וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי של דאעש משטח מצרים מצריך מישראל ללכת בין הטיפות

20.2.2017 / 15:11

ירי הרקטות משלוחת הארגון בסיני מעיד כי העתיד צופן לא מעט מורכבויות עבור צה"ל, כשדאעש מאתגר אותו ופועל מתוך אוכלוסייה אזרחית ועל שטחה הריבוני של בעלת ברית של ישראל. לא מן הנמנע כי התקיפה, אחרי תקופה ארוכה שקטה, מעידה על ניסיון לשיפור תדמית בעולם המוסלמי

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

תקופה ארוכה נמנעו אנשי שלוחת "המדינה האסלאמית" (דאעש) בחצי האי סיני מלתקוף מטרות בשטח ישראל, עד לשבועות האחרונים. העובדה הזו אמנם מפתיעה, אך נובעת כנראה מהשילוב של היעדר יכולת והיעדר מוטיבציה. צבא מצרים פרס גדודים של קומנדו לאורך הגבול, בעיקר באזור טאבה, מה שמקשה על פעילות ארגון הטרור הסוני נגד ישראל, וגם הקיצונים שבין אנשיו הבינו שכניסה למערכה מול ישראל מסבכת אותם עם כוח צבאי בעל יכולות מודיעין יוצאות דופן.

ובכל זאת, משהו השתנה באסטרטגיית הפעולה של דאעש בשבועות האחרונים. ייתכן שהיפוך המגמה החל בחילופי המפקדים בגזרת סיני, לאחר החיסול של אחד מראשי המחוז, אבו דעעא אל-אנסרי, לפני כחצי שנה, בפעולה שדאעש ייחס אותה לישראל. מאז, הארגון לא פסק מפרסום הודעות שלפיהן בכוונת אנשיו בסיני לתקוף את ישראל ואף "לגרש את היהודים מפלסטין". מאז, לא נרשמו תהפוכות או דרמות יוצאות דופן במשוואת הכוחות בין הצבא המצרי והמחוז בחצי האי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחמי דאעש בסיני, בסרטון אימונים שהפיץ הארגון/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, ייתכן גם שמישהו בשלוחה המרכזית של הארגון בסוריה ועיראק דורש מאנשי מחוז סיני להגביר את פעילותם נגד ישראל כדי לייצר מראית עין של עשייה ולעורר מחדש את העניין בפעילות הארגון. האחרון, סובל לאחרונה מיחסי ציבור לא מוצלחים במיוחד לנוכח מפלותיו הצבאיות והיעדר ההישגים. התמקדות בזירת ישראל – או פלסטין – בהחלט יכולה לרענן את האופן שבו בוחנים את דאעש ברחבי העולם המוסלמי.

בסופו של דבר, תהיה הסיבה אשר תהיה להחלטה של דאעש לחמם את החזית מול ישראל, משמעות הדבר שהאתגר שצה"ל וקהילת המודיעין ייאלצו להתמודד אתו מעתה, רק יגדל. כבר בירי של הרקטות לעבר אילת לפני כשבועיים קיבלנו דוגמה לכך, כמו גם בפעולה שבה דאעש מאשים את ישראל מאמש - חיסולם של חמישה פעילים מדרום לרפיח.

עוד באותו נושא

שתי רקטות שנורו מסיני התפוצצו בשטח פתוח במועצת אשכול

לכתבה המלאה
רקטות נורו לעבר ישראל מחצי האי סיני והתפוצצו בשטח פתוח, מועצה אזורית אשכול, עוטף עזה. פברואר 2017. שי מכלוף
צה"ל ייאלץ לפעול כמו פיל בחנות חרסינה. הרקטה שהתפוצצה היום בעוטף עזה/שי מכלוף

מדובר בארגון בן כמה מאות פעילים חמושים שנהנה מתמיכה של רבים באוכלוסייה הבדואית בסיני, שינסה לפגוע במטרות ישראליות, מתוך אוכלוסייה תמימה ומשטח שבריבונות בעלת ברית. הפעילים של דאעש מסתתרים בתוך שכונות וערים מאוכלסות ופועלים משם נגד צבא מצרים, בעיקר באזור רפיח, אל עריש ושייח זוויד. צה"ל ומערכת הביטחון, אם ירצו בכך או לא, ייאלצו בלית ברירה לפעול בנסיבות הללו, ללכת בין הטיפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully