וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכוננת לנשיאות צרפת? לה פן בביקור מדיני ראשון – בלבנון

מנהיגים זרים נמנעו עד כה מלהיפגש עמה, אולם דווקא נשיא לבנון הסכים לקבל את מועמדת הימין הקיצוני. לה פן: "שוחחנו על משבר הפליטים והמאבק בטרור". גורם לבנוני: היא מקווה לזכות בקולות הצרפתים ממוצא לבנוני

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מועמדת הימין הקיצוני לנשיאות צרפת, מארין לה פן, נועדה היום (שני) עם נשיא לבנון מישל עאון במהלך ביקור רשמי בלבנון, תשעה שבועות בלבד לפני ההצבעה בסיבוב הראשון. לה פן, ראשת "החזית הלאמית", מסרה לכלי התקשורת כי היא דנה עם הנשיא הלבנוני במשבר הפליטים הסורי ובאמצעים למאבק באסלאם הקיצוני.

"שוחחנו על החשש המשותף בנוגע למשבר הפליטים, שהפך למעמסה כבדה מאוד על לבנון", אמרה לה פן במסיבת עיתונאים מחוץ לארמון הנשיאות בבעבדא, והוסיפה כי זרם הפליטים מסוריה השכנה "מעמיס קשיים לא פשוטים, אולם לבנון האמיצה והנדיבה מתמודדת עמם". היא ציינה את "ההיסטוריה המשותפת" של שתי המדינות, שעל בסיסה יש להתאחד, לדבריה, במאבק נגד הטרור.

עוד בוואלה! NEWS:
יהודי צרפת חוששים מלה פן: "מי שחשב שיעסקו רק במוסלמים טעה"
לה פן: יהודים בצרפת יצטרכו לוותר על אזרחותם הישראלית
מועמדת הימין הקיצוני בדרך לנשיאות: "שהמהגרים יישארו במדינותיהם"

מארין לה פן במסיבת עיתונאים, לבנון. פברואר 2017. רויטרס
מנהיגי המדינה שומרים על קשר קרוב לצרפת. לה פן בארמון הנשיאות, היום/רויטרס

אזרחים לבנונים רבים נמלטו לצרפת, שהחזיקה בשטח לבנון בתקופה הקולוניאליסטית, במהלך מלחמת האזרחים בשנות ה-70 וה-80. רבים מהם התאזרחו במדינה, וגורם לבנוני טען כי הביקור החריג עשוי להיות ניסיון לזכות בקולותיהם בבחירות הקרובות. בחודש שעבר ביקר גם מועמד המרכז עמנואל מקרון במדינה, שנשיאה, כמו גם ראש הממשלה שלה סעד חרירי, חיו בצרפת ושומרים על קשרים קרובים עם המדינה.

עאון, שנהנה מתמיכת חיזבאללה, הפך בכך לראש המדינה הראשון להיפגש עם לה פן, שמבקשת לקבע את מעמדה בזירה הבינלאומית. על פי העיתון הצרפתי "לה מונד", לה פן מיעטה בפגישות עם בכירים זרים מאז עלייתה לראשות המפלגה בשנת 2011. להוציא פגישות עם ראש הממשלה המצרי דאז איברהים מחלב בשנת 2015 ועם שר החוץ של פולין ויטולט ושצ'יקופסקי בחודש שעבר, מנהיגים זרים נמנעו מלהיפגש עמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מארין לה פן במסיבת עיתונאים, לבנון. פברואר 2017. רויטרס
גם מועמד המרכז מקרון ביקר בביירות. לה פן, היום/רויטרס
מארין לה פן עם נשיא לבנון מישל עאון, ארמון הנשיאות, לבנון. פברואר 2017. רויטרס
הגיעה לניו יורק - אך לא נפגשה עם טראמפ. לה פן ועאון/רויטרס

יתרה מכך, גם מנהיגי מדינות האיחוד האירופי, דוגמת קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל וראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי הזהירו מפני האפשרות של עליית הימין הקיצוני בבחירות הקרובות. בתחילת השנה היא ביקרה בניו יורק ואף הגיעה ל"מגדל טראמפ", אולם ככל הידוע לא נפגשה עם הנשיא דונלד טראמפ או עם אנשי המטה שלו.

סקר שפרסם היום מכון הסקרים "Opinionway" צופה ללה פן ניצחון בסיבוב הראשון של הבחירות לנשיאות, שייערך בסוף חודש אפריל, עם 27% מקולות הבוחרים. מקרון ומועמד הימין פרנסואה פיון צפויים לקבל כל אחד מהם 20% מהקולות. בסיבוב השני, על פי הסקר, לה פן תפסיד בפער של בין 12 ל-16 נקודות, בין אם תתמודד מול מקרון ובין אם מול פיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully