וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ההתעללות: השוטרים התחזו לצוות רפואי כדי להתקין מצלמות נסתרות

המשטרה פעלה בחשאי במטרה להשיג ראיות להתעללות מינית ופיזית של ההורים בבנם בן הארבע בעל צרכים מיוחדים. הצוות רפואי: "השגנו לשוטרים מדים והזזנו מיטה וארונית בחדר, ממש כמו בסרט". מכריהם של בני הזוג: "לא היה רמז להתעללות". ביקורת במשטרה על צו איסור הפרסום

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

שוטרים התחזו לצוות רפואי על מנת להתקין מצלמות נסתרות בחדרו של הילד בן הארבע בעל צרכים מיוחדים, שנבדק החשד כי עבר התעללות מינית ופיזית על ידי הוריו – כך נודע היום (ראשון) לוואלה! NEWS. המשטרה נאלצה לפעול תחת מעטה חשאיות בבית החולים שיבא תל השומר על מנת לאסוף ראיות המצביעות על אלימות מצד אמו, שסירבה להשאיר את בנה לבדו לאורך כל הטיפול.

בצוות הרפואי סיפרו כיצד הצליחו לבודד את הילד מאמו. "אחרי שפנינו למשטרה, התבקשנו לפנות חדר באחד האגפים ואז הושתלו שם מצלמות", אמרה מיכל שטיינבוק, אחות אחראית במחלקת ילדים ב' בבית החולים לילדים ספרא שבתל השומר, בשיחה עם וואלה! NEWS. "האימא סירבה בהתחלה, טענה שזה בגלל התנאים הפיזיים שלא התאימו לה בחדר החדש, אבל אז היה שיתוף פעולה גדולה, של הרופאים ושל האחיות.

"הוצאנו אותה מהחדר מכל מיני סיבות: אמרנו לה שיש לה שיחה עם רופאה ובזמן הזה האחיות דאגו לשוטרים למדים רפואיים, ממש כמו בסרט. חיפשנו אותם לצוות הרפואי והכול נעשה בדיסקרטיות. אני יודעת שארגנו לשוטר אחד לפחות מדים, הכניסו אותו לחדר הסמוך בזמן שהאם הוצאה לשיחה וככה הוא התקין מצלמות. האחיות עשו שינויים בחדר שיתאימו לצילומים. היה שם שיתוף פעולה מלא עם המשטרה".

המחלקה לטיפול נמרץ ילדים, בית חולים תל השומר, 2 באוגוסט 2015. מגד גוזני
פעילות חשאית בביה"ח. המחלקה לטיפול נמרץ ילדים בשיבא תל השומר/מגד גוזני

לראשונה מאז התפוצצה הפרשה בסוף השבוע, הגיעו היום הסבא והסבתא מצד האם על מנת לשהות לצד הילד. ביממה האחרונה הוא היה מאושפז ללא אף בן משפחה בקרבתו, מוקף רק בעובדת סוציאלית מטעם הבית החולים.

מצבו מוגדר עתה קל. "הוא שמח לראות את הסבא והסבתא. בשלב זה, כיוון ההחלמה הוא חיובי וקיימת מגמת שיפור", אומרים אנשי הצוות הרפואי. ד"ר גליה ברקאי שטיפלה בילד סיפרה כי "מצבו מצויין, הוא מגיב היטב ומשתף פעולה עם הצוות, דבר שלא קרה בזמן שהוריו שהו לצדו".

עוד באותו נושא

המצלמות בחדר ומעצר ההורים: כך נחשפה פרשת ההתעללות בילד

לכתבה המלאה

בשבוע שעבר חגגה האם לבנה יום הולדת ארבע במחלקה. היא הביאה עוגה וחלקה אותה עם הצוות הרפואי וארבעת אחיו של הילד, שהגיעו לחגוג עמו. האם חשודה כי פגעה בו פיזית, כמו גם האב, שחשוד גם במעשי סדום והתעללות בחסר ישע.

מכריהם של בני הזוג: "אנחנו בהלם, מקווים שזו טעות"

מעצרם של אמו ואביו של הילד, תושבי מודיעין עילית בשנות ה-30 לחייהם, הוארך אתמול בארבעה וחמישה ימים, בהתאמה. הפרשה הובילה לגל שמועות ברחבי העיר, שרבים מתושביה מסרבים להאמין שההורים עומדים מאחורי המעשים הקשים. "אנחנו בהלם ומקווים שזו טעות", אומרים מכריהם של בני הזוג.

אחת השכנות אמרה כי לא נראו סימנים יוצאי דופן בהתנהלות האם. "אני לא מאמינה שמדובר בהם. אני מכירה את המשפחה, בעיקר את האימא. היא באמת נראתה לי מותשת, אבל אימא מסורה שמטפלת בילדיה בצורה טובה מאוד".

שכנה אחרת הוסיפה כי ניכר כי האם משקיעה בילדים. "יש להם חמישה ילדים, כמעט בלי רווח, כך שהגיוני שקשה לה. אני פוגשת אותה ברחוב, בגן שעשועים. ראיתי את הקטן, הוא באמת נראה לא בריא, אבל תמיד מסודר. האימא מטפלת בו כמו בשאר הילדים בצורה מעולה".

אתר בנייה במודיעין עלית, 2010. AP
"אף אחד לא מאמין שזה הם". מודיעין עילית/AP

מכר אחר סיפר כי הקהילה מזועזעת מהמקרה. "אני מבין שהיא נתנה לו את התרופות בבית חולים. זה לא ברור איך התרופות הגיעו אליה, ואיך היא הצליחה לקחת אותן ולהחדיר לו באינפוזיה. זה שוק, אף אחד לא מאמין שזה הם. ממש לא היה שום רמז שיש שם בעיה".

מהעירייה נמסר בתגובה לשאלה אם הרווחה הייתה מודעת לבעיות במשפחה, כי הוא "עובד בשיתוף פעולה מלא עם המשטרה, בית החולים ורשויות החוק. עובדי האגף מטפלים במסירות רבה ובהתאם לחוק להגנת הילד, ולהגנת כל הילדים במודיעין עילית. מטעמי חיסיון בהתאם לחוק, אין אפשרות להרחיב בנושא".

ביקורת במשטרה: השופט לא היה צריך להוציא צו איסור פרסום

גורמים במשטרה ובמערכת המשפט מתחו היום ביקורת על ההחלטה של שופט בית משפט השלום תל אביב אתמול להוציא צו איסור פרסום על הפרשה. לטענתם, לצד העובדה כי מדובר במקרה קשה של הורים המתעללים לכאורה בבנם חסר הישע, צריך לבדוק אם ישנם קורבנות נוספים בתוך המשפחה ומחוצה לה. לדבריהם, בפרשות פדופיליה לרוב ישנו דפוס התנהגות סדרתי, ולכן יש להעדיף את האינטרס הציבורי על פני זה של החשודים.

"ביטון הוא שופט צעיר וחסר ניסיון", אומר גורם משפטי בכיר שניסה לגונן על החלטתו. עורכי דינם של החשודים מטעם הסנגוריה הציבורית ביקשו לקיים את הדיון בדלתיים סגורות ולהוציא צו איסור פרסום בשל העובדה כי מדובר בהורים לחמישה ילדים וזו הפעם הראשונה שהם מעורבים בפלילים. חוקר המשטרה לא התנגד, והשופט הכריע בזריזות בנושא. כמה דקות לאחר מכן, כשהדבר נודע לצמרת המשטרה, ביקשו גורמים רמי דרג לדבר עם חוקר המשטרה על מנת שישכנע את השופט להסיר את הצו, אולם המאמצים עלו בתוהו.

(עדכון ראשון: 12:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully