וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני יום הלהט"ב בכנסת - נדחתה שורת חוקים למען הקהילה

19.2.2017 / 21:50

שתי הצעות לקידום זכויות להט"ב נפסלו, והדיון בשלוש נוספות נדחה. ח"כ חנין: "נתניהו משתמש בקהילה רק לקידום יחסי החוץ". במקביל, מחריף העימות בין יו"ר הקואליציה לשרת המשפטים: "חוקים של הבית היהודי עוברים והשאר נדחים, יהיה לזה סוף"

מליאת הכנסת מצביעה על חוק ההסדרה, 6 בפברואר 2017. רויטרס
ביום שלישי יצויין יום זכויות הלהט"ב במשכן. מליאת הכנסת/רויטרס

יומיים לפני שהכנסת תציין את יום זכויות הקהילה הגאה, ועדת השרים לחקיקה דחתה היום (ראשון) שורה של הצעות חוק המגנות על קהילת הלהט"ב. את אחת ההצעות הגישה ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) והיא נועדה לאסור התבטאויות גזעניות על רקע זהות מגדרית או נטייה מינית במגרשי הספורט. הצעת חוק נוספת, שעליה חתומים שבעה ח"כים מהאופוזיציה, מבקשת לעגן בחקיקה חובת השתתפות בהכשרות בנושאי מגדר ונטייה מינית כתנאי לקבלת רישיון לעבוד במסגרת מערכת החינוך. מעבר להצעות אלה, הוועדה טרפדה הצעת חוק נוספת ודחתה את הדיון על שתי הצעות חוק נוספות.

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת), שגם הצעת חוק שלו, האוסרת על הפליית סטודנטים על רקע זהות מגדרית או נטייה מינית, נדחתה בוועדת השרים, אמר בתגובה כי "מצער ומקומם שראש הממשלה בנימין נתניהו משתמש בזכויות להט"ב רק לצרכי קידום יחסי החוץ, ורק כשזה נוח לו. ממשלתו ממשיכה למנוע הכרה בזכויות בסיסיות ביותר שצריך היה לעגן כבר מזמן".

ח"כ מרב מיכאלי מרכזת האופוזיציה ויו"ר סיעת המחנה הציוני, הוסיפה: "קואליציית נתניהו מתרכזת ומתמחה בחקיקה שמייצרת אפליה ואי שוויון כלפי כל מי שלא חושב כמוה, כלפי ערבים ואפילו כלפי 'שקופים' שהם כל כך מדברים בשמם. אין מה להתפלא שבשבוע שבו אנחנו מציינות את יום זכויות הקהילה הגאה בכנסת, הם לא טורחים להעלות חקיקה למען זכויות הקהילה".

עוד בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: נגד בחיל האוויר מואשם בעבירות מין בחיילות בבסיס תל נוף
נתניהו: "סיכמתי עם טראמפ על הקמת צוותים לבחינת ההתנחלויות"
ברקע העתירה לבג"ץ: הנגבי ימונה לממלא מקום שר התקשורת לשלושה חודשים

גורם בכיר בקואליציה דחה את הטענות של חברי הכנסת מהאופוזיציה, והסביר בשיחה עם וואלה! NEWS כי הצעות החוק של חברי האופוזיציה המונחות לשולחן וועדת השרים לחקיקה הן "בעלות סיכויים נמוכים, כל שכן כשמדובר בהצעות הנוגעות לקהילת הלהט"ב". לדברי הגורם, הסיבה לסיכויים הנמוכים היא התנגדותן של המפלגות החרדיות והבית היהודי.

הכנסת תציין ביום שלישי את יום זכויות הקהילה הגאה זו השנה השנייה ברציפות - והשנה בסימן ביסקסואליות. זו השנה השנייה שהשדולה למען הלהט"ב בכנסת משתפת פעולה עם האגודה למען הלהט"ב בישראל לקיום יום דיונים שלם שיוקדש למען זכויות הקהילה הגאה. על הפרק ידונו נושאים כמו פגיעות מיניות, זנות ואתגרים בהורות נשית חד מגדרית. את השדולה מובילות חברות הכנסת מיכאלי, שרן השכל, מירב בן ארי, מיכל רוזין ויעל גרמן.

נמשך העימות בין שקד לביטן: "ח"כ לא יכפה דעתו על הממשלה כולה"

צמד המילים "דחייה בשבוע" היה הפופולרי ביותר שנשמע היום בוועדת השרים לחקיקה. השרים דחו את הדיונים על 26 הצעות חוק למשך שבוע בשל "פיצוץ" בהבנות בתוך הקואליציה. בשיחות ההכנה לוועדה תמך יו"ר הקואליציה דוד ביטן בהצעת החוק של ח"כ אראל מרגלית לפיה שכר הלימוד במכללות הפרטיות ייקבע על ידי המועצה להשכלה גבוהה, שהיא הגוף המפקח על הגופים הללו, אך שר החינוך נפתלי בנט בגיבוי יו"ר הוועדה שרת המשפטים איילת שקד התנגד לה. על ההצעה חתומים 66 ח"כים מהקואליציה ומהאופוזיציה ובהם ביטן בעצמו. כך נוצר מצב שהוועדה דנה רק בחלק קטן מהחוקים שהועלו בפניה וכל השאר נדחו לשבוע הבא.

לח"כ ביטן יש בטן מלאה משך תקופה ארוכה על ההתנהלות של השרה שקד בוועדת שרים. רק לאחרונה התבטא על כך שרק "חוקים של הבית היהודי עוברים וכל השאר נדחה. יהיה לזה סוף". לעומת זאת, בלשכתה של שקד דחו את הטענות והאשימו את ביטן ב"שיקולים פרסונליים". נמסר כי "במדינת ישראל ישנה מסורת של 68 שנים לפיה ועדת השרים היא הקובעת את יחס הקואליציה לחוקים וזאת באמצעות מנגנון של הצבעה והכרעה על פי רוב". ביחס להתנהלות של ח"כ ביטן עצמו, הוסיפו: "בדמוקרטיה, בניגוד למשטר טוטליטרי, חבר כנסת, ויהיה תפקידו חשוב ככל שיהיה, לא יכפה את דעתו על הממשלה כולה, בוודאי לא מתוך שיקולים פרסונליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully