וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור ראשון? כשראש ממשלת סינגפור צינן את התלהבות נתניהו

20.2.2017 / 12:24

נתניהו התגאה שהוא יוצא לביקור היסטורי של ראש ממשלה ישראלי בסינגפור. עם הגעתו, תיקן אותו קלות מקבילו ואמר לו שיצחק רבין כבר ביקר ב-1993 כראש ממשלה במדינה. עם זאת, נתניהו לא טעה לחלוטין – ביקורו של רבין לא הוגדר רשמי

צילום מתוך יוטיוב, טל שלו

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התגאה אתמול שהוא יוצא לביקור רשמי ראשון בסינגפור, אך עם הגעתו למדינה ראש ממשלת סינגפור, לי הסיין לונג, צינן קצת את התלהבותו. בהצהרות משותפות לפני הפגישה הבוקר (שני) עם נתניהו אמר לונג לנתניהו כי "אתה לא ראש הממשלה הישראלי הראשון כאן. ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ביקר אותנו ב-1993 כחלק ממסע באזור".

לי אמנם צודק, אך כך גם נתניהו. זהו ביקור רשמי ראשון של ראש ממשלה בסינגפור אך לא ביקור רשמי ראשון של ראש מדינה וגם לא ביקור ראשון של ראש ממשלה. נשיא המדינה חיים הרצוג ביקר בסינגפור בשנת 1986 בביקור הרשמי הראשון במדינה וראש הממשלה לשעבר יצחק רבין הגיע גם הוא לביקור קצר בסינגפור ב-1993, אך הביקור ההוא לא הוגדר כרשמי.

עוד בוואלה! NEWS:
שתי רקטות שנורו מסיני התפוצצו בשטח פתוח במועצת אשכול
סבב מינויים במשטרה: אלשיך בחר ראש אגף חקירות ומפקדי מחוזות
בצפון מאוכזבים משנת בצורת רביעית ברצף: "שנים נוראיות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת סינגפור לי הסיין לונג, סינגפור. פברואר 2017. חיים צח, מערכת וואלה! NEWS
"לראות את ההצלחה במו עיניך זה מדהים". לי ונתניהו, היום/מערכת וואלה! NEWS, חיים צח

נתניהו נחת הלילה בסינגפור והתקבל הבוקר במשמר כבוד בארמון הנשיאותי. לאחר מכן פגש את נשיא סינגפור, טוני טאן קנג יאם, וקיים פגישה מורחבת יחד עם שרים בממשלת סינגפור בה נידונה העמקת שיתופי הפעולה בין שתי המדינות בתחום הטכנולוגיה והיזמות. נתניהו צפוי בתום ביקורו במדינה להמריא לסידני, אוסטרליה, שם ייפגש עם ראש הממשלה מלקולם טרנבול והמושל הכללי, פיטר קוסגרוב, לביקור רשמי ראשון של ראש ממשלה ישראלי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
יצחק רבין עם ראש ממשלת סינגפור לי הסיין לונג, סינגפור. אוקטובר 1993. SAAR YAACOV, לשכת העיתונות הממשלתית
ערך ביקור אזורי במסגרתו הגיע לסינגפור. רבין בביקורו בשנת 1993/לשכת העיתונות הממשלתית, SAAR YAACOV

בפתח פגישתו עם ראש הממשלה לונג הודה לו נתניהו על קבלת הפנים החמה, לדבריו. "לא משנה כמה אתה שומע על הצלחתה של סינגפור, לראות את זה במו עיניך זה דבר מדהים וזה ממחיש את עוצמתם של אנשים, עוצמת הרעיונות, עוצמת היכולת לממש כישרון ופוטנציאל", הוסיף. עוד אמר נתניהו כי סינגפור וישראל הן "אומות קטנות שהפכו בתחומים רבים למעצמות עולמיות". לדבריו, "שיתוף הפעולה בינינו בכל התחומים הופך אותנו למצליחות אף יותר. יש לנו קרן מחקר ופיתוח משותפת שכבר מימנה 150 מיזמים לחברות ישראליות וסינגפוריות הפועלות יחד במגוון תחומים, ואני חושב שההזדמנויות הן עצומות".

נתניהו הוסיף כי יבקש ללמוד במהלך ביקורו כיצד מטפלת ממשלת סינגפור בתחום הדיור. "זאת סוגיה שאתם הצלחתם לפתור בדרך שלכם. היינו רוצים ללמוד מכם, כמו בתחומים רבים אחרים", אמר. הוא הוסיף כי מערכת היחסים בין שתי מדינות היא "מאוד פרודוקטיבית וחשובה, ותורמת לביטחון ושגשוג עמינו בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully