וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טראמפ יקצה מאה אלף אנשי משמר לאומי לאתר ולתפוס מהגרים

17.2.2017 / 18:40

סוכנות הידיעות אי-פי דיווחה כי ממשלים ב-11 מדינות, חלקן בצפון ארה"ב, יוכלו לעשות שימוש באנשי המשמר הלאומי לאכיפת הגירה. עד כה פעל המשמר רק בגבול מקסיקו. הבית הלבן הכחיש: "דיווח שקרי"

צילום: רויטרס

ממשלו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שוקל לגייס כמאה אלף אנשי המשמר הלאומי כדי לאתר ולתפוס מהגרים בלתי חוקיים, בהם גם מיליונים המתגוררים בסמוך לגבול מקסיקו – כך דיווחה היום (שישי) סוכנות הידיעות אי-פי על פי תזכיר הצעה בנושא שהגיע לידיה. המסמך שמכיל 11 עמודים קורא לפעילות צבאית חסרת תקדים לאכיפת ההגירה. דובר הבית הלבן, שון ספייסר, הכחיש את הדיווח ואמר כי הוא "דיווח שקרי".

על פי הדיווח, המסמך נכתב בידי השר לביטחון הפנים ג'ון קלי ובו מוזכרות ארבע מדינות הגובלות במקסיקו - קליפורניה, אריזונה, ניו מקסיקו וטקסס – אך הוא כולל גם שבע מדינות נוספות, חלקן רחוקות מגבול מקסיקו ואף בצפון ארצות הברית: אורגון, נבדה, יוטה, קולורדו, אוקלהומה, ארקנסו ולואיזיאנה.

במסמך נכתב כי בכל מדינה יוכל הממשל להחליט אם להשתמש בכוחות המשמר הלאומי לאכוף את נושא ההגירה או לא. עד כה סייעו אנשי המשמר הלאומי באכיפת חוקי ההגירה בגבול ארצות הברית ומקסיקו, אך הם מעולם לא פעלו באופן רחב בארצות הברית ולא באזור הצפוני.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן, וושינגטון, ארצות הברית. פברואר 2017. רויטרס
ממשיך לקדם את בניית החומה. טראמפ/רויטרס

אתמול פתחו מהגרים בכל רחבי ארצות הברית בשביתה המונית בכמה ערים במדינה במחאה על מדיניות ההגירה של טראמפ. השביתה, שזכתה לכינוי "יום ללא מהגרים", באה בתגובה לשנאת הזרים שהתעוררה, לטענת המוחים, בשל צעדו של טראמפ להגביר את הגירוש של מהגרים בלתי חוקיים המתגוררים במדינה.

במרכז קמפיין הבחירות של טראמפ לנשיאות שלטה היוזמה לבניית חומה בגבול ארצות הברית ומקסיקו. את היוזמה הוא מקדם גם אחרי כניסתו לבית הלבן, למורת רוחו של נשיא מקסיקו, שהצהיר כי לא ישלם על מימונה. טראמפ מאשים את המהגרים בשיעורי האבטלה במדינה, והוציא צו נשיאותי האוסר על כניסת מהגרים ופליטים משבע מדינות שהרוב בהן מוסלמים.

בצו הרחיב טראמפ את סמכויותיהם של פקחי הגירה, ולפי הערכות כשמונה מיליון מהגרים בלתי חוקיים עשויים לעמוד בפני גירוש. בשבוע האחרון נעצרו מאות מהגרים בלתי חוקיים, רובם בעלי הרשעות פליליות, ברחבי ארצות הברית כחלק ממבצע מעצרים נרחב של רשות המכס וההגירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנה באריזונה נגד גירוש המהגרת הבלתי חוקית גוואדלופ גרסיה דה ראיוס. AP
מחאה באריזונה נגד גירוש מהגרת בלתי חוקית, בשבוע שעבר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully