וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול אחיו של קים ג'ונג און: 4 חשודים קוריאנים נמלטו ממלזיה

משטרת מלזיה עדכנה כי בנוסף לארבעה החשודים שנעצרו, בהם שתי "המחסלות" ואזרח קוריאה הצפונית, החוקרים מחפשים ארבעה נוספים שיצאו מהמדינה ביום החיסול בשדה התעופה. "מבקשים מהמשפחה לסייע בחקירה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

משטרת מלזיה הכריזה היום (ראשון) כי נמשכים החיפושים אחר ארבעה חשודים נוספים, כולם אזרחי קוריאה הצפונית, במסגרת חקירת חיסולו של קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של המנהיג קים ג'ונג און, בשבוע שעבר בשדה התעופה הבינלאומי בבירת המלזית קואלה לומפור. מפכ"ל משטרת מלזיה נור רשיד איברהים הבהיר במסיבת עיתונאים כי ארבעת החשודים הנוספים יצאו מהמדינה ביום החיסול.

להערכת המשטרה, ארבעת האזרחים הזרים עזבו את המדינה עם דרכונים רגילים, כלומר לא דרכונים דיפלומטיים. לפי שעה, לא ברור לאן הם המשיכו ואם יש להם קשר כלשהו לממשלה בפיונגיאנג. אלה מצטרפים לארבעה חשודים שכבר נעצרו, שתי נשים שאחת מהן נעצרה בשדה התעופה, גבר אזרח מלזיה וגבר נוסף, אזרח קוריאה הצפונית, שהיה האחרון להיעצר, לפני יומיים.

עוד בוואלה! NEWS:
מלזיה: נעצר חשוד רביעי בחיסול אחיו למחצה של שליט צפון קוריאה
החשודה ברצח אחיו של מנהיג צפון קוריאה: "חשבתי שזו תכנית מתיחות"
מלזיה: גופת אחיו של שליט קוריאה הצפונית לא תשוחרר ללא דגימת DNA

קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של מנהיג צפון קוריאה שחוסל בהתנקשות. פייסבוק, צילום מסך
לא מוכנים לזהותו באופן רשמי. קים/צילום מסך, פייסבוק

במקביל, החוקרים במלזיה ממשיכים בניסיונות לקבוע את סיבת מותו המדויקת של קים, שהורעל בשדה התעופה בדרכו לטיסה למקאו. נתיחת גופתו טרם העלתה תוצאות ברורות, ואלה צפויות רק בעוד כשבועיים. שגרירות קוריאה הצפונית במלזיה כבר הבהירה כי לא תקבל את תוצאות הנתיחה, אולם המשטרה המלזית הבהירה היום כי היא מבקשת מקרובי משפחתו של קים לסייע בחקירה, בין היתר בהעברת דוגמיות DNA על מנת לאפשר את המשך החקירה.

ביום חמישי הודיעה משטרת מלזיה כי לא תוכל להשיב לקוריאה הצפונית את גופתו של קים ללא זיהויה באמצעות דגימת DNA. מפקד משטרת מחוז סלאנגור, עבד אל-סמאח מאט, אמר כי "עד כה אף קרוב משפחה לא הגיע לזהות את הגופה. אנו זקוקים לדגימה על מנת להתאימה ל-DNA של הנרצח". על אף שבאופן רשמי אישרה ממשלת מלזיה כי קים ג'ונג נאם, אחיו של הרודן מפיונגיאנג, הוא האדם שמת בשדה התעופה בקואלה לומפור ביום שני – במסמכים הרשמיים לא מצוינת זהותו והוא מוגדר כ"גבר קוריאני".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
סיטי עיישה החשודה בהתנקשות באחיו של מנהיג צפון קוריאה. AP
"חשבתי שזו מתיחה". עיישה/AP

בסוף השבוע סיפרה אחת החשודות, סיטי עיישה בת 25 המחזיקה בדרכון אינדונזי, כי האמינה שהיא משתתפת בתכנית מתיחות ושהיא נשלחת לבצע מעשה קונדס שנועד לשעשע את הצופים. עיישה והעצורה הנוספת, דואן תי הואונג, בת 28 הנושאת דרכון מווייטנאם, סיפרו בחקירתן כי קיבלו תשלום בתמורה להסכמתן "להשתתף בתכנית" ולרסס על אנשים במקומות ציבורים חומר כלשהו.

משטרת מלזיה מאמינה שהשתיים קיבלו תרסיס שהכיל חומר אחר, רעיל, לפני שנשלחו אל היעד האחרון שלהן – שהיה קים. בן 46 במותו, הוא היה בנו הבכור ביותר של השליט הקודם של המדינה הקומוניסטית המבודדת, קים ג'ונג איל. הוא בנה של סאנג היי-רים, שאביו לא נשא באופן רשמי. השליט הנוכחי, קים ג'ונג און, בן 33, הוא בנה של אישה נוספת שלא נישאה מעולם לרודן המנוח, קו יונג-הוי.

צ'אנג יונג סאוק, מומחה לשושלת קים מהאוניברסיטה הלאומית בסיאול, בירת קוריאה הדרומית, העריך כי נאם נתפס כאיום בעיניו של אחיו למחצה. זאת, בשל המסורת במדינה הקומוניסטית המבודדת, לפיה הבן הבכור אמור לרשת את אביו. בשנת 2012 אף סוכל ניסיון התנקשות בנאם, שהתגורר במקאו שבסין עם אשתו ובנו ונדד בשנים האחרונות בין ערים שונות בדרום-מזרח אסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully