וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבל דאעש מהפיגוע בכנסייה בקהיר תועד בסרטון: "נבוא עם חומרי נפץ"

19.2.2017 / 23:07

בסרטון מאיים הארגון על חייהם של נוצרים במצרים ומתעד את מילותיו האחרונות של המחבל שגרם למותם של 28 בני אדם בדצמבר. "אללה ישחרר בקרוב את קהיר ויוציא אתכם מהכלא", תועד המחבל אומר

צלמים זמניים מורשים

ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) פרסם היום (ראשון) סרטון המאיים על חייהם של מצרים נוצרים ומתעד את מילותיו האחרונות של אדם שנטען כי הוא אחראי לפיגוע הקטלני שאירע בקהיר בדצמבר האחרון. בפיגוע שהתרחש בקתדרלה קופטית נהרגו 28 בני אדם, רובם נשים וילדים.

הגבר, שפניו מכוסות, ומכונה בידי דאעש אבו עבדאללה אל-מסרי, נראה מעודד את הלוחמים הפרוסים ברחבי העולם לא להיכנע ומבטיח לחבריו שנכלאו במצרים שהם ייצאו לחופשי בקרוב, כשהקבוצה "תשחרר" את קהיר. "ולסיום, לאחיי שבכלא: שמחו, מאמיניי, אל תתאבלו. אני מאמין שאללה ישחרר בקרוב את קהיר ויוציא אתכם מתאי הכלא. אנחנו נבוא עם חומרי נפץ, אני נשבע לכם, אז שמחו, מאמיניי", אמר בסרטון.

לקריאה נוספת:
"אלוהים, הגן עלינו": הנוצרים במצרים חוששים אחרי הפיגוע הקטלני
צבא מצרים: חשפנו מנהרת הברחה מרכזית ברפיח והשמדנו אותה
השגריר במצרים הוחזר לישראל לפני כחודשיים בשל חשש ביטחוני

המחבל מהפיגוע בכנסייה הקופטית במצרים תועד בסרטון. מערכת וואלה! NEWS
המחבל בסרטון/מערכת וואלה! NEWS

הנשיא עבד אל-פתח א-סיסי כבר נקב בשמו של המחבל - מחמוד שאפיק בן 22 – וייתכן שאבו עבדאללה אל-מסרי היה שמו הבדוי. הממשלה מסרה אז כי ב-2014 הוא נעצר למשך חודשיים בגין הצטרפותו לתא דאעש בסיני. קופטים אורתודוקסים, שמהווים 10% מאוכלוסיית מצרים המונה 90 מיליון תושבים, היא האוכלוסייה הנוצרית הגדולה ביותר במזרח התיכון.

דאעש קיבל כבר אחריות על הפיגוע, שנחשב למתקפה הקטלנית ביותר במצרים מחוץ לחצי האי סיני מאז 2013, השנה שבה החלו גורמים אסלאמיסטיים לערער את היציבות באזור. המתקפה בקהיר, מותגה בסרטון כמעשה של "דאעש במצרים" ולא "דאעש בסיני". דבר המרמז על התרחבות המבצעית של הארגון לשאר המדינה.

בדצמבר הודיעה הממשלה כי המחבל תמך גם בתנועת האחים המוסלמים. אך התנועה גינתה את המתקפה והאשימה את ממשלת א-סיסי בכישלונה להגן על הכנסייה. א-סיסי עלה לשלטון ב-2013 לאחר שהדיח את הנשיא מטעם האחים המוסלמים מוחמד מורסי. מאז הוא הוציא מחוץ לחוק את התנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully