וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוכנים? אקשן: הדרך לצלם סרטונים טוב יותר באמצעות הסמארטפון

וואלה! NEWS בשיתוף LG

21.2.2017 / 13:18

התאורה הנכונה, הלוקיישן המתאים, יציבות המצלמה והטלפון הנייד שאתם צריכים כדי לצלם סרטון ביתי באיכות של מצלמת אולפן. הטיפים שיתנו לכם להרגיש כמו הבימאים בקולנוע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איכות הצילום באמצעות הסמארטפונים השתפרה פלאים בשנים האחרונות. V20 מבית LG/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד לפני שנים בודדות בלבד היה צריך ציוד די משוכלל, יקר וכבד על מנת להפיק סרט וידיאו איכותי. הימים האלו חלפו וכיום יכול כל אחד לצלם סרט במצלמת הטלפון הנייד שלו. אפילו מקצוענים - צלמים ובימאים – משתמשים בה. הזמינות של הטלפונים הניידים משחקת כמובן תפקיד מרכזי: שלא כמו מצלמת וידאו גדולה ומסורבלת, את הטלפון הנייד אפשר לשלוף מהכיס בכל מקום, ואפליקציות רבות מאפשרות לערוך את הווידאו לאחר הצילום בלי להעבירו למחשב. כן, זה בהחלט פשוט יותר מפעם, ובכל זאת לא מעט מצלמים סרטונים לא מוצלחים בלשון המעטה – בגלל שימוש לא נכון בתאורה, בגלל רעשי רקע מיותרים ובגלל הטלפון הלא נכון. איך נמנעים מכל אלו ולמה חשוב לשים לב לפני הצילום ובמהלכו?

התאורה הנכונה

לתאורה השפעה קריטית על איכות הסרטון ולכן מומלץ לצלם במקומות מוארים, רצוי באור יום. עם זאת, רצוי להימנע מכיוון המצלמה ישירות למקור האור – שמש או מנורה. על התאורה להיות יציבה ועל האובייקט המצולם להיות בפוקוס. בשעת הצילום כדאי להישאר קרובים לאובייקט המצולם. ישנם סמארטפונים עם שליטה ידנית במצלמה כמו איזון לובן, צמצם ועוד אפשרויות שיקלו עליכם בזמן צילום תמונה מוארת יותר וקרובה יותר למקור.

שמרו על יציבות

בשעת הצילום כדאי לאחוז את הטלפון הנייד בשתי ידיים, וקרוב ככל שניתן למרכז הגוף. היות שמדובר בטכניקה קצת מעייפת, אפשר לייצב את המצלמה על חצובה או על כל אובייקט אחר שבנמצא, או שאפשר להשתמש בסמארטפון שמכיל בתוכו מייצב תמונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

זווית הצילום

רבים מצלמים וידאו כמו שהם מצלמים תמונה רגילה וחושבים שאפשר לבחור בין צילום אנכי וצילום אופקי. האפשרות הטכנית אמנם קיימת, אבל התוצר לא מוצלח במיוחד. כדאי להימנע מצילום אנכי ולהחזיק את הטלפון תמיד במנח אופקי, בעיקר כדי להצליח להקרין את הסרטון על מסך שאינו מסך הטלפון שלכם.

VVS – תסמונת הצילום האנכי

הסאונד חשוב לא פחות מהתמונה

אלא אם אתם מתכוונים להוסיף לווידאו סאונד אחרי הצילום (במה שנקרא "פוסט פרודקשן"), כדאי מאוד שאיכות הקלטת הסאונד של המצלמה לא תיפול מאיכות הצילום. מומלץ לצלם את הסרטון במקום שקט, רצוי סגור, או להשתמש במקליט חיצוני. הסיבה: במרבית הטלפונים הניידים איכות הקלטת הסאונד לא מרשימה במיוחד, ובמקום דיבורים או מוזיקה, נשמע רעשי רוח, ואת אלה כמעט בלתי אפשרי להסיר בעריכה.

התאורה, יציבות המצלמה והסאונד הם, כאמור, אלמנטים קריטיים להצלחת הצילום, ובהקשר הזה יש טלפונים ויש טלפונים. V20 מבית LG, לדוגמה, הושק ממש לאחרונה, ותומך בשלושת האלמנטים האלו באופן מוצלח. במכשיר מייצב וידאו המשפר את איכות הווידאו בעיבוד המתבצע לאחר הצילום, כך שמתקבלת תנועת מצלמה חלקה. הפוקוס ההיברידי האוטומטי מבטיח תמונה חדה בכל תנאי התאורה ובמצלמה שלושה מיקרופונים ומודול המסיר קולות רקע מיותרים. בטלפון הזה יש גם עדשה רחבה המאפשרת צילום סלפי קבוצתי גדול ותמונות פנורמיות מרשימות. על המכשיר מותקנת מערכת ההפעלה החדשה Android 7.0 Nougat, אפשרות למסך מפוצל (ועל כן הפעלה של כמה אפליקציות במקביל). השלדה קלה וחזקה, עמידה יותר לנפילות, העיצוב מתכתי, דק ונוח. הסוללה מאפשרת טעינה מלאה ב?90 דקות בלבד ושטח האחסון הוא 64 גיגה בייט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully