וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני פלסטינים בני 17 חשודים בביצוע שורת פיגועי ירי ביהודה ושומרון

19.2.2017 / 21:23

השניים נעצרו בסוף ינואר לאחר פיגוע ירי באזור חלמיש ובחקירתם נחשף כי היו אחראים לכמה תקריות דומות, בהן לא היו נפגעים. מתחילת השנה בוצעו חמישה פיגועי ירי ביהודה ושומרון אל עבר כלי רכב ישראליים

צילום: דובר צה"ל, עריכה: יוסי אלטר

שני נערים בני 17 שנעצרו בסוף ינואר בחשד לביצוע פיגוע ירי בבנימין חשודים כי לקחו חלק בתקריות דומות בגזרה - כך הותר היום (ראשון) לפרסום. השניים, תושבי הכפר דיר אבו משעל, נעצרו לפני כשלושה שבועות, לאחר שירו לעבר רכב ישראלי בסמוך לכפרם. מעצרם נערך לאחר חקירה של שירות הביטחון הכללי (שב"כ) בסיוע כוחות צה"ל ומשטרת ישראל לפענוח שורת פיגועי ירי בגזרה במהלך החודש שעבר.

מחקירת הנערים בשב"כ עלה כי הם אחראים לשתי תקריות בהן ירו על כלי רכב ישראליים באזור היישוב חלמיש, ב-14 בדצמבר וב-27 בינואר; התקרית האחרונה היא זו שלאחריה הם נעצרו. משב"כ נמסר כי השניים היו מעורבים בפיגועי ירי נוספים, אך בכל התקריות בהן לקחו השניים חלק לא היו נפגעים. במסגרת החקירה החרימו אנשי שב"כ שני רובים מאולתרים מסוג "קרלו" שבבדיקתם נמצאה התאמה לתרמילים שאותרו בזירת הפיגועים המיוחסים לשניים.

עוד בוואלה! NEWS:
כשהאזרח מס' 1 הופך לחשוד: בכירי המוסד על הדילמה של ה-CIA
בצל סערת האנטישמיות בארה"ב: סגן הנשיא פנס סייר במחנה דכאו
פרשת ההתעללות: השוטרים התחזו לרופאים להתקנת מצלמות נסתרות

פיגוע ירי חלמיש. תצפית TPS
חמש תקריות מתחילת 2017. רכב שנפגע מירי באזור חלמיש, בדצמבר/תצפית TPS

משב"כ נמסר כי חקירתם של השניים "חושפת פעם נוספת מעורבותם של קטינים בפעילות טרור חמורה, כמו גם את הסיכון הביטחוני הממשי הנשקף מנגישותם של טרוריסטים בשטח לנשק מאולתר, אשר יכול להסב נזק רב". עוד נמסר כי בשב"כ "רואים במעשי טרור אלה כחמורים מאוד ומסכני חיים" וכי ימשיכו לפעול יחד עם צה"ל ומשטרת ישראל "במטרה לסכל ולמנוע מבעוד מועד פעילות טרור ופיגועים".

בסוף החודש שעבר התריע קצין בכיר בפיקוד מרכז, במהלך הצגת נתונים לסיכום שנת 2016, מפני איום פיגועי הירי, הנחשב בעיני מערכת הביטחון לאיום מרכזי. מתחילת 2017 אירעו חמישה פיגועי ירי באזור יהודה ושומרון נוסף לפיגוע המשולב בפתח תקווה לפני כשבועיים. אז פתח מחבל בן 18 באש וניסה לדקור עוברים ושבים בסמוך לשוק העירוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשקם של שני חשודים בביצוע פיגוע ירי בבנימין שנעצרו, 28 בינואר 2017. דובר צה"ל
רובה ה"קרלו" שנתפס בזירת מעצרם של שני הנערים, בינואר/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully