וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט בביקורת על המשטרה: חקרה נער בן 16 תוך הפרת זכויותיו

22.2.2017 / 8:09

השופט קיבל טענת הסניגוריה כי הנער, שנעצר בחשד לפריצה לרכב, נחקר בשעת לילה מאוחרת, תוך מניעת שינה, והוחזק ללא הפרדה מבגירים, והחליט לשחררו. מכתב שנשלח למשטרה לפני כחודשיים בבקשה להסברת הכשלים נותר ללא מענה

מפקד תחנת זבולון במחוז חוף של המשטרה, ניצב-משנה אילן סרדל, נחשד בקבלת שוחד. חטיבת דובר המשטרה
לנער אין עבר פלילי. תחנת זבולון/חטיבת דובר המשטרה

שופט בית המשפט השלום בקריות מתח ביקורת על התנהלות המשטרה בתיק של נער בן 16 שנחשד בפריצה, התחזות והעלבת עובד ציבור. גם בקשת הסניגוריה הציבורית שהוגשה לפני כחודשיים לקבל מהמשטרה התייחסות לכשלים שהתגלו בחקירתו של הנער, טרם זכתה למענה.

האירוע המדובר התרחש ב-20 בדצמבר בשעה 3:30 לפנות בוקר, עת נעצר הנער בחשד לעבירות לעיל. לנער אין עבר פלילי, אך חצי שנה קודם לכן הוא נחשד בפריצה לכלי רכב. לאחר מעצרו, נלקח לתחנת המשטרה זבולון, שם נחקר תוך שזכויותיו המוקנות לו מעצם היותו קטין – מופרות.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
העליון קבע: לא יתקיימו בחירות חוזרות בבת ים - יוסי בכר ראש העיר
עו"ד של קובי פרץ ביטל הערעור על ההרשעה; השופטת: לא התנהל כאיש ישר
ערן מלכה העיד בתיק רונאל פישר: "קסם לי שהוא התעניין בי"

מאבטח בבית המשפט. ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
לא נמסרה הודעה על חקירתו של הנער לסניגוריה הציבורית/ראובן קסטרו

בבוקר שלמחרת ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של הנער בשלושה ימים. לצורך כך, הוא הובא בפני השופט יוסי טורס בבית משפט השלום בקריות. עו"ד יניב מנור שייצג את הנער מטעם הסניגוריה הציבורית טען בדיון נגד התנהלות המשטרה במהלך החקירה. לדבריו, הנער נחקר בשעת לילה בניגוד לסעיף חוק הנוער, תוך מניעת שינה במשך שעות ארוכות. כמו כן, הוא הוחזק בתא מעצר בתחנה, ללא הפרדה מבגירים ומבלי שנודעה חקירתו לסניגוריה הציבורית.

השופט טורס קיבל את טענותיו של עו"ד מנור וביקר את המשטרה על עצם הבאתו של הקטין להארכת מעצר ושיחרר אותו למעצר בית. כמו כן, הוא מתח ביקורת על חקירתו של הנער בשעת לילה וקבע כי ספק רב אם אישור טלפוני של קצין נוער לחקירה לילית מקיים את הדרישה של החוק, מה עוד שאישור כזה כלל לא הופיע במזכר שהוצג לשופט. לגופו של עניין, קבע בית המשפט כי לא היה כל צורך דחוף לקיים את החקירה בלילה וזאת גם אם מדובר בעבירה שבוצעה בסמוך למועד העיכוב. אם לא די בכל אלו, השופט גם העיר על דרך התבטאות החוקר כלפי הנער במהלך החקירה.

בעקבות דברים אלו, שלחה עו"ד גלית זמירי, מנהלת מחלקת נוער בסניגוריה הציבורית מחוז חיפה, מכתב לניצב-משנה קובי רני, מפקד תחנת זבולון, ופקד דוד אטיאס, קצין נוער בתחנה, שבו פירטה על הכשלים הרבים בהתנהלות המשטרה. המכתב נשלח כבר ב-26 בדצמבר, אולם לדברי הסנגוריה הציבורית, עד כה לא התקבלה תשובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully