וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ההתעללות בילד: "משהו לא הסתדר, הרופאים חיברו אחד ועוד אחד"

פרופ' אשר ברזילי, מנהל בית החולים ספרא לילדים, סיפר כי כשהצוות הבין שהתסמינים החריגים שפיתח הילד בן הארבע מצביעים על חשד להתעללות, לא הייתה ברירה אלא לערב את המשטרה. בית המשפט האריך את מעצר ההורים בשלושה עד ארבעה ימים. צו איסור פרסום הוטל על החקירה

צילום: דוברות בית החולים שיבא

הצוות הרפואי בבית החולים לילדים שבשיבא, תל השומר, חשד זמן מה כי משהו לא כשורה במצבו של הילד בן הארבע, שהוריו נעצרו אמש (שבת) בחשד שהתעללו בו פיזית ומינית. "מגיע אליך ילד במצב מסובך וקשה ואתה לא מצליח להגיע לאבחנה עם מיטב הרופאים. הצוות היה ערני מלכתחילה שמשהו לא בסדר, זה לא הסתדר. אתה מתחיל לחבר אחד ועוד אחד ומבין - אין דברים כאלה", סיפר היום מנהל בית החולים לילדים, פרופ' אשר ברזילי.

הערב קבע בית משפט השלום בתל אביב בדיון בדלתיים סגורות להאריך את מעצרם של האב בארבעה ימים ושל האם בשלושה ימים. לבקשת המשטרה והסנגוריה הציבורית הוציא השופט אבי ביטון צו איסור פרסום על חקירת המשטרה. גורמים שונים הביעו ביקורת על ההחלטה להוציא את הצו לאחר שפורסמו פרטים מהמקרה בכלי התקשורת, חלקם על בסיס הודעות המשטרה, במהלך היממה האחרונה.

לדבריו של פרופ' ברזילי, הילד הגיע כמה פעמים לבית החולים בחודשים האחרונים בשל מצבו הרפואי, וחזר בכל פעם עם תסמונת אחרת. "כמה חודשים שבהם הילד משוחרר וחוזר, כל פעם עם תסמונות שקשה לך להסביר וערכי מעבדה חריגים בצורה בלתי נתפסת", סיפר. "אין ספק שלילד הוחדרו חומרים שהוא לא היה צריך לקבל, בין שבאינפוזיה או דרך הפה".

עוד בוואלה! NEWS:
אם ובתה נדקרו בדירה בקצרין; החשוד - גרושה של הבת
פרשת הנחת המטענים למפורסמים: שני חשודים נוספים נעצרו
חשד לחיסול ביפו: גבר בשנות ה-30 לחייו נורה למוות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ברגע שהיינו בטוחים החלטנו להתלונן". שיבא/מערכת וואלה!, צילום מסך

בני הזוג, בשנות ה-30 לחייהם מקריית ספר שבמודיעין עילית, נעצרו בחשד שגרמו לבנם הסובל מניוון שרירים פגיעה קשה שהביאה לאשפוזו. הצוות הרפואי היה זה שזיהה את הפגיעה, פנה למשטרה ודיווח למשרד הבריאות. "צריך להבין שההחלטה להעביר את זה לטיפול של עובדים סוציאליים ומשטרה, ולשים כתם לא מוצדק על משפחה יכול להרוס אותה", אמר פרופ' ברזילי. "אבל ברגע שהיינו בטוחים החלטנו להתלונן".

הפעוט פונה לבית החולים בשבוע שעבר כשמצבו קשה. הצוות, שחשד שפציעתו נובעת מהתעללות, פנה למשטרה ויחד הם הציבו מצלמה נסתרת בחדרם. במצלמה תועדו לכאורה האב תוקף מינית את בנו, והאם מנסה להרעילו.

מהמשטרה נמסר כי ההורים חשודים בשורת עבירות: קשירת קשר לביצוע פשע, התעללות מינית, התעללות פיזית וגרימת חבלה חמורה לחסר ישע, מעשה סדום וקשירת קשר לפשע. השוטרים, שניהלו חקירה סמויה בנושא, עצרו היום לפנות בוקר את ההורים. הערב הם ביקשו להאריך את מעצרם בשבעה ימים. הפעוט, שעודנו מאושפז בבית החולים, הועבר לטיפול גורמי הרווחה.

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר מוקדם יותר כי "ערנותו ומקצועיותו של הצוות המטפל בילד המאושפז בבית החולים ספרא לילדים במרכז הרפואי שיבא בתל השומר הביאה אותם לחשוד כי ההורים הם האחראים למצבו הרפואי של הילד. מתוך דאגה לשלום הילד נעשתה פנייה של בית החולים למשטרת ישראל. שיתוף הפעולה עם המשטרה הביא למעצרם של הזוג.

(עדכון ראשון: 21:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully