וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן מלכה העיד בתיק רונאל פישר: "קסם לי שהוא התעניין בי"

20.2.2017 / 15:00

קצין המשטרה שהפך לעד מדינה סיפר בבית המשפט על מערכת היחסים עם הפרקליט ש"הרשים אותי". מלכה תיאר כיצד עברו חומרי החקירה לקבלן יאיר ביטון: "רונאל אמר שאני חייב לעזור, הבאתי לו את החקירה". על הכסף שקיבל: "הוא אמר לי 'יש שם שקית', ולקחתי 36 אלף אירו"

צילום: ערוץ 10

רב-פקד ערן מלכה, קצין המשטרה שהורשע בקבלת שוחד ובקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות מעו"ד רונאל פישר העיד היום (שני) בבית משפט המחוזי בירושלים כי מסר לו חומרים מחקירתו של הקבלן יאיר ביטון, אותו ייצג פישר. בחודש יוני האחרון הופחת עונשו של מלכה, שחתם על הסכם עד מדינה, משמונה לשבע שנות מאסר. זאת, לאחר שהביע חרטה על מעשיו וכן בשל שיתוף הפעולה שלו עם רשויות החוק.

לדבריו, לא הכיר את ביטון קודם לכן ושמע את שמו מפישר עצמו. כשהחלה היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל) לחקור את חברת "ב. יאיר" בניהולו של ביטון בחשד לעבירות מרמה והלבנת הון, פנה מלכה אל פישר והזהיר אותו כי "המצב מסתבך". עוד העיד כי פישר אמר לו שביטון הוא חברו ושהוא "חייב לעזור לו".

בשלב זה, כך העיד מלכה, העביר לפישר באמצעות דואר אלקטרוני מסמכים שכללו את השאלות שהיה אמור ביטון להישאל בחקירתו. "העברתי לו את ההכנה לחקירה, שאלות ללא תשובות באמצעות המייל דרך ע' (עדת המדינה, שהייתה עוזרתו של פישר, ג"ג), עם לוגו המשטרה", אמר והוסיף כי סיפק לפישר הבהרות לגבי הכוונה שמאחורי כמה מהשאלות.

עוד בנושא:
פרשת רונאל פישר: בנו של העו"ד נעצר בחשד להטרדת עדת המדינה
עדת המדינה: "פישר ומלכה היו שותים וויסקי ומדברים על חקירות"
העליון הפחית שנה מעונשו של קצין המשטרה שקיבל שוחד מרונאל פישר

ערן מלכה, קצין משטרה לשעבר מיחידה להב 443, העיד במשפטו של פישר. חדשות 10
"הקשר מאוד פרגן לי". מלכה מחוץ לדיון מלווה בחוקר מח"ש, היום/חדשות 10

בפתח עדותו סיפר מלכה על מערכת היחסים שניהל עם פישר. "הקשר הזה מאוד פרגן לי, רונאל פישר היה מבחינתי וואו", אמר. "זה שמצאתי חן בעיניו והוא רצה בקרבתי ובקשר איתי קסם לי וזה מאוד משך אותי שהוא התעניין בי. הערצתי אותו". עוד אמר מלכה כי פישר פעל בצורה חכמה ו"סיפק לי את כל הצרכים הרגשיים שהייתי צריך".

הוא סיפר כי ביקר בביתו של פישר ושוחח עמו על נושא שקשור לאחד מילדיו. "רונאל עזר לי בזה ואני מודה לו על כך", אמר בדמעות מעל דוכן העדים. לקראת סיום השיחה, העיד מלכה, סיפר לפישר כי קובי כחלון אמור צפוי להיחקר במשטרה. "אז הוא זורק לי: 'יש לי מה לעשות כאן?' לא הבנתי. הוא אמר 'לא משנה ושיהיה בהצלחה' והשיחה הסתיימה", הוסיף מלכה.

לדבריו, כשזומן כחלון לחקירה הוא סיפר כי ידע על הכוונה לחקור אותו וכי פנה אליו אדם שהציע לסייע לו. אותו אדם, כך העיד מלכה, היה הקבלן ביטון, שאף אמר לכחלון כי הוא מכיר עורכת דין בפרקליטות שיכולה לעזור בעניינו. עוד אמר מלכה כי עורכת הדין שביטון ציין בפני כחלון היא עו"ד רות דוד, פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, המעורבת אף היא בפרשה.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
החל שלב ההוכחות בפרשת השחיתות שבה מעורבים עו"ד רונאל פישר ופרקליטת מחוז תל אביב לשעבר. יוני ריקנר
"הרשים אותי". פישר מחוץ לדיון בבית המשפט, בחודש שעבר/יוני ריקנר

מלכה סיפר כי דרך פישר הכיר את דוד, וכן דמויות נוספות כמו השופט גלעד נויטל וכן עיתונאים, שפגש עמו. "זה הרשים אותי. כאדם שהגיע ממקום ממוצע ראיתי שם מילייה שרציתי להגיע אליו", העיד. באחת מפגישותיו עם פישר היה מלכה עד להתרברבותו, לדבריו, בפני ניצב ברונו שטיין (אז מפקד מחוז מרכז במשטרה שהועמד לדין משמעתי ועזב את הארגון, ג"ג) כיצד הוא "מזיז" את פרקליט מחוז תל אביב, עו"ד ניסים מרום. מלכה העיד כי בשלב זה התערבה דוד והשתיקה את פישר.

"ערב אחד סיפרתי לו על רכילות ששמעתי לפיה יש בדיקה נגד מנכ"ל 'מעצ', שי ברס", הוסיף. "רונאל שאל אם יש לו הרבה כסף ואמרתי שכן. בהמשך הבנתי שהוא הולך לפגוש אותו". לדבריו, פישר וידא עמו כי אין חקירת משטרה בעניינו של ברס ואמר כי "הוא הולך להציל אותו". הוא הוסיף כי פישר תכנן לשכור מכונית מסוג "מזדה" ולתת לעוזרתו לנהוג בה כדי להפחיד את ברס, שיחשוב שעוקבים אחריו, "שייכנס לסרט". זמן מה לאחר השיחה ביקר מלכה במשרדו של פישר, שאמר לו לדבריו "יש לך שקית, המזדות עבדו". בתוך השקית מצא מלכה 36 אלף אירו.

שנה לאחר מכן נפתחה חקירה נגד ברס, שהגיע לשולחנו של מלכה. "התקשרתי לרונאל ואמרתי שיש בעיה", סיפר, מכיוון שהבין שברס שילם על מנת לסגור את התיק. לדבריו, פישר ביקש להראות לברס כי החקירה נגדו רצינית משחשבו תחילה. בשלב זה, העיד מלכה, החל להכין סקירה על ברס והוסיף פרטים מדמיונו. "רונאל קרא לי ואמר 'זה לא מספיק, אין פה מספיק דרמה'", הוסיף, ואמר כי פישר החליט להטיל את משימת הוספת הפרטים על עוזרתו האישית.

עו"ד רות דוד, פברואר 2012. ראובן קסטרו
"השתיקה את פישר". רות דוד/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully