גם בעמדתם, טרם קבלת החלטה. אין כל תכנית להקמת ישיבה במקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully