וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשודה ברצח אחיו של מנהיג צפון קוריאה: "חשבתי שזו תכנית מתיחות"

17.2.2017 / 20:00

הצעירה האינדונזית שנעצרה בחשד להרעלתו של קים ג'ונג נאם במלזיה אמרה בחקירתה כי היא חשבה שזו מתיחה מצולמת שנועדה לשעשע את הקהל. "היא לא הבינה שמדובר בהתנקשות", אמר גורם במשטרה. עד כה נעצרו שלושה חשודים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

החשודה ברצח אחיו למחצה של מנהיג קוריאה הצפונית במלזיה אמר בחקירתה כי היא חשבה שהיא משתתפת בתכנית מתיחות וכי המשימה שעליה לבצע מתועדת במצלמה נסתרת במסגרת מעשה קונדס שמטרתו לספק הומור לצופים – כך טען היום (שישי) מפקד המשטרה באינדונזיה בהתייחס למידע שקיבל מהחוקרים במלזיה. המפקד, טיטו קאניביאן, אמר כי החשודה שהחזיקה בדרכון אינדונזי שעליו השם סיטי עיישה ולפיו גילה 25 סיפרה בחקירתה כי שילמו לה כדי להשתתף בתכנית המתיחות לכאורה, "רק בשביל ההומור".

יחד עם עיישה נעצרה חשודה נוספת בהתנקשות בקים ג'ונג נאם, שהותקף רעל ומת, אישה בת 28 הנושאת דרכון וייטנאמי שלפיו שמה דואן תי הואונג. אחרי ההתנקשות שתי הנשים נמלטו משדה התעופה בקואלה למפור במונית. במסגרת החקירה נעצרו בסך הכל שלושה בני אדם - שתי הנשים ובן זוגה של אחת מהן.

בחקירה סיפרו שתי החשודות כי שילמו להן כמה דולרים על מנת לרסס חומרים על יעדים שונים, כשהאחרון במטרותיהם היה אחיו למחצה של המנהיג. "הן ריססו את החומר על כמה אנשים, אבל ביעד האחרון – קים ג'ונג נאם – היה חומר מסוכן ורעיל", אמר קאניביאן. לדבריו, "הן לא היו מודעות לכך שמדובר בהתנקשות שהוזמנה על ידי גורמים זרים".

לקריאה נוספת:
לואי ויטון וסנדלים: החיים השקטים אך הנהנתניים של הקוריאני שחוסל
מלזיה: גופת אחיו של שליט קוריאה הצפונית לא תשוחרר ללא דגימת DNA
חיסול אחיו של מנהיג צפון קוריאה: נעצרה חשודה בנמל התעופה במלזיה

קים ג'ונג נאם, אחיו למחצה של מנהיג צפון קוריאה שחוסל בהתנקשות. פייסבוק, צילום מסך
נבדקות נסיבות מותו. קים ג'ונג נאם/צילום מסך, פייסבוק
קרוב של החשודה: "היא נסעה לסין לצלם סרט קומדיה בשבוע ההתנקשות"

קאניביאן ביקש לחשוף פרטים מהחקירה של שתי החשודות לאחר ריאיון שפורסם בכלי תקשורת באינדונזיה עם קרוב משפחה של עיישה, שטען כי היא נשכרה להופיע בסרט קומדיה ואף נסעה לסין במסגרתו באותו השבוע שבו בוצעה ההתנקשות. לפי רשות ההגירה באינדונזיה, עיישה נסעה למלזיה ולמדינות נוספות באותה עת, שלא צוינו בדבריו של קאניביאן.

החוקרים במלזיה עדיין מנסים להבין את נסיבות מותו של נאם שהורעל. לא ברור אם כיצד החומר הרעיל הגיע אל גופו, אם אכן מדובר בהתזה, במחטים או בהצמדת מטלית ספוגה בחומר לדרכי הנשימה. חרף קריאות קוריאה הצפונית להשיב את הגופה אליהם, במלזיה לא מוכנים להשיבה בטרם יסתיים הליך הנתיחה שלאחר המוות וזיהוי DNA.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מהומות מחוץ לבית החולים בו מוחזקת גופתו של אחיו למחצה של מנהיג קוריאה הצפונית, קינג ג'ונג נאם, מלזיה. פברואר 2017. רויטרס
"לקוריאה הצפונית אין סיבה להרוג אותו". עיתונאים מחוץ לבית החולים שבו מוחזקת הגופה במלזיה/רויטרס

היום האשימו בקוריאה הצפונית את מלזיה על ההחלטה לנתח את הגופה של קים ג'ונג נאם בן ה-45 ללא רשותה ובלי נציגיה. השגריר הצפון קוריאני אמר כי מדינתו דוחה את תוצאות הנתיחה וכי הם איתנים בדעתם להשיב את הגופה ממלזיה. "מלזיה כפו את נתיחת הגופה ועשו זאת ללא רשותנו", נמסר, "אנו דוחים לחלוטין את תוצאות הנתיחה שנערכה בלעדינו".

קים ג'ונג נאם חי חיים שקטים באי ההימורים מקאו בטרם נרצח ונמנע משערוריות. היה נדמה כי הוא חש בטוח לגבי בטיחותו האישית, או לפחות כך מעידים גורמים הקרובים אליו. איש תעשיית ההימורים לשעבר, שהכיר אותו במשך שנים, אמר כי "ראיתי אותו לרוב בגפו. מעולם לא ראיתי שהיו לו שומרי ראש", סיפר הגורם, שביקש שלא להזדהות בשמו. "קים לא היה נראה עצבני כלל".

ניסיון התנקשות בקים ג'ונג נאם אירע ב-2012, שלאחריו הוא נע ונד בין מקומות ועבר בין ערים שונות בדרום-מזרח אסיה ובסין. גורמים בממשלות ארצות הברית וקוריאה הדרומית אמרו כי הם מאמינים שסוכנות צפון קוריאניות עומדות מאחורי ההתנקשות. עם זאת, מקור עם קשרים לגורמים בכירים בפיונגיאנג ובייג'ינג אמרו לרויטרס כי קוריאה הצפונית אינה אחראית לחיסול. "לקים ג'ונג נאם לא היה שום קשר לקוריאה הצפונית", אמר המקור. "אין כל סיבה לקוריאה להרוג אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully