וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור בדקה: האם נחשפה זהותו האמיתית של "ג'ק המרטש"?

20.2.2017 / 15:40

סופרת אמריקנית טוענת כי חשפה את זהותו של הרוצח שהטיל אימה על לונדון בסוף המאה ה-19 ומעולם לא נתפס. ויש לה גם הוכחות. סיפור בדקה - הסיפורים הכי מעניינים

מערכת וואלה!

למשך כמה חודשים בשנת 1888 היה אדם אחד שהטיל אימה על רחובות לונדון: בעיתונות כינו אותו ג'ק המרטש – רוצח סדרתי אכזרי שרצח מספר לא ידוע של נשים, עם חיבה מיוחדת לרצח יצאניות, וריטש את גופותיהן. לונדון סערה והמשטרה לא הצליחה לפענח את המקרה עד היום. עם השנים נפוצו שלל תיאוריות לגבי זהותו של האיש, אולם כעת טוענת סופרת אמריקנית שיש בידה הוכחות לזהותו האמיתית של הרוצח האכזרי.

לדברי פטרישיה קורנוול, שתפרסם ספר חדש בנושא בחודש הבא, מדובר באומן המוערך והמשפיע וולטר סיקרט. ויש לה גם הוכחות: לדבריה, מכתבים ששלח סיקרט לחברים ופתקים מתגרים ששלח ג'ק המרטש למשטרה באותה תקופה (פתקים שנטען כי זויפו בידי אחרים) הגיעו מאותו בלוק של דפים, לפי ניתוח מדעי שערכה. בנוסף, היא טוענת כי סיקרט הודה בפני חבר שלא היה מתנגד לרצוח אדם ולאכול את בשרו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זהו ג'ק המרטש?/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיקרט היה צייר אימפרסיוניסטי חשוב. הוא התפרסם בסדרה של ציורים מהממים, 20 שנה אחרי מעשי הרצח שמעולם לא פוענחו. קורנוול ביזבזה כמעט שלושה מיליון דולר על המצוד אחר סיקרט. היא קנתה 30 מציוריו וחיפשה בהם רמזים לסדרת מעשי הרצח, ואפילו הטיסה שורה של רופאים פתולוגים מארה"ב ללונדון, כדי לבדוק את דגימות הדי.אן.איי ממכתביו של המרטש.

סיקרט, שנולד בשנת 1860, עבד עם הצייר הצרפתי דגה, ונחשב לחוליה המקשרת בין האומנות הבריטית לאימפרסיוניסטים. אבל קורנוול טוענת כי הוא חי חיים כפולים של צייר ורוצח סדרתי, ושחמש הפרוצות אותן רצח לא היו קורבנותיו היחידים. נשים אלה בותרו באכזריות כאשר חיכו ללקוחות ברחוב. הרוצח היתל במשטרה באמצעות מכתבים עליהם נכתב "ג'ק המרטש". הרוצח מעולם לא נתפס, וכך נוצרה אחת מתעלומות המתח הגדולות ביותר בהיסטוריה של הפשע והספרות.

קורנוול סיפרה כי הגיעה אל סיקרט באמצעות הידע שלה ברפואה משפטית והבנה פסיכולוגית בדרך החשיבה של רוצחים סדרתיים. בין הרמזים שהסכימה לחשוף: סיקרט היה בן 28 כאשר החלה שרשרת מקרי הרצח – קורנוול טוענת כי רוב הרוצחים הסדרתיים מתחילים את מעשי הרצח שלהם בין גילאי 25 ל-30.

היסטוריונים של האומנות התרעמו על ההאשמה הקשה, וטענו מנגד כי היא איננה סבירה. מישהו אחר כבר היה קורא לזה "פייק ניוז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully