וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשנה לנשיאת העליון נדהם: איך אין אסלות בתאי מעצר של גברים?

21.2.2017 / 0:32

השופט אליקים רובינטשיין טען בתום ביקורו במקום שבו מוחזקים עצירים כי "אסלות הן ארכיטקטורה של צדק". בעקבות דבריו פנתה האגודה לזכויות האזרח לשב"ס ולבית המשפט: "הכורח לכרוע מעל חורים חצובים בבטון היא פגיעה קשה בכבוד הכלואים"

בית המשפט העליון, ירושלים. נועם מושקוביץ
"נודה אם תעשו תיקון בהקדם". בית המשפט העליון/נועם מושקוביץ

המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט אליקים רובינטשיין, ביקר לאחרונה בתא המעצר של בית המשפט העליון שבו מוחזקים העצירים שעולים למשפט. לאחר ביקורו, כתב רובינשטיין מסמך החלטה שממנו עלה כי תאי הגברים הבגירים אינם מצוידים באסלות. בית המשפט העליון נחנך בשלהי המאה ה-20, לאחר מחשבה ותכנון. ולמרות זאת - לא נמצא בו ולו תא שירותים אחד עם אסלה.

"לאור האמור לעיל, נודה אם תעשו תיקון בהקדם האפשרי", כתב רובינשטיין בסיכום הביקור. "אסלות בתאי שירותים של אסירים ועצירים הן ארכיטקטורה של צדק". המסמך שכתב רובינשטיין הוביל לפנייה של האגודה לזכויות האזרח לשב"ס ולבית המשפט העליון בבקשה להורות על התקנת אסלות בתאי השירותים של אסירים ועצירים בבית המשפט העליון.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
ערן מלכה העיד בתיק רונאל פישר: "קסם לי שהוא התעניין בי"
בכנסת דנו בהתנהגות ח"כים בישיבות מליאה: "אירוע חגיגי הופך לג'ונגל"
ביקורת על מפקד מחוז ת"א: "משתמש בדוברת המחוז לקידומו האישי"

"העדר אסלות, והכורח לכרוע מעל חורים חצובים בבטון מהווים פגיעה קשה בכבודם של הכלואים", נכתב בפנייה. "זאת, בפרט נוכח ההוד וההדר המאפיינים את המשכן וקיומן של אסלות בכל אגף שירותים אחר בו". עוד נטען בפנייה כי לא ברור מדוע הותקנו אסלות בתאי עצירים ואסירים קטינים ונשים בעוד בתאי גברים בגירים, שמהווים את הרוב המכריע באוכלוסיית העצירים והאסירים המגיעים לבית המשפט העליון, לא.

זו אינה הפעם הראשונה שיש מי שמבקש לעשות שינוי בנידון. בשנת 2011 כתבה השופטת נגה אוהד מבית המשפט המחוזי מרכז כי "נדהמתי לשמוע שבמאה ה-21 בשב"ס ישנם אסירים שאין להם שירותי אסלה ונאלצים להשתמש בבורות המחייבים כריעה". השופטת הורתה לשירות בתי הסוהר להציב לאלתר שירותים כימיים בכל מתקני הכליאה אשר אין בהן אסלות. "שימנעו את הכלימה, הבושה הקיימת בשימוש בשירותים המחייבים כריעה ויוחזר הכבוד המינימלי לאסיר באשר אדם הוא", אמרה.

(עדכון ראשון: 21:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully