וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורים בבי"ס בדרום: מחנך הותקף בידי קרובי משפחה של תלמיד

17.2.2017 / 18:18

המורה נפצע באורח קל ופונה לבית חולים לקבלת טיפול. המורים הודיעו שלא ילמדו עד שהתלמיד יורחק: "אנחנו לא יודעים מי הבא בתור". משרד החינוך: "הנושא נמצא בחקירה, נמתין לממצאים"

כיתה ריקה בגמנסיה הרצליה. שרון בוקוב
"מבלי התערבותם של כמה מורים היה קורה אסון בכיתה"/שרון בוקוב

כמה רעולי פנים תקפו אתמול (חמישי) מורה המלמד בבית הספר אל סלאם במועצה האזורית שגב שלום. המורה נפצע באורח קל ופונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע לקבלת טיפול רפואי. לטענת המורים בבית הספר, התוקפים הם קרובי משפחה של תלמיד שהוצא יום קודם לכן מהכיתה על ידי המורה לאחר שהפריע בשיעור. המשטרה פתחה בחקירה אך איש לא נעצר משום שהמורה לא הצליח לזהות את התוקפים. המורים הודיעו כי ישביתו את הלימודים עד שהתלמיד יורחק מבית הספר.

לאחר המקרה שלחו המורים מכתב אל שר החינוך נפתלי בנט ואל מנהלת המחוז הדרומי של המשרד עמירה חיים, ובו סיפרו על השתלשלות האירועים. "בסביבות השעה 8:15 נכנסו רעולי פנים חמושים באלות, ולפי שמועות של תלמידים גם בנשק חם, על מנת לפגוע במורה", כתבו המורים. "מבלי התערבותם של כמה מורים היה קורה אסון בכיתה, המשטרה זומנה לבית הספר ועודכנה בנושא".

עוד נכתב כי "התלמידים לקו בחרדה רבה וחלקם נזקקו לטיפול רפואי. לאחר כמה שעות, מול תחנת המשטרה, ארבו כמה בריונים ביישוב, חסמו את רכבו של המורה, פגעו בו וברחו. המורה הפצוע פונה לבית החולים סורוקה באמצעות אמבולנס".

זירת רצח הנערה בת ה-17 בכסרא סמיע, 21 בדצמבר 2016. אדריאן הרבשטיין
"המשטרה זומנה לבית הספר ועודכנה בנושא"/אדריאן הרבשטיין

המורים הוסיפו כי הם חוששים להגיע לבית הספר וכי אינם מתכוונים ללמד עד שהתלמיד יורחק מבית הספר. "האיום היה כלפי הרבה מורים ולא רק כלפי המורה שנפגע, אנחנו לא יודעים מי הבא בתור. לאור כל האמור, אנחנו לא מתכוונים להגיע לבית הספר. חיינו יקרי ערך ולא ניתן לרשות המקומית ולמשרד החינוך להפקירה בידי כנופיות של עבריינים. קיום יום לימודים בצל האיומים הוא בלתי אפשרי, אנחנו כמורים לא נסתפק בעוד ועדה או בדיקה שמסקנותיה יגיעו רק אחרי שאחד המורים ישלם בחייו".

ממחוז הדרום במשרד החינוך נמסר בתגובה: "משרד החינוך מצר מאוד על שאירע, רואה בחומרה כל סוג של אלימות ופועל נמרצות למיגור התופעה. במקרה המדובר גורמים זרים הגיעו לשטח בית הספר וניסו לפגוע בעובד הוראה. צוות בית הספר פעל בהתאם ובמהירות והזמין משטרה.

"הנהלת המחוז וגורמי הפיקוח נמצאים בקשר עם המורה הנפגע. הנושא נמצא כעת בחקירה משטרתית ואנו נמתין לממצאים. במקביל, פועל המשרד בתיאום עם המשטרה ועם הרשות המקומית, וביחד עם גורמי הפיקוח אשר ינכחו בבית הספר ביחד עם צוות המורים, ויעניקו תמיכה, הדרכה וליווי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully