וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצילים את טל: יישוב שלם בנגב התגייס כדי לנצח את הסרטן

20.2.2017 / 13:42

טל דרור, כבת 50 מגבעות בר, חלתה בסרטן בפעם השנייה. טיפול חדשני בארה"ב יכול לסייע בהסרת הגידול, אך חסרים לה מאה אלף דולר למימונו - והשכנים לא חשבו פעמיים. "כולם התגייסו. ילד בן 13 נתן לבתי 500 שקל ממכירת בלונים ואמר: 'תני לאימא'"

צילום: בני בן סימון, עריכה: שמרית גולדשטיין ויאיר דניאל

תושבי היישוב הקהילתי גבעות בר שבנגב התגייסו בשבועיים האחרונים למען מטרה אחת – איסוף תרומות עבור ניתוח מציל חיים להסרת גידול סרטני שהתגלה אצל אחת משכנותיהם, טל דרור, ד"ר לחינוך בת 50. בגופה של דרור התגלה לפני שנתיים גידול בכבד שגודלו תשעה סנטימטרים.

זו הפעם השנייה שהסרטן מכה בגופה של דרור. בשנת 2011 אובחן אצלה גידול קטן יותר, בגודל שני סנטימטרים, בחזה. אז החלה לעבור טיפולים כימותרפיים וכעבור כמה מפגשי טיפול קיבלה מרופאיה את הבשורה המשמחת כי הגידול נעלם. עם גילויו של הגידול החדש סירבה דרור לעבור שוב טיפולים כימותרפיים והחלה לחקור את המחלה, לשוחח עם רופאים ולחפש טיפול אלטרנטיבי.

עוד בוואלה! NEWS:
חבריו של אזריה נערכים לגזר הדין: "אם יפסקו מאסר יהיה בלגן גדול"
דאעש: חמישה נהרגו בתקיפת מל"ט ישראלי ברפיח
תיעוד: כך חוסל אחיו של מנהיג קוריאה הצפונית במלזיה

ד"ר טל דרור ומרים אלגרבלי מנהלת בית הספר יובלי הנגב, גבעות בר. 19 בפברואר 2017. בני בן סימון
"תורמת ועוזרת בכל דבר". דרור עם מנהלת בית הספר אלגרבלי/בני בן סימון

"לקחתי תרופה טבעית והגעתי לשף מאיר אדוני לאחר שהבנתי שהסרטן ניזון מסוכר", סיפרה בשיחה עם וואלה! NEWS. "הוא פשוט אימץ אותי ובכל שבוע הייתי מגיעה לאחת ממסעדותיו והיינו מכינים אוכל ללא סוכר. למדנו ביחד את הכול על המחלה והקשר לסוכר - והפלא ופלא, הגידול נהיה זעיר".

ואולם, לפני כשבועיים קיבלה דרור בשורות רעות – הגידול, שלדבריה הצטמק, לא עזב את גופה. דרור סירבה להרים ידיים והוסיפה לחקור טיפולים למצבה. היא מצאה טיפול חדשני שמוצע בבית החולים בקליפורניה, להסרת הגידול מהכבד ויצרה קשר עם המקום. לאחר שהעבירה את המידע הרפואי על מצבה וערכה בירורים עם בית החולים הוחלט לקבלה לטיפול במקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"ילד בן 11 נתן לי קופת חיסכון ואיחל שאבריא"

העלות הראשונית של הטיפול עמדה על מאה אלף דולר וחבריה של דרור ליישוב נחלצו לעזרתה וסייעו לה לגייס את הסכום. אך לפני כמה ימים התקשרו מבית החולים ואמרו לה כי בשל מצבה היא זקוקה לשני טיפולים שעלותם יחד היא 400 אלף דולר. בשל הנסיבות, הסכימו בבית החולים להסתפק במחצית הסכום, אך לדרור עדיין נדרשו מאה אלף דולר לכיסוי עלות הטיפול.

"אני לא רגילה להיות מאלה שמקבלים תרומות, אני נבוכה, אבל כולם פה התגייסו למעני וזה מרגש אותי מאוד", סיפרה. "בשבוע שעבר בפסטיבל 'דרום אדום' הגיע אחד מהילדים מהיישוב, רק בן 13, לבת שלי ואמר לה 'קחי. זה מה שהרווחתי ממכירת בלונים, 500 שקלים, אני רוצה שתתני אותם לאימא שלך'. ילד אחר בן 11 הגיע אליי ובדמעות נתן לי את קופת החיסכון שלו כדי שאני אבריא".

חולת סרטן, אם חד הורית ל-4 ילדים מישוב בנגב, מנסה לגייס סכום עתק לטיפול מציל חיים. בני בן סימון
"כל הקהילה נרתמה עבורה". טל דרור/בני בן סימון

על מנת להסיר את הגידול זקוקה דרור ל-200 אלף דולר, שאותם עליה לאסוף עד ליום חמישי הקרוב ולהעבירם לבית חולים בסן פרנסיסקו שבארצות הברית. עד כה אספו שכניה של דרור ליישוב קרוב למחצית הסכום והם ממשיכים במאמצי גיוס הכספים. ילדים מתרימים כסף ועוברים יחד עם מבוגרים בית בית ביישוב, תלמידי בית ספר מוכרים ירקות שגידלו, תושבים ערכו ירידי מכירות בכל אזור הדרום – הכול כדי לסייע במימון הניתוח.

התגייסות התושבים למען דרור אינה מובנת מאליה. היא הגיעה אל היישוב רק לפני מעט יותר משנה והפכה להיות מוכרת מאוד בקהילה הקטנה. היא התנדבה בבית הספר, העבירה הרצאות בנושאי חינוך, קיימה סדנאות לצוות החינוכי ואף הקימה פרויקט סביבה לימודית.

"היא תורמת ועוזרת בכל דבר והכול בהתנדבות", סיפרה מנהלת בית הספר היסודי "יובלי הנגב" ביישוב, מרים אלגרבלי. "כל קהילת המועצה האזורית בני שמעון נרתמה עבורה, דרך המועצה עד לילדים וההורים והצוות החינוכי בבית הספר, הם תורמים ומתרימים עבורה, רק ביום שישי האחרון ערכו יריד בבית הספר לאסוף עוד כסף עבורה".

לתרומות ניתן לפנות לטלפון 03-5777666 או לדף הפייסבוק "מצילים את טל דרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully