וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המלחמה והבצורת: רעב הוכרז בחלקים מדרום סודאן

20.2.2017 / 16:50

הממשלה הודיעה כי הקרבות העזים במדינה הצעירה ביותר בעולם מונעים מחקלאים רבים מלקצור את יבוליהם. באו"ם חוששים שהמצב החמור יימשך גם אל תוך השנה הבאה

צילום: רוייטרס, עריכה: ורד לידני

חלקים מדרום סודאן סובלים ממצב של רעב וכמחצית מהאוכלוסייה צפויה לסבול מחוסר אספקה קבועה של מזון עד חודש יולי - כך מסר היום (שני) גורם בממשלה. המדינה הצעירה ביותר בעולם גלשה למלחמת אזרחים אכזרית ב-2013, כשהנשיא סלבה קיר פיטר את סגנו. בעקבות זאת פרצה לחימה המתבססת בעיקר על חלוקה אתנית והאו"ם מזהיר כי המדינה נמצאת על ספו של רצח עם. זאת הפעם הראשונה שבה מוכרז על רעב בעולם מאז 2011.

הלחימה מונעת מחקלאים רבים מלקצור את יבוליהם, בעוד האינפלציה בדרום סודאן הרקיעה עד ל-800%, מה שמקשה על רבים לרכוש מזון מיובא ויקר. חלקים מהמדינה בת 11 מיליון התושבים אף סובלים מבצורת. היום הודיעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה במדינה כי חלקים מסוימים במדינת המחוז יוניטי הם מוכי רעב.

לפי האו"ם, רעב מוכרז כשלפחות 20% מבתי אב באזור מסוים סובלים ממחסור חמור במזון, כששיעורי התת-תזונה עוברים את ה-30% ושני אנשים ומעלה על כל עשרת אלפים איש מתים מדי יום. הלחימה הובילה לעקירת שלושה מיליון איש מבתיהם ודוח שפרסם היום האו"ם קבע כי התמשכות המצב "עלולה להאריך את תת-הייצור ל-2018".

לקריאה נוספת בנושא
נשיא דרום סודאן: חיילים שייאנסו נשים - יוצאו להורג
הרעבה, אונס ואלפי פליטים ביום: דרום סודאן "על סף רצח עם"
דוח חשאי: חברות נשק ישראליות מלבות את הלחימה בדרום סודאן

רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully