וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות בצפון: מנהיגים ערביים הזהירו את לבנון מתקיפה ישראלית

בסביבת הנשיא מישל עאון חשפו כי בסבב הפגישות האחרון שלו עם בכירים במדינות האזור, הוא קיבל מסמך לפיו ישראל תגיב באופן חמור לתקיפה מצד בעל בריתו חיזבאללה. הנשיא הכריז: "ישראל מנסה לערער את היציבות בדרום לבנון"

עריכה: יוסי אלטר

(נסראללה, בשבוע שעבר: "מציע לישראל לפרק את הכור בדימונה")

מנהיגים ערביים הזהירו לאחרונה את נשיא לבנון מישל עאון מפני תגובה צבאית ישראלית חמורה במקרה של תקיפה מצד ארגון חיזבזאללה – כך דווח היום (ראשון) בעיתון הלבנוני "אל-חיאת", מפי גורמים המקורבים ללשכת הנשיאות בביירות. על פי הדיווח, עאון קיבל מסמך בנושא במהלך סבב פגישותיו האחרון עם כמה ממנהיגי מדינות ערב, בעקבות כניסתו לתפקיד בחודש נובמבר האחרון.

בין היתר, טענו הגורמים כי הובהר לנשיא עאון שישראל מוכנה להגיב באופן תקיף לכל מתקפה נגדה משטח לבנון או סוריה או העברות של אמצעי לחימה מתקדמים לארגון הלבנוני. כמו כן, עאון קיבל אזהרה לגבי "היחסים הקרובים" בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארצות הברית החדש דונלד טראמפ, שיאפשרו לישראל חופש פעולה נרחב יותר.

עוד בוואלה! NEWS:
נשיא לבנון נפגש עם סיסי במצרים, וגיבה את חיזבאללה
נסראללה: "דונלד טראמפ הוא אדיוט - אנחנו לא מפחדים ממנו"
כשהאינטרס משותף והאיום גובר - צבא לבנון מהדק קשרים עם חיזבאללה

נשיא לבנון מישל עאון ונשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי בקהיר, 13 בפברואר 2017. AP
"נענה באופן הולם להפרת הריבונות". עאון בפגישתו עם נשיא מצרים א-סיסי, בשבוע שעבר/AP

אמש הכריז עאון בהצהרה רשמית כי "כל ניסיון לפגוע בריבונותה של לבנון או לסכן את העם הלבנוני ייענה באופן הולם". ההצהרה נמסרה בתגובה לדבריו של שגריר ישראל באו"ם דני דנון במכתב שהעביר לאחרונה למזכ"ל אנטוניו גוטרש לגבי המצב בלבנון, שלטענת הנשיאות בלבנון מהווה "ניסיון מוסווה לאיים על הביטחון ועל היציבות" בדרום לבנון.

דבריו של הנשיא מצטרפים לנאומו האחרון של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, שנחשב לבעל בריתו של עאון, ובו ביקש להזהיר את ישראל מפני סבב לחימה נוסף. נסראללה איים כי לארגונו יש את האמצעים לתקוף כל נקודה בישראל, כולל כור המחקר הגרעיני בדימונה. "אני מציע לאויב הישראלי לא רק לרוקן את מכל האמוניה, אלא גם לפרק את הכור בדימונה", קרא נסראללה.

לדבריו, "בחודשים האחרונים קראנו תחזיות רבות מצד ישראל לגבי תרחישים שונים בנוגע ללבנון. חיזבאללה הפך לאיום הראשון במעלה - ואיראן השנייה". נסראללה הוסיף: "אני מציע לכולם לקחת בערבון מוגבל את הדברים מישראל. שמענו איומים כאלה מאז 2006. גם אחרי 11 שנים האיום וההפחדה ממשיכים, אולם תושבי דרום לבנון חיים בביטחון ובשקט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully