וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על מפקד מחוז ת"א: "משתמש בדוברת המחוז לקידומו האישי"

20.2.2017 / 13:48

גורמים במשטרה טוענים כי ניצב משה אדרי עושה שימוש בסנ"צ דגנית כרמיל לדברורו האישי - בניגוד להנחיית המפכ"ל, שביטל את תפקיד דובר מפקדי המחוזות: "זו קריאת תיגר על אלשיך". המשטרה: "הדוברת משויכת למחוז, לאף ניצב במשטרה אין דובר אישי"

טקס הענקת דרגות בכירות במשטרה 11 ינואר 2016. יואב דודקביץ'
ניצב אדרי והמפכ"ל אלשיך עם השר ארדן/יואב דודקביץ'

ביקורת נשמעת במשטרה על מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב משה אדרי, שעושה שימוש בדוברת המחוז לצורך דברורו האישי - בניגוד להנחיות המפכ"ל רוני אלשיך. הקצינה, סגן ניצב דגנית כרמיל, משמשת דוברת מחוז תל אביב, אך לפי עדויות עיתונאים וקצינים בחטיבת דוברות המשטרה ובמחוז, היא משמשת בפועל הדוברת האישית של אדרי.

בעבר דובררו יחידות משנה של המחוז, כמו המרחבים והיחידה המרכזית (ימ"ר), על ידי דובר המחוז, אך לאחרונה הן הועברו לטיפול דוברותי על ידי קצינים אחרים. עם כניסתו לתפקיד לפני כשנה, החליט המפכ"ל אלשיך לבטל את תפקיד דובר מפקדי המחוזות, כמו גם את דובר המפכ"ל, במטרה ליצור לכידות במשטרה ולמנוע "מלחמת גנרלים" בתוך הארגון. גורמים במשטרה אמרו לוואלה! NEWS כי התנהלות מפקד המחוז היא בגדר "קריאת תיגר" על אלשיך.

מטה משטרת מחוז תל אביב. יותם רונן
מטה מחוז תל אביב/יותם רונן

כמו כן, קצינים בחטיבת דוברות המשטרה מתחו ביקורת קשה נגד סנ"צ כרמיל, שהחליטה להעביר את דברור היחידות המחוזיות לידי קצינים אחרים בחטיבה ללא אישור דוברת המשטרה, ניצב משנה מרב לפידות. החטיבה הביעו אי שביעות רצון מהתנהלות מחוז תל אביב בשתי הפרשות שנחשפו בסוף השבוע: המטענים שהוטמנו למרגלית צנעני, מאיר שמיר וקובי מוסא, וההורים המתעללים בבית החולים תל השומר.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדיניות התקשורת של המפכ"ל הייתה ועומדת בעינה. כלל דוברי המשטרה כפופים פיקודית ומקצועית לדוברת המשטרה והאסטרטגיה התקשורתית הינה ארצית. חלוקה פנימית של יחידות המחוז בין דובר המחוז לדוברי המרחבים הכפופים אליהם משתנה ממחוז למחוז על פי שיקולי הדובר המחוזי באופן שייתן מענה מיטבי לצורכי המחוז והכתבים המסקרים אותו.

"דוברת מחוז תל אביב, כשמה כן היא - דוברת המחוז. לאף ניצב במשטרה אין דובר אישי ואף המפכ"ל עצמו ויתר על דובר אישי עם כניסתו לתפקיד ממניעים ערכיים תוך שימת משטרת ישראל כארגון בראש סדר העדיפויות של דוברות המשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully