וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אחרי 40 שנה בכלא: "המחסל מספר 1" מתקשה לוותר על עולם הפשע

18.2.2017 / 0:44

אבנר הררי, שנעצר בחשד להנחת מטענים ברכביהם של מפורסמים, בילה את רוב שנותיו בבתי הסוהר וצבר רשימת אויבים ארוכה. גם בגיל 61 ולאחר שטען שהשתקם, העבריין שהחל את דרכו בשוד יהלומים ומאחוריו שורת ניסיונות רצח, ממשיך להסתבך

צילום: יותם רונן, עריכה: שמרית גולדשטיין

העבריין אבנר הררי אמנם בן 61, אך הספיק לבלות 40 שנים מחייו בבתי סוהר שונים. הוא זכה לכינוי "המחסל מספר 1", ורשימת יריביו ויעדי החיסול שלו, לפי המשטרה, ארוכה במיוחד וכוללת את השמות שלום דומרני, אסי אבוטבול, אייל בליסה, אחד מחייליו של עמיר מולנר וליאון אזולאי, שמרציחתו זוכה.

הררי, שנעצר אתמול (שישי) בחשד להנחת מטענים במכוניותיהם של הכדורגלן קובי מוסא, איש העסקים מאיר שמיר והזמרת מרגלית צנעני, נחשב עבריין נועז, יצירתי ובעל נפש של אמן. בבתי הכלא הוא מכונה "הזמיר" ומפעם לפעם ביצועיו לשירים שונים נשמעים אפילו בתכניות רשת ג' של קול ישראל. כעת, אחד מכיווני החקירה הנבדקים הוא שצנעני סירבה לשתף עם הררי פעולה ולהשמיע חלק משיריו בתחנה מקומית שבה היא משדרת.

הוא החל את דרכו בעולם הפשע ב"כנופיית אונו". שם, שדד עובדי מלטשות יהלומים ופיתח שיטה מיוחדת לביצוע השוד. הוא וחבריו היו מתצפתים על המלטשות ברמת גן, וכשהיו מבחינים בעובד הנושא שקיות יהלומים – היו נצמדים אליו, חוטפים את השקיות ונמלטים. בחקירת פרשה זו המשטרה ביצעה לראשונה מעקב מצולם בווידאו, ותקדים נוסף התרחש כשהררי טען שלא מדובר בשוד – אלא בגניבה.

אבנר הררי בבית המשפט פברואר 2010. אורי לנץ
מכור לעולם הפשע. הררי/אורי לנץ

הכנופייה כונתה בשמה משום שהררי השתמש במכונית פיאט אונו לביצוע הפשעים. אז, קבע בית המשפט כי חטיפת תיק באלימות פיזית, שלא באמצעות נשק חם או קר, נחשבת לשוד. בעקבות כך, הררי נשלח לעונש מאסר ממושך.

בשנת 2000 הצליח הררי להביך את המשטרה עם מעצרו בחשד לרצח ליאון אזולאי בכיכר בלוד. שני רוכבי אופנוע ירו לעבר מכוניתו של אזולאי לא פחות מ-12 כדורים, אך במהלך הירי התנגש האופנוע במכונית שילפה במקרה במקום. הררי נתפס דקות לאחר מכן כשהוא רכוב על אופנועו, שתאם לתיאור האופנוע ששימש לחיסול אזולאי.

במהלך המשפט, הצליח סנגורו, עו"ד אבי עמירם, להוכיח כי בדיקות מעבדה המצויות בידי המשטרה מוכיחות שצבע האופנוע שנמצא על המכונית שבה התנגש לא תאם את צבע אופנועו של הררי. הוא זוכה בפרשה זו ובעקבות זאת נדרשה המשטרה לשלם לו פיצויים בסך 120 אלף שקלים.

עוד באותו נושא

מרגול, מאיר שמיר וכדורגלן: אבנר הררי נעצר בחשד להנחת מטענים למפורסמים

לכתבה המלאה

נאסר לאחר ניסיון חיסול באמצעות טיל - והסתבך שוב

עם סיום מעצרו עקב החשד לרצח אזולאי, הוא נעצר בחשד שוב בחשד שניסה לחסל את אסי אבוטבול פעמיים, במרווח זמנים קצר. במקרה הראשון, שיגר הררי טיל לעבר מכוניתו של אבוטבול, אך המכונית לא נפגעה. כמה ימים לאחר מכן הוא נלכד בידי בלשים לאחר שעקבו אחריו ואחר חשודים נוספים שהגיעו לביתו של אבוטבול כשברשותם טיל נוסף, שאותו ככל הנראה התכוונו לשגר לעבר הבית.

אחרי שחרורו ממאסר בגין פרשה זו, הסתבך הררי שוב בסוכנות למכוניות BMW ברחוב המסגר בתל אביב. הוא הביא את מכוניתו לתיקון כשבמקום שהו אנשיו של שלום דומרני, והררי, שנחשב אז לחלק מארגון אברג'יל, נקלע לקטטה שבמהלכה ספג פגיעות קשות. אפו נשבר ונגרמו לו חבלות רבות, ולאחר שהחלים, הבטיח לנקום ולהשיב את כבודו.

חבלנים של המשטרה בזירת סיכול פיצוץ מטען שהושם מתחת לרכבו של שחקן כדורגל ברמת השרון. 17 בפברואר 2017. חטיבת דובר המשטרה
מקום הנחת המטען ברמת השרון, הבוקר/חטיבת דובר המשטרה

הוא שוחח עם עיתונאים ובהאזנות לטלפון שלו הוא נשמע מבטיח "להחזיר את דומרני בשקיות של זק"א לאשתו". באחד המקרים, הוא אף סיפר כי הגיע עם טרקטורון ויכול היה "להוריד את הבית של דומרני מהשדות עם טיל לאו". במשטרה בדקו זאת, וגילו כי אכן בוצעו הכנות שכללו נסיעה עם טרקטורון לגבעה ליד ביתו של דומרני. בסופו של דבר, הררי נאסר רק לעשרה חודשים בעקבות אירוע זה.

לאחר שהשתחרר, ניסה לחסל את אייל בליסה, אחד מחייליו של עמיר מולנר לפי המשטרה. גם הפעם, בלשי היחידה הסמויה נצמדו להררי, והוא נצפה מגיע לחלון ביתו של בליסה כשברשותו אקדח עם משתיק קול. עם מעצרו, חשבו הבלשים שהצליחו להוכיח שהיה בדרך לרצח, אך הוא יצא גם מזה בכך שטען כי הלך להטיל את מימיו מתחת לחלון. לבסוף, הוא הורשע בנשיאת נשק והעברת נשק, ולא בניסיון חיסול, ונשלח לשש שנות מאסר. במהלך המשפט הוא אף שכנע את בליסה לשמש עבורו עד אופי, וזה התייצב בבית המשפט וטען כי הם חברים טובים.

לפני כמה חודשים השתחרר הררי מהכלא ופתח חנות ירקות. הוא טען שהשתקם מעולם הפשע, אלא שעכשיו, לפי החשדות נגדו, נראה כי הוא מתקשה לשמור ממנו מרחק. לדברי אחד מחבריו, הררי נכנס ויוצא מן הכלא בשל אהבתו לעולם הפשע. "הוא לא נרקומן ועושה ספורט כל יום. אוהב את העולם הפשע אבל גם את עולם התקשורת, ולכן הוא העבריין שהתראיין הכי הרבה בעבר" סיפר חברו. "כל פעם הוא יוצא מהכלא, אומר שהוא פותח דף חדש אבל מהר מאוד אנחנו שומעים שהוא הסתבך".

(עדכון ראשון: 16:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully