וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זריף: "פתיחת הסכם הגרעין מחדש תוביל לפתיחת תיבת פנדורה"

בריאיון לרשת NBC, התייחס שר החוץ של איראן להתבטאויות של נשיא ארה"ב בנוגע לשינויים בהסכם, ולמדיניות האוסרת על הכנסתם של אזרחיו לארה"ב. "אני מאמין שההסכם יחזיק, אך לא פוסל דיון עם שר החוץ טילרסון. פנינו לא לעימות"

צחי משה - משרד הביטחון

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, דוחה בתוקף את האפשרות לפתוח מחדש למשא ומתן את הסכם הגרעין שנחתם אשתקד עם ארצות הברית. בריאיון שפורסם היום (ראשון) ברשת NBC בשולי ועידת הביטחון במינכן, אמר שר החוץ האיראני: "זה הסכם רב-משתתפים, שלא ניתן לפתוח למשא ומתן מחודש כי זה יפתח תיבת פנדורה".

דבריו של זריף נשמעים ברקע הצהרותיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, לערוך שינויים בהסכם שחתם קודמו בתפקיד, ברק אובמה, ולמנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. "אני מאמין שהסכם הגרעין יחזיק", אמר. ואולם, הוא הבהיר כי אם ארצות הברית בכל זאת תבחר בנסיגה חד-צדדית מן ההסכם, הוא לא פוסל מפגש עם מקבילו האמריקני רקס טילרסון לצורך דיון בנושא. "העניין לא עלה, לא הוגשה שם בקשה בעניין. אך אם תעלה, הסכם הגרעין מעגן במנגנונים שלו פגישות עם שרים במקרים שכאלה".

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף בפגישה בלונדון, פברואר 2016. רויטרס
"שפה של כבוד ואינטרסים משותפים תעבוד עלינו טוב יותר מאשר איומים". זריף/רויטרס

זריף התייחס גם לסנקציות שמתכנן ממשל טראמפ להטיל על איראן בעקבות הניסויים בטילים בליסטיים שביצעה, ואמר כי "איומים לא עובדים על איראן". לדבריו, "זה יעבוד הרבה יותר טוב אם הם ישתמשו בשפה של כבוד ואינטרסים משותפים".

על האיסור הזמני להכניס את אזרחי איראן לארצות הברית, אמר זריף: "זה רק מצביע על העוינות כלפי כל האיראנים. אפילו חברי פרלמנט באירופה שנולדו באיראן, לא יכולים להיכנס לארצות הברית. זה אבסורד. מה המסר שהממשל האמריקני מנסה להעביר?". לסיכום, אמר: "איראן לא מעוניינת בעימות. אני מאמין שבסופו של יום, ההיגיון והרציונליות ינצחו".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן, וושינגטון, ארצות הברית. פברואר 2017. רויטרס
זריף מבהיר כי עדיין לא הוגשה בקשה בנושא פתיחת ההסכם לדיון/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית מותחים לעתים תכופות ביקורת על הסכם הגרעין שנחתם בין איראן למעצמות ביולי 2015. במהלך מסיבת העיתונאים שכינס בשבוע שעבר טראמפ עם נתניהו, אמר נשיא ארצות הברית כי איראן מהווה סכנה לישראל. דובר משרד החוץ באיראן הדגיש כי בניגוד לדברי טראמפ ונתניהו, אין בכוונת טהראן לפתח נשק גרעיני.

ב-29 בינואר הכריז טראמפ כי איראן נמצאת תחת "אזהרה רשמית" אחרי שערכה ניסוי בטיל בליסטי והטיל סנקציות חדשות על גורמים וגופים הקשורים לתכנית הטילים של איראן. איראן, מנגד, טוענת שאין מדובר בהפרה של הסכם הגרעין ושל החלטות מועצת הביטחון של האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully