וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב על סערת פרס ישראל: "הוועדה לא מצאה ערבי או מזרחי אחד ראוי?"

20.2.2017 / 12:30

שרת התרבות התייחסה לכך שעד כה לא הוכרז זוכה אחד שאינו יהודי אשכנזי, כפי שפורסם בוואלה! NEWS, ואמרה כי "ההדרה לא פוסחת גם על פרס ישראל, שאמור לספק קורת גג אחת לכל החברה הישראלית". דרעי: "תתפלאו, יש גם מזרחים שראויים לפרס"

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה הבוקר (שני) לפרסום בוואלה! NEWS על סערת פרס ישראל, שבמסגרתה איש מחמשת הזוכים שהוכרזו עד כה אינו יהודי ממוצא מזרחי או ערבי – כפי שהיה גם ברשימה המלאה בשנה שעברה. "על העיוורון. כנראה שגם בשנת 2017, כ-70 שנים אחרי הקמת המדינה, לא נמצאו בציבור אנשים מתאימים בקרב בני המזרח, ספרד והמגזר הלא יהודי, לקבל את פרס ישראל", אמרה רגב.

"ההדרה של בני המזרח, ספרד, חרדים והמגזר הלא יהודי, לא פוסחת כנראה גם על פרס ישראל - פרס שאמור להעניק תחת קורת גג אחת את הייצוג ההולם לאוכלוסיות המרכיבות את החברה הישראלית. גם ועדת ביטון כנראה לא השפיעה על מקבלי ההחלטות במשרד החינוך. במדינת ישראל ישנם למעלה מ-50% יוצאי ספרד והמזרח ולהם לא נמצא מקום - לא בוועדות הפרס ולא בין הזוכים. צריך לחקור ולבדוק שוב מדוע מסקנותיו של מבקר המדינה בנושא לפני מספר שנים טרם יושמו. עולם התרבות משופע באנשי רוח, יצירה ואומנות ממזרח ומספרד ומבין כולם לא מצאו חברי ועדות הפרס אפילו מועמד אחד ראוי?".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
שתי רקטות שנורו מסיני התפוצצו בשטח פתוח במועצת אשכול
בצפון מאוכזבים משנת בצורת רביעית ברצף: "שנים נוראיות, מקווים לטוב"
סבב מינויים במשטרה: אלשיך בחר ראש אגף חקירות ומפקדי מחוזות

שרת התרבות והספורט מירי רגב. פברואר 2017. אלי סבתי, מערכת וואלה! NEWS
"כנראה שגם ב-2017 לא נמצאו אנשים מתאימים בציבור המזרחי לקבל את הפרס". רגב/מערכת וואלה! NEWS, אלי סבתי

גם שר הפנים אריה דרעי, גינה את התופעה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "חברי ועדת פרס ישראל, רגע לפני שאתם סוגרים את הרשימה, תתפלאו לשמוע שיש גם מזרחים ראויים לפרס. די עם ההדרה".

השר בנט, שמינה בשנה שעברה את ועדת ביטון להעצמת הזהות של יהדות ספרד והמזרח במערכת החינוך, הוא שמאשר את הרכבי ועדות השיפוט של הפרסים בתחומים השונים, כמו גם את המלצות הוועדות. ב-2010, בטרם נכנס בנט לתפקיד, מתח מבקר המדינה ביקורת על משרד החינוך הממנה את הוועדות הבוחרות לפרסי ישראל בשל מיעוט הנשים והערבים הזוכים בפרס לאורך השנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

בשבוע שעבר הודיע בנט על זכייתה של אגנס קלטי בפרס ישראל בתחום הספורט ותרבות הגוף. קלטי, בת 96, זוכת עשר מדליות אולימפיות בהתעמלות מכשירים, הצטרפה לארבעה זוכים נוספים שהוכרזו עד כה השנה. אגנס קלטי היא שורדת שואה ילידת הונגריה. בשבועות האחרונים הוכרזו זוכים נוספים: פרופ' אריה ורדי במוזיקה, פרופ' יהודה ליבס במחשבת ישראל, פרופ' מלכה מרגלית בחקר החינוך, ופרופ' אורי שקד בחקר ההנדסה.

בשנה שעברה זכו בפרס אביתר נבו - אביו יליד ליטא; הרב אלי סדן - יליד בודפשט; פרופ' דוד שולמן - יליד ארצות הברית; אלוף דורון אלמוג; הדס עפרת (פרידלנדר); פרופ' יוחנן פרידמן - מוצאו מצ'כסלובקיה; פרופ' יוסי כץ; פרופ' לסלי ליזרוביץ - יליד דרום אפריקה; פרופ' מאיר להב - יליד בולגריה; ונורית הירש. יוצאת הדופן היחידה היא פרופ' עידית דורון, שנולדה בירושלים, אמה ילידת ארץ ישראל ואביה עלה מגליפולי שבטורקיה והוא נצר לגולי ספרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully