וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצרו של אבנר הררי הוארך בשבוע: "ידיי נקיות, מרגול כמו אימא בשבילי"

17.2.2017 / 15:32

העבריין המוכר, שנעצר בחשד שהניח מטענים במכוניותיהם של כדורגלן, הזמרת מרגלית צנעני ואיש העסקים מאיר שמיר, הכחיש את מעורבותו באירועים. שני חשודים נוספים נעצרו. במשטרה מעריכים כי מדובר בחוליה של רוצחים שכירים

עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: שיחה עם עו"ד ששי גז על הפיצוץ במכוניתה של צנעני)

העבריין אבנר הררי התייחס היום (שישי) לדבר מעצרו בחשד להנחת מטען חבלה ברכבו של הכדורגלן קובי מוסא ברמת השרון, ובחשד להנחת מטעני החבלה במכוניותיהם של איש העסקים מאיר שמיר והזמרת מרגלית צנעני. לדבריו, "הידיים שלי נקיות כמו משי, הם עוצרים אותי סתם". מעצרו של הררי ושל חשוד נוסף, בן 31 מראשון לציון המועסק בחנות ירקות שבבעלותו, הוארך בשבוע.

בדברים שאמר בלפני דיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב, אמר הררי כי לא ביצע את העבירות והתעקש שאין לו שותפים. כשנשאל לגבי הנחת המטען במכוניתה של צנעני בחודש ינואר, אמר: "המשטרה חיה בסרט, אין חיה כזאת. מרגלית צנעני היא כמו אימא בשבילי".

עוד בוואלה! NEWS:
31 חברי ארגון פשיעה הואשמו בגביית דמי חסות של מיליונים מקבלנים
בכיר באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל חשוד בקבלת טובת הנאה
אחרי 9 חודשים: ארדן מינה את תא"ל במיל' דדי שמחי לנציב הכבאות

אבנר הררי בהארכת מעצר בית משפט השלום בתל אביב, 17 בפברואר 2017. יותם רונן
נעצר בעקבות תצפית של המשטרה. הררי, היום/יותם רונן

אחר הצהריים עצרה המשטרה עוד שני חשודים במעורבות בפרשה, כשלפי ההערכות, היו הארבעה רוצחים שכירים שקיבלו הזמנות כדי להניח מטענים. גורם בכיר במשטרת מחוז תל אביב אמר: "אנחנו מניחים כי מדובר בחולייה שבראשה עמד אבנר הררי, וקיבלה עבודות ממזמינים שונים כדי להניח המטענים".

לפי הגורם, מטען שהונח במכוניתו של מוסא היה מטען עוצמתי, חריג בגודלו, ביחס לאחרים שהופעלו. במשטרה מניחם כי בזמן הקרוב ייתכנו מעצרים נוספים בפרשה.

חבלנים של המשטרה בזירת סיכול פיצוץ מטען שהושם מתחת לרכבו של שחקן כדורגל ברמת השרון. 17 בפברואר 2017. חטיבת דובר המשטרה
מקום פיצוץ המטען ברמת השרון, הבוקר/חטיבת דובר המשטרה

הררי נעצר הבוקר בתום פעילות משטרתית שבה נוטרל המטען שהונח ברכבו של מוסא. מעצרו הגיע בעקבות פעולות חקירה נרחבות של המשטרה, שנועדו לאתר את חברי חוליית פשיעה שהניחה גם את המטענים ברכביהם של צנעני ושמיר.

שופט בית משפטי השלום עידו דוריאן האריך את מעצרו של החשוד הנוסף בשבעה ימים. במהלך הדיון, אמר חוקר היחידה המרחבית תל אביב, פקד דן יואלי, כי "החשוד נתפס על חם בשעה שהוא מניח מטען חבלה ברכב הקורבן. ברשותו נתפסו כפפות. בידינו חומרי חקירה הקושרים אותו לשלושה אירועים נוספים. מעשיו נעשו מתוך כוונה להטיל אימים ולסחוט את הקורבנות".

חבלנים של המשטרה בזירת סיכול פיצוץ מטען שהושם מתחת לרכבו של שחקן כדורגל ברמת השרון. 17 בפברואר 2017. חטיבת דובר המשטרה
רמת השרון, הבוקר/חטיבת דובר המשטרה

לטענת המשטרה, הררי, שבעבר שימש מחסל בעולם התחתון, הניח את מטען חבלה במשקל של חצי קילוגרם הבוקר מתחת למכוניתו של שחקן הכדורגל קובי מוסא בסמוך לאצטדיון העירוני ברמת השרון. הוא נחשב לגורם מוכר בעולם הפשיעה הישראלי ונשא עונשי מאסר רבים. בין היתר, הוא הסתכסך בעבר עם העבריין שלום דומרני ועם משפחת אבוטבול, ועמד בראש ארגון פשיעה.

על פי הערכת המשטרה, המטען שהונח ברכבו של מוסא נועד לחסלו, והרקע למעשה הוא סכסוך בין השניים. כפי הנראה, סכסוכים בין הררי לצנעני ושמיר עומדים גם הם בבסיס הנחת המטענים במכוניותיהם, שנעשתה לפי המשטרה לצרכי הפחדה.

בימים האחרונים ערכה המשטרה שורת פעולות חקירה, זאת לאחר שהתברר כי הררי עומד ככל הנראה מאחורי הנחת המטענים. בין היתר, אישרה השופטת רונית פוזננסקי כץ להאזין למכשיר הטלפון שלו ושל אחרים, ואף הוצבו בלשים סמויים במשך כל שעות היממה בסמוך אליו. כבר אתמול הבחינו שוטרים בכך שהררי מתכנן הנחת מטען נוספת, ובעקבות כך נערך כוח מיוחד לביצוע מעצרים במידת הצורך.

"לא מן הנמנע שהם פעלו כפרילנסרים לחיסולים"

"לא מן הנמנע כי השניים פעלו כפרלינסרים ושימשו לביצוע חיסולים או לשלוח איתותים לקורבנות על ידי גורמים אחרים", אמר גורם בכיר במשטרה על החקירה. "את זה אנחנו בודקים כעת, וכן בודקים אם היו סכסוכים בין הקורבנות לבין העבריין".

הפיצוץ במכוניתה של צנעני אירע בחודש ינואר ביישוב מגוריה, אזור. כוחות גדולים הוזעקו למקום בעקבות הפיצוץ, ואחריו איתרו חבלני המשטרה שרידי מטען במכונית. לא היו נפגעים באירוע.

בחודש דצמבר התפוצץ מטען חבלה ליד ביתו של שמיר, בשכונת צהלה שבתל אביב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. שבועיים קודם לכן, התפוצץ מטען מתחת למכוניתו בחניון בשכונת רמת החייל, שם נמצאים משרדיו.

(עדכון ראשון: 14:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully